İlk Türk arabalı vapuru Suhulet'in adını taşıyan hızlı arabalı vapur, yarın seferlerine başlıyor. 30 dakikalık Sirkeci - Harem hattını 8 dakikaya düşürecek olan "Suhulet" İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ. (İDO) tarafından yaptırılan 4 arabalı vapurdan biri.
Kazlıçeşme-Göztepe arasını 15 dakikaya indirecek İstanbul Boğazı tüneli, için Almanya'da 4 katlı bina büyüklüğünde dev bir matkap üretiliyor. Tünelin 2015'te açılacağı hesaplanıyor.
İstanbul'un su ihtiyacını 2050 yılına kadar karşılayacak olan Melen projesinin en önemli adımı olan Boğaz Geçiş Tüneli'nde sona gelindi. Günlük 2 milyon metreküp suyun tüketildiği ve geçen yıllarda susuzluk tehlikesi ile karşı karşıya kalan İstanbul'a günde 3 milyon metreküp su sağlayacak olan Melen Projesi'nin en önemli ayağı olan Boğaz Geçiş
İstanbul Boğazı'nda temizlik çalışmaları devam ediyor.
TEMA Vakfı, Doğa Derneği, TÜRÇEK ve Atlas Dergisi okurları, üçüncü veya başka bir köprünün kentte ulaşım sorununu çözmeyeceği, aksine doğal yaşam ve sosyo-ekonomik yönden yeni sorunlar açacağına dikkat çekerek, ‘Boğazımı sıkma, 3’üncü köprüye hayır’ eylemi yaptı.
DİE'nin açıkladığı geçici tüketim anketi sonuçlarına göre Türkiye'de kentlerde yaşayanlar her 100 liralık harcamanın yaklaşık 30 lirasını konut içi
Türkiye'nin en önemli dünyanın ise sayılı ulaşım projeleri arasında gösterilen Marmaray'da, inşaat tüm hızıyla sürüyor. Salacak ile Sarayburnu arasında yaklaşık 56 metre derinlikte Boğaz tabanına yerleştirilen tüplerdeki inşaat faaliyetleri sorunsuz ilerlerken, kasım sonunda son üç tüpü suya indirilecek.
THY’nin İstanbul Ortaköy’de kiraladığı Fehime Sultan ve Hatice Sultan yalılarında restorasyon çalışmaları bitiyor. 125 milyon TL’ye kiralanan ve 150 milyon liraya restore edilen yalılarda inşaat deniz seviyesinin 5 kat altına iniyor.