Uluslararası Finansal Yönetim Enstitüsü
tarafından, denetim ve danışmanlık firması Ernst & Young,
IBM ve TurSa desteğiyle ‘Finansal
Süreçlerde Etkinliğin ve Verimliliğin Artan Önemi’ konulu bir panel
düzenlendi. Şirketlerin krizden çıkma süreçlerinde maliyetlerin düşürülmesi,
etkinlik ile verimliliğin önem kazandığına vurgu yapılan panelde, özellikle
‘kağıtsız muhasebe’ uygulamalarının büyük boyutlarda tasarruf
ve avantaj sağladığına dikkat çekildi. UFE Yönetim Kurulu Başkanı Taner
Kerman, 6 firmada pilot çalışmaları başlatılan ‘e-fatura’
uygulamalarıyla Şubat 2008 tarihinden bu yana ikinci nüshasının basılmadığı
fatura adedinin 719 milyonu bulduğuna, bunun da parasal büyüklüğünün yaklaşık 3
milyon dolar olduğuna işaret etti.
Uluslararası Finansal Yönetim Enstitüsü’nün, 21 Ekim 2009 tarihinde Four
Seasons Bosphorus’ta düzenlediği panele, UFE Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı
zamanda Philip Morris Türkiye Finans, Bilişim Hizmetleri ve İdari İşler
Direktörü Taner Kerman, Gelir İdaresi Grup Başkanı Arif
Yıldırım, etkinliğin sponsorları arasında da bulunan Ernst & Young
Türkiye Genel Müdürü Osman Dinçbaş, KordSa Global Finans ve
Satınalma Başkan Yardımcısı Bülent Bozdoğan ve IBM Türk Mali ve
İdari İşler Genel Müdür Yardımcısı Selim Taşo konuşmacı olarak
katıldı. Oturum başkanlığı Prof. Dr. Güler Aras tarafından
yapılan panelde, kriz sonrası toparlanma sürecinde firmaların ve bankaların
e-fatura sistemiyle maliyetlerini nasıl azaltacakları, söz konusu sistemin
Türkiye uygulamaları ve maliyet azaltma yöntemleri masaya yatırıldı.
Kağıtsız muhasebe, kayıtdışılığı önlemede önemli katkı sağlayacak!
Süreç verimliliği sağlamanın ve gereksiz süreç maliyetlerinden kurtulmanın en
önemli unsurlarından birisi olarak doğru teknolojilerin, doğru yerlerde
kullanılması gösteriliyor. Elektronik fatura ve elektronik imza gibi
uygulamalardan oluşan ve ‘kağıtsız muhasebe’ olarak adlandırılan sistemlerin
kullanılması işletmelere sadece tasarruf sağlamakla kalmayıp aynı zamanda insan
gücünün farklı alanlarda kullanımına fırsat tanıyor. Örneğin; kayıtdışılığı
önlemede önemli bir katkı sağlayacak olan e-fatura sisteminin Şubat 2008
yılından bu yana 6 firmada pilot olarak devam ettiğine vurgu yapan UFE Yönetim
Kurulu Başkanı Taner Kerman, bu uygulama sayesinde şirketlerin 719 milyon adet
fatura basımından tasarruf ettiğine dikkat çekerek, bunun parasal büyüklüğünün
yaklaşık 3 milyon dolar olduğunu söyledi.
Artık orijinal evrak fakslamaya gerek yok…
Kağıda basılı faturaların şekil ve şartlarını düzenleyen Vergi Usul
Kanunu’nun 1961 yılında yasalaşmasının ardından tam 48 yıl sonra elektronik
faturaya geçiş yapılmasını büyük bir adım olarak yorumlayan Kerman, yeni
sistemin finansal çevrelere çağdaş, çevreci ve etkin bir alternatif olacağına
inanıyor. UFE Yönetim Kurulu Başkanı Taner Kerman, sözlerini şöyle sürdürdü:
‘Elektronik imza, yasalarımıza göre hukuki olarak kanunların merasimi veya
üçüncü şahısların şahitliğini gerektirdiği evlilik, veraset ve intikal, emlak
alım satımı gibi işlemler hariç ıslak imzanın geçerli olduğu her alanda
kullanılabiliyor. Örneğin, işletmelerin bankacılık işlemlerinde e-imza
kullanmaları evrak fakslama ve orijinal belgeleri bankaya ulaştırma masraflarını
ortadan kaldırıyor, hız sağlıyor, imza yetkililerinin bulunduğu herhangi bir
yerden onay verebilmelerini olanaklı kılıyor ve en önemlisi taklit edilebilmesi
mümkün olmadığı için suistimal riskini ortadan kaldırıp iç kontrolleri
güçlendiriyor.’
