Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Bodrum'u Tanıttık Ama Pazarlayamadık

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtım Genel Müdürlüğü ve Bodrum Kaymakamlığı tarafından düzenlenen "Bodrum Destinasyon Toplantısı"nde, Tanıtım Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı 2009 yılında turizmde hedefin 2008 yılının rakamlarını yakalamak olduğunu söyledi.

Hürriyet Gazetesi
Bodrum'u Tanıttık Ama Pazarlayamadık

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtım Genel Müdürlüğü ve Bodrum Kaymakamlığı tarafından düzenlenen "Bodrum Destinasyon Toplantısı"nde, Tanıtım Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı 2009 yılında turizmde hedefin 2008 yılının rakamlarını yakalamak olduğunu söyledi.

Dünya turizminin kitle turizminden çok, kültür, doğa, sağlık ve kongre turizmine doğru kayma gösterdiğini kaydeden Taşbaşı, "Bu fırsatı çok iyi değerlendirirsek dünya turizm sektöründe lider konuma gelebiliriz. Çünkü özellikle Ege ve Akdeniz bu dört turizm çeşidine de cevap verebilecek durumda" dedi.

Dünyada bir marka haline gelen Bodrum’un iyi tanıtılamaması ve daha iyi pazarlanamaması nedeniyle, Türkiye’ye geçen yıl gelen turist sayısında yüzde 22 artış sağlanırken, Bodrum’da bu oranın sadece yüzde 5 de kaldığını bildiren Taşbaşı, "Bodrum turizminin en büyük sıkıntısı, konaklama sektörü temsilcilerinin tur operatörleri ile iyi iletişim kuramaması nedeniyle otellerini pazarlayamamaları. Yani eskiden olduğu gibi tesisi açtık kapısında bekleyelim turist gelir dönemi bitti. Dünyanın önde gelen tur operatörlerini ve medya kuruluşlarını sık sık Bodrum’a getirip yerinde tanıtım ve yerinde pazarlama ile turizm kentini dünyada hak ettiği seviyeye çıkarmak zorundayız. 33 mavi bayrağı bulunan, 5 bin yıllık tarih ve kültür kenti Bodrum’un dünya turizminde hak ettiği yerde olmadığını inanıyorum. Bodrumlu yeterki elini biraz turizm taşının altına koysun, ağırlığını hissetsin, biz bakanlık olarak her türlü desteği vermeye her türlü fedakarlığı yapmaya hazırız" dedi.

Kara bir tablo

Turizm Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Levent Demirel ise, sunumunda Bodrum’a özgü logo çalışması yapılması gerektiğini belirterek, turizme zarar veren ve adeta turist kaçıran özellikleri sıraladı.

Bodrum Kaymakamı Abdullah Kalkan da, "Size çizeceğim Bodrum panoraması çok iç acıcı değil. Yarımada hızlı ve çarpık yapılaşma kurbanı oldu. Bin 166 tane emlak komisyoncusu, 736 tane konaklama tesisi var. Turizm kenti miyiz emlak kenti miyiz? Nüfusun üç katı ikinci konut var. Ayrıca gelen 1 milyon 250 bin turiste hak ettiği tatil olanaklarını sunmalı, onlara değer vermeliyiz. Esnaf dükkanının önüne attığı tabureye çıplak ayaklarını uzatmış ayak parmaklarının arasını kaşıyor, ardından gelen turiste hizmet etmeye çalışıyorsa, turizmde hizmet kalitesinden bahsetmeniz söz konusu olamaz" dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/bodrumu-tanittik-ama-pazarlayamadik_69686.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!