Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Seramik Çatı Fikrini Duyanlar 'Delilik Bu' Dediler Yakında Dünyaya Satacağız

Çatı kaplamada Onduline Group dünya lideri. Kuruluşundan bu yana 50 milyon metrekareyi aşkın çatı alanı kaplayan şirketin İzmit'te 108 bin metrekarelik bir fabrikası var. Fabrikada 300 çeşit üretim yapılıyor. Yüzde 20'si 25 ülkeye yapılan ihracat olmak üzere şirketin toplam cirosu 120 milyon dolar. 24 ülkeden oluşan Onduline Avrasya'nın Yönetim

Zaman Gazetesi
Seramik Çatı Fikrini Duyanlar 'Delilik Bu' Dediler Yakında Dünyaya Satacağız

BR> 
Tam yetkili tek yönetici modeli

Onduline Avrasya, çok uluslu bir şirket. Türkiye operasyonunun başında bulunan Burhan Karahan, diğer uluslararası şirketlerin benimsediği modelin dışında şirketinde geniş bir yetkiye sahip. Onduline, ülkeden ülkeye değişen iklim şartlarına uygun üretim yapabiliyor. Konu çatı kaplaması olunca ana şirkette verilen üretim formatları geçerli olamayabiliyor. Bu nedenle de yerel ihtiyaçlara göre üretim de yapılıyor.

Sektöründeki yöneticiler arasında inşaat sanayiinden gelmeyen tek kişi olma unvanını da taşıyan Karahan, Onduline öncesinde hızla değişen sektörlerde çalışmış. İşe ilk başladığı 1998 yılında etrafındakilerin en yeni ürünün kendilerinde olduğunu, 1974'te pazara sunulduğunu anlattıklarını, bu nedenle de ne kadar yenilikçi, devrimci bir şirket olduklarını anlattıklarını söylüyor. Çatı kaplama işinde 10 yılda bir yapılan yeniliğin müthiş bir şey olduğunu öğrendiğini de ifade eden Karahan, şıngılın inşaat sektöründe bir devrim oluşturduğunu aktarıyor ve "Çatıların yüzde 20'si Onduline ürünleriyle kaplı. Bu bize liderliği getirirken yaptığımız yeniliklerle sektörümüzde izlenen şirket konumundayız. Yakında rengi hiç solmayan seramik çatılar geliyor. Seramik dediğimizde 'deli' dediler. Seramik çatılar tüm dünyaya Türkiye'den çıkan bir ürün olarak ilk olacak." diyor.

"Neden yatırım yapıyorsunuz?" demişler

İlk fabrika yatırımlarını yaptıkları yıllarda Türkiye çatı kaplama malzemesi açısından 6 milyon metrekarelik bir potansiyele sahiptir. Bu yatırımın gereksiz olduğu, ülkedeki potansiyelin düşük olduğu ifade edilir. "Daha o günlerden 40-50 milyon metrekarelik bir potansiyel öngörülmüş. Bugün krize rağmen 60 milyon metrekare satış var." diyen Yönetim Kurulu Başkanı Karahan'a "Neden insanlar Onduline alsınlar?" diye soruyorum, "Çatıyı kaplayacak pek çok malzemeden sadece biri Onduline. Bugüne değin de ne alternatif bir markadan ya da geleneksel kiremitten daha iyi olduğunu hiç iddia etmedik. Ancak kiremitle yapılan çatıların yüzlerce kilo ağırlığı kaldırmak durumunda olduğunu da düşünmek gerek. Bunun iyi hesap edilmesi gerek. Diğer yandan daha iyiyiz demedik ama hesaplı bir alternatifiz diyoruz. Ayrıca söz verdik mi yapıyor, verdiğimiz sözleri tutuyoruz. Fiyatlar değişse bile siparişi aldığımız fiyattan gönderiyoruz. Enflasyon döneminde herkes aldığı siparişleri yeni fiyattan gönderirken biz zararına da olsa söz verdiğimiz fiyattan göndermeye devam ettik. Bayilerimiz, çalışanlarımız ve tedarikçilerimizle büyük bir aile olduğumuzu düşünür, birlikte çalıştığımız kurum ve kişilere sahip çıkarız. Zor zamanlarında da yalnız bırakmayız. Kriz döneminde de iyi niyetli olup ödeme sıkıntısı çeken bayilerimize kol kanat gerdik. Münhasır bayilerle satma konusuna da esneklik getirdik. Bugün 4.000 noktadan Onduline alabilirsiniz. Bu yaklaşık 15 bin kişiye de iş imkânı sağlamış olmak demek." diye cevap veriyor.

Deprem sonrasında çatı kaplama alışkanlıklarının değiştiğini de dile getiren Karahan, daha hafif malzemelerle çatı kaplaması yapımının arttığını kaydediyor.

Kızıp da bağırdığımı hatırlamıyorum

"Söylediğimden apayrı bir şeyin yapılması ya da yapılmaması konusu beni kızdırır ancak bunlar iş hayatında sıklıkla karşılaşılabilecek durumlar. Pek kızmam, kızıp da bağırdığımı ise hiç hatırlamıyorum." diyen Burhan Karahan'ın çocukluğu Kadıköy Moda'da geçmiş. "Moda'da oturup Fenerbahçe'ye bakmayı, Boğaz'ı seyretmek kadar severim. Bu nedenle de deniz ve yelken hayatımda yer alır. Ayrıca tarih okumayı hastalık derecesinde severim. Mühendislik eğitimi almış olmama rağmen sosyal ilimlere ilgim her zaman daha fazla oldu. 'İyi bir öğrenci miydim?' diye sorarsanız. Bazı dersleri seçerek, onlarda iyi olduğumu söyleyebilirim. Kendimi en çok da bir işi hedefleyip de gerçekleştirdiğimde iyi hissederim." diyor.

Anglosakson bir kültürde okumuş olmasına rağmen Frankofon bir kültürü benimsediğini ifade eden Burhan Karahan, "Ülkemizde Amerikan kültürüyle yönetilen şirketler daha çok. Bu şirketlerde genellikle insan sirkülasyonu teşvik edilir, her altı ayda bir çalışanların değiştirilmesi öngörülür. Benim de bir süreliğine içinde bulunduğum bir Amerikan şirketinde bu anlayıştan pek hoşlanmadım. Bir Japon firmasında çalışıyorsanız ömür boyu o şirkette çalışabilirsiniz. Almanlar da iş değiştirmeyi sevmez. Amerikalılar ise bir yerde 3-4 yıl kaldıklarında pazardaki değerini kaybetti diye kuşkuyla bakılır." diyen Onduline Avrasya Yönetim Kurulu Başkanı, başında bulunduğu şirkette 1998 yılından bu yana emekli olanlarla sadece kendi ayrılmak isteyen birkaç kişinin olduğunu söylüyor. Burhan Karahan'ın yönetim yaklaşımı ve söylemleri çalışma barışı için bir çözüm olabilir mi diye düşünmekten kendimi alamıyorum.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/seramik-cati-fikrini-duyanlar-delilik-bu-dediler-yakinda-dunyaya-satacagiz_80004.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!