Sırada ‘akıllı satış üniteleri’ ile stok kontrolü var…
Bilişim sektörü teknolojinin son zamanlarda geldiği seviyeyle, bir malın
üretiminden, rafta tüketiciye sunulmasına kadar geçen süreçte kaynağından hızlı
veri toplama, verileri değerlendirme ve sonuçlarını hızla iletme yönünde önemli
aşamalar kaydetti. Mikro-chip, RFID ve 3G gibi teknolojilerin gelişmesiyle
birlikte stok takibi yapan, stok belirli bir seviyenin altına düştüğünde sipariş
emrini hazırlayan ve tedarikçi firmaya bilgi gönderen, topladığı verilerle
tüketici talebinin tahmin edilmesini kolaylaştıran ‘akıllı satış ünitelerinin’
örnekleri yakın gelecekte endüstrinin kullanımına sunulacak. 2007 yılından bu
yana devam eden çalışmalar 2009 sonuna kadar tamamlanıyor.
Panelde, ‘e-Fatura Türkiye Uygulamaları’ başlıklı bir konuşma yapan Gelir
İdaresi Grup Başkanı Arif Yıldırım ise şunları söyledi:
‘Gelir İdaresi Başkanlığı olarak, elektronik fatura alt yapısının
oluşturulması amacı ile yürüttüğümüz çalışmalar 2007 yılının haziran ayından
beri devam ediyor. Çalışmalar kapsamında başlangıç adımı olarak tasarlanan ve
sınırlı sayıda firma ile uygulamaya alınan Elektronik Fatura Kayıt Sistemi,
bizlere nihai çözümü şekillendirirken oldukça önemli fikirler ve ipuçları
sağladı.
Bu yıl sonuna kadar devreye almayı planladığımız nihai elektronik fatura
uygulaması, tanımlanan standartlara uygun olarak hazırlanmış elektronik fatura
mesajlarının taraflar arasında dolaşımını sağlayacak bir yapıyı sunmayı
hedefliyor. Mesajlaşma altyapısının entegrasyona açık bir şekilde tasarlanması
ve tüm standartların kamuoyu ile paylaşılacak olması nedeni ile, önümüzdeki
günlerde özellikle kurumsal firmalar açısından faturalaşma süreçlerini
etkileyecek ciddi bir dönüşümün yaşanacağını söylemek mümkün. Ayrıca ödeme
entegrasyonu ile farklı teknolojik açılımlar da bu sürece önemli katkılar
sağlayacaktır. Son olarak elektronik fatura uygulamasına uygun entegrasyonu
sağlayamayacak mükelleflerimizin için hazırlanan bir portal uygulaması, internet
üzerinden kullanıma sunulacak bu ise e-Fatura projesinin genel kullanımını ve
erişilebilirliğini kolaylaştıracaktır.’
Uluslararası Finansal Yönetim Enstitüsü hakkında
Uluslararası Finansal Yönetim Enstitüsü Derneği üyelerini bir araya getirerek
aralarındaki mesleki ilişkileri güçlendiriyor. Ahlak, gelenek ve ilkelerin
esasları ve standartların oluşmasına, gelişmesine ve devamına katkıda bulunuyor.
Üyelerinin mesleki faydalarını ve bağımsızlıklarını korumak, ulusal ve
uluslararası alanda mesleki gelişmeleri izlemek ve bu gelişmeler hakkında bilgi
vererek, eğitim çalışmaları yaparak üyelerinin mesleki ilerlemelerine yardımcı
olmak, sektörün nitelikli elemanlar tarafından yürütülmesini sağlayacak
çalışmalar organize etmek, teori ve pratiği geliştiren çalışmalar yapmak,
meslekle ilgili kamu ve özel kuruluşlar nezdinde üyelerini temsil etmeyi
amaçlayan UFE, 20 Haziran 2006 tarihinde kuruldu.
|