br/>
Hollanda Mimarlık Merkezi NAI, Kasım ayı’nda çok özel bir sergiye ev sahipliği yapıyor. Ünlü ve tartışmalı 19.yy mimarı Hollandalı Pierre Cuypers’in NAI Rotterdam ve NAI Maastricht’te çift ayaklı olarak düzenlenecek retrospektif sergisi, şimdiye kadar mimar üzerine yapılmış tek karşılaştırmalı sergi olarak, mimarın meslek yaşamının en önemli iki dönemi olarak lanse edilen 1877 ve 1897’ye odaklanıyor.
‘Görevi olan Mimarlık’ isimli serginin ilk ayağı, Cuypers’in Hollanda’nın dağına taşına kilise inşa ettiği ve dönemin en hararetli toplumsal tartışmalarına konu olmuş ‘Centraal Station’ ile Amsterdam’da konumlanan 'Rijksmuseum'u projelendirdiği 1877 dönemini ele alıyor. Cuypers’in 1897 dönemine eğilen serginin Maastricht ayağı ise, mimarın pek çok Orta Çağ yapısı ile birlikte Utrecht yakınlarındaki ‘Kasteel de Haar’ın restorasyonunu yürütüşüne ışık tutuyor. Bu dönem, Cuypers’in ‘Kasteel de Haar’ı bir tümsel sanat eserine (Gesamtkunstwerk) dönüştürmek adına yapıyı orjinal haline getirme girişimleriyle anlam kazanıyor. Aynı zamanda, yaptığı onca çizim sayesinde mimarın en detaylı dokümentasyonu olması açısından da önem taşıyor. Sergi 3 Şubat 2008 tarihine kadar NAI Rotterdam Galeri 1 ve NAI Maastricht’de gezilebilir.
NAI Rotterdam’ın 15 m2’lik üçüncü galerisinde, bir sanatçı, mimar veya tasarımcının 6 haftalık dönüşümlü kişisel sergileri düzenleniyor. Bu küçük salonda bu ay, fotoğraf sanatçısı Edward Clydesdale Thomson’ın uzam ve uzamda konumlananlar üzerine çalışmaları görülebilir. Merkezin dördüncü galerisinde ise Amsterdam Konut Kooperatifi tarafından profesyoneller için düzenlenen ‘1:500 Design Heesterveld’ isimli mimari proje yarışmasının sonuçları sergileniyor. Kooperatif objektifini, her iki yılda bir Amsterdam’da geliştirmeyi ve/veya dönüştürmeyi planladığı konut bölgesine çeviriyor ve yarışma yolu ile bölgeye ilişkin fikir geliştiriyor. Bu senenin öneri alanı olan Heesterveld için gönderilen projelerden finale kalan altısı 24 Şubat’a kadar NAI Rotterdam’da görülebilir.
|