Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
SONRAKİ HABER: Göründüğü Gibi
BÖLÜM SPONSORU

Lavlarla Sırlanmış Ayna

Bihzan Bassiri, 'Buharlaşmalar' sergisiyle İstanbul'da. Sanatçı Vezüv'ün lavlarından oluşan taşlar, kullanılmış kâğıtlar ya da aynalar gibi daima zama

radikal

Sergiler

Lavlarla Sırlanmış Ayna
BAŞLANGIÇ TARİHİ: 27 Eylül 2004
BİTİŞ TARİHİ: 9 Ekim 2004
+ Ajandama Ekle

ihzan Bassiri, 'Buharlaşmalar' sergisiyle İstanbul'da. Sanatçı Vezüv'ün lavlarından oluşan taşlar, kullanılmış kâğıtlar ya da aynalar gibi daima zamanı taşıyan malzemelerle çalışıyor.

İtalya'da yaşayan İran asıllı sanatçı Bizhan Bassiri, küratörlüğünü Beral Madra'nın üstlendiği 'Buharlaşmalar' başlıklı sergisiyle yeniden İstanbul'da. Bassiri, Nisan'da Tophane-i Amire'de görme olanağı bulduğumuz 'Kökenler' adlı yerleştirmesi ve defterleriyle sanatını İstanbul'a, İstanbul'u da sanatına taşımıştı.

Borusan Sanat Galerisi'ndeki 'Buharlaşmalar' sanatçının galeri mekânına müdahale ederek oluşturduğu bir başka yerleştirmesi. İzleyiciye bir ipucu verelim; iki katlı galerinin üst katı önce görülmeli. Sanatçının siyah ve kırmızı renklerle tasarladığı ikinci kat bir anlamda 'yüzleşmeler'le baş başa bırakıyor izleyiciyi. Merdivenden çıkar çıkmaz sağ tarafta gördüğümüz koyu renk ayna, aslında hemen ardında sanatçının portresini gizliyor. Böylece izleyici ilk olarak sanatçı ile karşılaşıyor.

Yüzleşmeye davet

Yine merdivenin solunda bozulmuş, deformasyona uğramış ve yansıtma işlevi ortadan kalkmış ayna, izleyiciyi 'dünya' ile yüzleşmeye davet ediyor. Bassiri'ye göre, "Aynanın dünyada bir fonksiyonu var; o doğanın, dünyanın bir parçası değildir fakat onu yansıtır. Fonksiyonu bittiği anda da bir parçası haline gelir. Artık fonksiyonu bir şeyi, yansıtmak değildir. Geçirdiği değişim sonucunda yansıtma 'görev'i sona eriyor aynanın ve aracı olmaktan çıkıyor. Başka bir kimliğe kavuşuyor."

Galerinin alt katına indiğimizde ise gerçekten 'buharlaşma' ile karşılaşıyoruz. Sergilerinin adını ve konseptini mekâna göre belirleyen Bizhan Bassiri, bu sergide durumun biraz daha farklı olduğunu ve bu yapıtların serginin isim kaynağı olduğunu belirtiyor. 'Bayır', 'Peyzaj' ve 'Göktaşları' adını verdiği yapıtlarında sanatçı kullanılmış kâğıtları malzeme olarak seçmiş. Aynalar serisinden sonra yapmaya başladığı 'Buharlaşmalar', yapıtın oluşum sürecine de göndermede bulunuyor. Islak olarak çalışılması gereken kâğıdın içinde bulunan su buharlaştıkça esas yapıt meydana geliyor.
Bassiri'ye göre, "Sanat zamanı reddeder. Yapıt ortaya çıktıktan sonra zamanla bağlantısı kesilir." Oysa sanatçı daima zamanı bünyesinde taşıyan malzemeler kullanarak yapıtlarını üretiyor. En büyük ilham kaynağı Vezüv Yanardağı'nın lavlarından oluşan taşlar, kullanılmış kâğıtlar ya da aynalar... Bunu 'zamanı taşımak' biçiminde mi yorumlamalı, yoksa 'durdurmak' mı, bilinmez. Fakat Bassiri'nin vurguladığı, 'bir sanatçı olarak yaptığı şey yalnızca dönüşüme aracı olmak'.
'Buharlaşmalar' 9 Ekim'e dek Borusan Sanat Galerisi'nde görülebilir.

http://www.yapi.com.tr/etkinlikler/lavlarla-sirlanmis-ayna_18430.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!