Yapılan yasal düzenlemeyle Kanal İstanbul projesine devlet garantisi verildi. TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Koramaz, “Bu düzenleme, bir rant projesi için ülkenin varını yoğunu heba etmek anlamına geliyor.” dedi.
Gündeme ilişkin açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Kanal İstanbul'u 2025'te bu hizmeti ülkemize kazandırmış oluruz, buradan deniz araçları geçmeye başlar" dedi.
Kanal İstanbul Projesi güzergahındaki arazilerin yüzde 71’i şahıs ve özel şirketlere ait. Yüzde 60’ı tarla olan bu topraklar rezerv yapı alanı içerisinde yer aldığı için imar planları değişecek. Yaklaşık 6 bin parselin sahiplerine ‘kanal piyangosu’ vuracak.
Kanal İstanbul çevresindeki şehrin nüfusu Erdoğan'ın talimatıyla 500 bine çekildi. Karadeniz ve Marmara'yı bağlayacak projede, yüksek binalar yer almayacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin düzenlediği Kanal İstanbul anketinin sonuçları belli oldu. Vatandaşların büyük çoğunluğu Kanal İstanbul Projesi'nin karşısında görüş beyan etti.
Kanal İstanbul, güzergâhının kesinleşmesiyle birlikte gayrimenkul sektörünün ve yatırımcıların ilgisini yeniden çekmeye başladı.
Karadeniz ile Marmara Denizi arasında yapay bir su yolu açacak olan ve uzmanlar tarafından eleştiri konusu olan Kanal İstanbul projesi, son 1 yılda arsa fiyatlarını 2 ile 4 kat oranında artırdı.
Kanal İstanbul’un maliyetini azaltacak plan değişikliği yapıldı. 30 milyarlık tasarruf sağlayacak değişikliğe göre 400 metre olarak planlanan kanal genişliği 275’e iniyor.