Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı, AOÇ kavşağına yerleştirilen otorobot heykellerine ilişkin olarak, “Robotu oraya sembol diye sabit koymadık. İlgi çekmek için koyduk. 1 trilyon para harcasak, Ankapark’ın reklamını bu şekilde yaptıramazdık. Oraya normalde 40 metrelik dinozor heykeli koyacaktık. İlerideki günlerde belki koyabiliriz” diye konuştu.
Ankara Büyükşehir Belediyesi, yapımını sürdürdüğü ODTÜ'den geçen yolun havadan çekilmiş fotoğraflarını paylaşarak yazılı bir açıklama yaptı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek hakkında Çankaya’da satın aldığı bir konutun bulunduğu binada projeye aykırı değişiklikler yaparak, “imar kirliliğine neden olduğu” iddiasıyla açılan davanın ilk duruşması görüldü. Ankara 13. Asliye Ceza Mahkemesindeki duruşmaya Gökçek’in avukatı Gül Yıldız ile şikayetçi Çankaya Belediyesinin avukatı Polat
Anakent Belediyesi’nin Gar önüne kavşak yapma projesine ilişkin yargıdan gelen iptal kararı, inşaat bittikten sonra çıktı. İnşaat Mühendisleri Odası’nın (İMO) başvurusu sonucu alınan karar yine uygulanmıyor. İMO Başkanı Nevzat Ersan yargı kararının uygulanması için Cumhurbaşkanı ve Başbakan’ı göreve çağırdı.
Yargı, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in projelerinden birisini daha durdurdu.
TBMM’den geçen Belediye Yasası ile kentsel dönüşüm projelerinde gündeme gelebilecek olası mağduriyetlere çarpıcı bir örnek Ankara’da yaşanıyor. Arsası Dikmen Vadisi Kentsel Dönüşüm Projesi’nde bulunan Yaşar Altınışık adlı yurttaş, Belediye Meclisi’nin konuya ilişkin aldığı 5 kararı yargı yoluna başvurarak iptal ettirdi, alınan son kararın
Melih Gökçek yönetimindeki Anakent Belediyesi mahkeme kararına karşın, “camili-Atakuleli” amblemini kullanmayı sürdürüyor. Anakent Belediyesi yönetiminin, Ankara’nın her yerinde, resmi amblem olan “Hitit Güneşi”ni kullanması için 16 yıldır hukuksal mücadele veren eski CHP Trabzon Milletvekili, avukat Rahmi Kumaş, Gökçek’in yasal durumdan kaçmak
Anadolu’da tarihin belki de en acımasız kültür katliamını yaratan bu “liberal-muhafazakâr” şehircilik anlayışının “kent içi ulaşım”daki önceliği de “katlı kavşak”lar... Otomobil uğruna cadde, meydan, peyzaj, doku bırakmayan; kentlerde azman çukurlar yaratan bu kavşakların önderi ve “militan”ı ise Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı İ. Melih Gökçek.