Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Karadeniz Sahil Yolu Ders Kitabında Yanlış Plan Örneği

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yeni yazdığı Ortaöğretim 11. sınıf Coğrafya kitabının 216- 217. sayfalarında arazinin yanlış planlanması konusu anlatıldı. "Arazinin yanlış kullanımı bir afettir" denilen kitapta, arazinin yanlış planlanmasına Türkiye’den dört örnek verildi. Arazinin yanlış planlanmasına en çarpıcı örnek ise geçtiğimiz yıl trafiğe

Hürriyet Gazetesi
1 Karadeniz Sahil Yolu Ders Kitabında Yanlış Plan Örneği

20 yıllık mücadelenin sonrasında büyük törenlerle açılan Karadeniz Sahil Yolu ders kitaplarında arazinin yanlış planlanmasına örnek olarak verildi.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yeni yazdığı Ortaöğretim 11. sınıf Coğrafya kitabının 216- 217. sayfalarında arazinin yanlış planlanması konusu anlatıldı. "Arazinin yanlış kullanımı bir afettir" denilen kitapta, arazinin yanlış planlanmasına Türkiye’den dört örnek verildi. Arazinin yanlış planlanmasına en çarpıcı örnek ise geçtiğimiz yıl trafiğe açılan Karadeniz sahil yolu oldu.

Uzmanlar haklı çıktı

"Doğanın intikamı" adlı bir gazete haberinden alıntılanan metinde "Karadeniz Sahil Yolu’nda dolguyla yol yapmak yanlıştır. Deniz geri alır" diyen uzmanlar haklı çıktı. Yolun Güngören mevkiinde dalgalar milyonlarca dolar harcanarak yapılan asfaltı söktü" denildi. Kitapta, arazinin yanlış kullanımına Konya’da organize sanayi bölgesinin şehrin kuzeyine yapılmasından dolayı sanayi is ve dumanının Konya şehir merkezine taşınması da örnek olarak verildi. Arazinin yanlış kullanımına verilen bir diğer örnek de Elazığ’daki çimento fabrikası oldu. Bu fabrikanın verimli tarım arazileri üzerine yapılması ile tarımı baltaladığı belirtildi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/karadeniz-sahil-yolu-ders-kitabinda-yanlis-plan-ornegi_63749.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Karadeniz otoyolunun çok yanlış bir karar ile yapıldığını kabul etmemiz gerekiyor. Birgün deniz yolu geri aldığında sonuçlar çok kötü olacak. Otoyol dağlardan geçmiş olsaydı bölge halkına katkısı olur, doğal sahil bozulmazdı. Denize dolgu yerine tünel ve viyadüklerle yol tamamlanabilirdi. Zaten en fazla Giresun sahilinde denize dolgu yapıldı. Diğer sahil şehirleri müsaade etmediler. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!