EMBARQ Turkiye, İstanbul Tarihi Yarımada’da gerçekleştirilen yayalaştırma projesinin kentliler ve alanda okuyan üniversite öğrencileri açısından memnuniyet durumunu analiz etmek üzere bir anket düzenliyor.
EMBARQ Türkiye - Sürdürülebilir Ulaşım Derneği, merkezi ve yerel yönetimlere bisikletli ulaşım konusunda yön gösterecek bulguları bir araya getireceği “İstanbul’da Güvenli Bisiklet Yolları Uygulama Kılavuzu”nun hazırlıklarına başladı. Dernek, bisiklet kullanıcılarını bu kapsamda hazırladığı anketi yanıtlamaya çağırıyor.
Gemi ve denzialtılarda kullanılmak üzere tasarlanan ve dayanıklı yapılarıyla yıllara meydan okuyan 'navy chair'lar, çocuk odalarına girerek bir kere daha dayanıklılık testinden geçiyor.
Küresel finansal sistemin temsilcilerini İstanbul’da bir araya getiren etkinliklerde, IMF’nin değiştiği havası basılıyor. IMF Başkanı Kahn, “hâlâ sosyalist” olduğunu ifade ediyor. Arkadaşımız Pelin Ünker’in yazdığına göre, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nın salonlarında paranın baronları Guantanamolu toprak işçilerinin “Guantanamera”sını ve
İstanbul bu memlekette emeğin Osmanlı’dan bu yana başkenti oldu. Şimdilerde büyüyüp genişlemekten biçimsizleşmiş, sermayenin son kentsel dönüşüm ataklarıyla değerlerine ve sakinlerine iyiden iyiye yabancılaşmış İstanbul’un her köşesinin emekçi yaşamlarının, mücadelelerinin ve kurumlarının izleriyle, tanıklıklarıyla dolu olduğu da unutulacak bu
Rezan Has Müzesi’nin tematik sergilere ayrılan üst salonunda ziyarete açılan “Cibali Tütün Fabrikası: Emeğin Mekânı” sergisi, fabrikanın yaklaşık 100 yıllık yaşanmışlığını aktarıyor.
Benim maalesef, Emek Sineması’nı kurtarabileceğimize dair umudum fazla yok. RTÜK’ten, YÖK’ten, Cumhurbaşkanlığı Müessesine kadar bütün şikâyet ettikleri kurumları ele geçirince hiçbir değişiklik yapmayan ve onları yandaşları için kullanan kafanın emeğe saygısı yok ki, Emek Sineması’nın değerini anlayıp korunması gerektiğini idrak etsin.
Emek Bizim İstanbul Bizim inisiyatifi, Grand Pera AVM’yi anlatan kısa bir belgesel yayınlandı. Grand Pera Yalnızlığı adındaki belgeselde, Emek Sineması’nı yerle bir etmesiyle ünlenen Grand Pera AVM, inisiyatifin kendi deyimiyle “toplumsuz gerçekçi” bir üslupla, kat kat, kolon kolon resmediliyor.