Karadeniz Sahil Yolu'nun Çayeli şehir geçişi, 10 gün içinde iki kez dalgaların taşıdığı taşlar nedeniyle trafiğe kapanınca Karayolları, çözüm arayışına girdi.
Yapımı tartışmalara yol açan Karadeniz Sahil Yolu, Başbakan Erdoğan’ın da katılacağı bir törenle açılacak.
Nice başbakan, bayındırlık bakanı gören 542 kilometrelik yol 4.5 milyar dolara maloldu. Karadeniz Sahil Yolu’nun açılışında projeyi üstlenen 20’ye yakın müteahhitlik firması buruk bir sevinç yaşayacak. Çünkü müteahhitler, 850 milyon dolarlık alacaklarının ödenmesini bekliyor.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yeni yazdığı Ortaöğretim 11. sınıf Coğrafya kitabının 216- 217. sayfalarında arazinin yanlış planlanması konusu anlatıldı. "Arazinin yanlış kullanımı bir afettir" denilen kitapta, arazinin yanlış planlanmasına Türkiye’den dört örnek verildi. Arazinin yanlış planlanmasına en çarpıcı örnek ise geçtiğimiz yıl trafiğe
Karadeniz Sahil Yolu İçin Uyarı
Karadeniz Sahil Yolu, dağlar oyularak, dağlar kazılarak ve dağlardan taşınan kayalarla deniz doldurularak yapıldı. Yol boyunca, 27 km uzunluğunda 263 köprüden, 41 km uzunluğunda 12 tek tüplü tünelden,18.5 km uzunluğunda çift tüplü tünelden geçiliyor.
İnşaatı, ihalesi, güzergahı derken, yılan hikayesine dönen Karadeniz Sahil Yolu Projesi’nin, 2005 yılı sonunda bitebileceği belirtildi. Gire
İstanbul Aydın Üniversitesi Afet Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Başkanı Yrd. Doç. Dr. Kubilay Kaptan, Karadeniz Sahil Yolu ile ilgili yaptıkları araştırma sonuçlarını açıklayarak, projedeki hataları sıraladı. Projenin deniz kıyısındaki canlı türlerini olumsuz yönde etkilendiği belirtilerek, ekolojik dengenin bozulduğu vurgulandı.