Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
SONRAKİ HABER: Göründüğü Gibi
BÖLÜM SPONSORU

‘Cehennem Kapısı’ Pi Artworks’te

Emel Akın, Dante’nin İlahi Komedya’sını çıkış noktası olarak alan sergisi ‘Lasciate Ogni Speranza, Voi Ch’entrate’ ile 10 Nisan’a kadar Ortaköy Pi

NTV-MSNBC

Sergiler

‘Cehennem Kapısı’ Pi Artworks’te
BAŞLANGIÇ TARİHİ: 14 Mart 2004
BİTİŞ TARİHİ: 10 Nisan 2004
+ Ajandama Ekle

b>Emel Akın, Dante’nin İlahi Komedya’sını çıkış noktası olarak alan sergisi ‘Lasciate Ogni Speranza, Voi Ch’entrate’ ile 10 Nisan’a kadar Ortaköy Pi Artworks Çağdaş Sanat Merkezi’nde.

‘Cehennem Kapısı’ olarak da adlandırabileceğimiz sergi, ana hatlarıyla, insan oluş, varoluşun saçmalığı, anlamı-anlamsızlığı, ‘insanın fırlatılıp atılmışlığı’, insanın trajik yazgısı, varlık-hiçlik, doğum-ölüm döngüsü gibi düşünceleri sorguluyor.

Ana rahmindeki cenin imgesinde ve Dante’nin cehennem kapısındaki sözleri eşliğinde izleyiciye sunuluyor.
Tamamı gravür işlerden oluşan bu sergiyi 10 Nisan tarihine kadar Ortaköy Pi Artworks Çağdaş Sanat Merkezi Galeri Alanı’nda.

EMEL AKIN’IN BİLDİRİSİ:
“Lasciate Ogni Speranza, Voi Ch’entrate.”
Dante’nin ‘İlahi Komedya’sında Cehennem bölümünde cehennem kapısının üzerinde Latince şu sözler yazar: “Lasciate ogni speranza, voi ch’entrate (Buraya kim girerse umudu geride bıraksın)”.
Doğacak insan için ne güzel, ne ironik bir karşılama! Zira doğmak, yaşamaya başlamak, can bulmak bir anlamda insanın varoluş sürecinde o bildik sona, ölüme, yok oluşa giden yoldaki ilk adımları atmak demektir. Doğumun beraberinde ölümü de getirmesi, varoluşun yok oluşla birlikte anılması, varoluşun saçmalığı üzerine bir dizi düşünceyi çağrıştırır. Bu düşünceler aynı zamanda umut-umutsuzluk, başlangıç-bitiş, yeşerme-çürüme, varlık-hiçlik gibi çatışma ve gerilimi içinde barındırır. Ana rahmine düşüşle başlayan insanın varoluş serüveni; ana rahminin mezara, yaşama açılan kapının cehennem kapısına benzetilmesi gibi metaforlarla anlatılırken, insanın trajik yazgısı hatırlanır: İnsanın ‘fırlatılıp atılmışlığı’, doğuştan mahkum olduğu yalnızlık, korku, kaygı, umutsuzluk, acı, seçim özgürlüğünün olmadığı bir oluş-varlık kazanma, acının hakim yaşama açılan kapı, yaşam deneyiminin cehennem hayatına benzetilmesi gibi kötümser düşüncelerle, insanın varoluşu ‘hiçlik’ boyutunda sorgulanır.
Aslına bakılırsa, sergilenen yapıtlara kaynak oluşturan, yön veren ve beni derinden etkileyen bütün bu düşünceler, tarih boyuna insanlığın, onu bir gölge gibi takip eden, peşini bir türlü bırakmayan kabusu; en eski çağlardan günümüze düşünürlerin ve sanatçıların üzerinde kafa yorduğu, eserler ürettiği, düşünce akımlarına konu olmuş, insana oldukça tanıdık, çok eski ve her zaman için mevcut meseleleri olagelmiştir.
Sophokles’in trajedilerinden, Tevrat’ta Eyüp’ün yakarışlarına; Kierkegaard’dan Heidegger’e; Dostoyevski, Beckett ve Kafka’ya ve daha nicelerine bu düşüncelerin izleri sürülür. Sophokles’in ‘Oidipus Kolonos’ta’ trajedisinde koro şöyle seslenir: “Hiç doğmamış olmak yazgının en güzeli; ona en çok yakışan da dünyaya gelir gelmez hemen dönmek, gene eski yerimize dönmektir.” Tevrat’ta Eyüp Tanrı’ya başkaldırır ve yakarır: “Doğmuş olduğum gün yok olsun! Rahimde bir erkek peyda oldu diyen gece de yok olsun.” “Ben niçin doğunca ölmedim, rahimden çıkınca son soluğumu vermedim.” “Kederliye niçin ışık verilir, canları acı olanlara hayat.” “Çünkü korktuğum şey başıma geliyor, ve yıldığım şey üzerime geliyor.” “Kaygısız değilim ve sükunda değilim, ve rahat değilim; Ancak sıkıntı geliyor.”
Sergideki yapıtlarda ana hatlarıyla insan oluş, varoluşun saçmalığı, anlamı-anlamsızlığı, ‘insanın fırlatılıp atılmışlığı’, insanın trajik yazgısı, varlık-hiçlik, doğum-ölüm döngüsü gibi düşünceler, ana rahmindeki cenin imgesinde ve Dante’nin cehennem kapısındaki sözleri eşliğinde sunuluyor.

EMEL AKIN
1996 M.S.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Özdemir Altan Atölyesi birincilikle mezun oldu.
1999 M.S.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Özdemir Altan Atölyesi (Master) Danışmanı Yard. Doç. Güngör Taner ile “Dışavurumcu Tavrın Romantik Kökleri” adlı tez çalışması yaptı.
2002 Mimar Sinan Üniversitesi’ nde doktoraya devam etmektedir.

Seçme Sergiler
1997 Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi Resim ve Gravür Grup Sergisi
1998 Eklisia Kişisel Gravür Sergisi
1998 İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Galerisi Kişisel Resim Sergisi
1998 Enka Rönesans Galeri’de Kişisel Gravür Sergisi
1999 İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Galerisi ” Geçişler ll ” Grup Sergisi
2002 Pi Artworks Kişisel Sergi “Cücelerle Devlerin Savaşı”

Ödüller
1993 Ayşe Ercüment Kalmık Vakfı Resim Yarışması, Desen İkincilik Ödülü
1996 Sakıp Sabancı Sanat Ödülleri, Resim Birincilik Ödülü
1997 Ayşe Ercüment Kalmık Vakfı Resim Yarışması, Resim Mansiyon Ödülü

Pİ ARTWORKS ÇAĞDAŞ SANAT MERKEZİ
EMEL AKIN SERGİSİ
‘CEHENNEM KAPISI’
[14 Mart - 10 Nisan 2004]

Tel: 0 212 236 68 53

http://www.yapi.com.tr/etkinlikler/cehennem-kapisi-pi-artworkste_9846.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!