Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU VitrA VitrA

Konecranes’ten Hibrid Konteyner İstifleyicisi

45 ton'luk kaldırma kapasitesine sahip hibrid konteyner yükleyicisi SMV 4531 TB5 HLT, performans ve hızı ile dikkat çekerken, yakıt tüketimi ve emisyonunu da en az yüzde 30 oranında azaltıyor.

yapi.com.tr
Konecranes’ten Hibrid Konteyner İstifleyicisi

Türkiye'de Ascendum Türk bünyesindeki Air Rail Türkiye organizasyonunun satış ve satış sonrası hizmetleri garantisi altında olan Konecranes, 45 ton'luk kaldırma kapasitesiyle dikkat çeken hibrid konteyner istifleyicisi SMV 4531 TB5 HLT’yi tanıttı.

Ürün; hibrid/dizel güç aktarma, elektrikli hidrolik kaldırma sistemi ve üstün kapasitör temelli enerji depolama özellikleri sunuyor. Bu yenilikçi istifleme aracı (reach stacker), sürücünün komutlarına geliştirilmiş performansı ve ivmesi ile yanıt verirken yakıt tüketimi ve emisyonunu da en az yüzde 30 oranında azaltıyor.

Konecranes Başkan Yardımcısı ve Forklift İşletme Birim Müdürü Lars Fredin, “Yeni konteyner istifleyicimiz, sektörümüz için heyecan verici bir ileri adım ve Konecranes’in müşterilerine çevreye duyarlı ürün ve hizmetler sunma çabasını kanıtlar nitelikte” şeklinde konuştu.

Dizel yakıt sarfiyatını önemli ölçüde azaltıyor



Yeni Konecranes hibrid konteyner istifleyici, müşterilere maliyet ve çevre yönünden önemli faydalar sağlıyor. Konteynerler tam doluyken ve normal bir taşımada, diğer dizel konteyner istifleyicilere göre en az yüzde 30 oranında yakıt tasarrufu elde ediliyor. Bu başarı aktarma organları, hidrolik kaldırma sistemi ve enerji depolama sistemi boyunca tüm enerji akışlarının elektrikli hale getirilmesiyle sağlanıyor.

Konecranes İstifleme Araçları Teknik Müdürü Anders Nilsson, “İtme ve kaldırma, bu işlere özel yenilenebilir şekilde çalıştırılabilen elektrik motorları ile gerçekleştiriliyor. Vites ve yük azaltımıyla sağlanan enerji yeniden kullanım için geri kazanılıyor ve depolanıyor. Dizel yakıt sarfiyatını önemli ölçüde azaltan bu uygulama çevreye de olumlu etki ediyor. Aynı şekilde, hızlı tepki ve yüksek ivmeye bağlı olarak üretkenlik de artıyor” açıklamasında bulundu.

Nilsson, şöyle devam etti: “Hibrid konteyner istifleyicinin dizel motoru, teknoloji ve maliyetin izin verdiği ölçüde başka bir elektrik enerjisi kaynağıyla değiştirilebilir. Yakıt aküleri ya da elektrik şebekesine bağlanmak suretiyle şarj edilebilen enerji depoları bu kaynaklara örnek oluşturabilir.”

Güç aktarma organlarının elektriklendirilmesi



Konvansiyonel bir konteyner istifleyicide güç aktarma organları; dizel motor, tork çeviricisi ve şanzımandan oluşan dizel/mekanik bir sistem. Dizel motoru itme için gerekli enerjiyi üretiyor. Enerji akışı mekanik ve oldukça karmaşık bir mekanik şanzıman gerektiriyor. Fren sayesinde elde edilen enerji ısı halinde çevreye dağılıyor ve boşa harcanmış oluyor.

Yeni Konecranes hibrid konteyner istifleyicide güç aktarma organları dizel motoru, elektrik jeneratörü ve elektrikli cer motorundan oluşan seri yapılandırılmış dizel/elektrikli bir sistem. Dizel motoru, optimum yakıt verimliliği için sabit devirde çalışıyor ve jeneratöre güç sağlıyor. İtme, çeker aksın bütünleyici bir parçası olan elektrik motoru ile sağlanıyor. Bu motor aynı zamanda frenleme, mekanik fren ihtiyacını minimize ediyor ve enerji tasarrufu sağlarken elektrik enerjisi üretiyor.

Hidrolik kaldırma sisteminin elektriklendirilmesi

Konvansiyonel bir konteyner istifleyicide dizel motor mekanik olarak, kaldırma ve sürüş için hidrolik enerji üreten değişken silindir hacimli piston pompaları çalıştırıyor. Yük indirmede elde edilen enerji çevreye dağılmış ve boşa harcanmış oluyor.

Yeni Konecranes hibrid konteyner istifleyicide hidrolik pompalar elektrikle çalışıyor ve elektronik olarak kontrol ediliyor. Bu iş için kullanılan elektrik motorları, kaldırma ve sürüş için hidrolik enerji sağlayan pompaları çalıştırıyor. Bu pompaların hızı, dizel motorun hızından bağımsız olarak kontrol edilebiliyor. Daha da önemlisi, hidrolik silindirlerden gelen geri akış ısıya çevrilmiyor, aksine bu kez hidrolik motor rolündeki pompaları geri besliyor ve böylece elektrik enerjisi meydana getiriyor.

Elektrik enerjisi depolama

Konvansiyonel bir konteyner istifleyici, motoru çalıştırmak ve ışıklandırmalar dahil elektrikli sistemlere güç sağlamak için klasik aküleri kullanıyor.

Yeni Konecranes hibrid konteyner istifleyici, enerji depolamak için aracın elektrik sistemine bağlı üstün bir kapasitör sistemine sahip. Bu sistem, yeniden kullanım için geri kazanılmış elektrik enerjisini depoluyor ve maksimum güç gereksinimi olan zamanlarda dizelle çalışan elektrik jeneratörünü devreye sokuyor.

http://www.yapi.com.tr/urunhaberleri/konecranesten-hibrid-konteyner-istifleyicisi-_104590.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Popüler Malzeme & İnovasyon

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!