Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

E-faturayla 3 Milyon Dolarlık Tasarruf

Uluslararası Finansal Yönetim Enstitüsü tarafından, denetim ve danışmanlık firması Ernst & Young, IBM ve TurSa desteğiyle ‘Finansal Süreçlerde Etkinliğin ve Verimliliğin Artan Önemi’ konulu bir panel düzenlendi. Şirketlerin krizden çıkma süreçlerinde maliyetlerin düşürülmesi, etkinlik ile verimliliğin önem kazandığına vurgu yapılan panelde,

yapi.com.tr
E-faturayla 3 Milyon Dolarlık Tasarruf

Uluslararası Finansal Yönetim Enstitüsü tarafından, denetim ve danışmanlık firması Ernst & Young, IBM ve TurSa desteğiyle ‘Finansal Süreçlerde Etkinliğin ve Verimliliğin Artan Önemi’ konulu bir panel düzenlendi. Şirketlerin krizden çıkma süreçlerinde maliyetlerin düşürülmesi, etkinlik ile verimliliğin önem kazandığına vurgu yapılan panelde, özellikle ‘kağıtsız muhasebe’ uygulamalarının büyük boyutlarda tasarruf ve avantaj sağladığına dikkat çekildi. UFE Yönetim Kurulu Başkanı Taner Kerman, 6 firmada pilot çalışmaları başlatılan ‘e-fatura’ uygulamalarıyla Şubat 2008 tarihinden bu yana ikinci nüshasının basılmadığı fatura adedinin 719 milyonu bulduğuna, bunun da parasal büyüklüğünün yaklaşık 3 milyon dolar olduğuna işaret etti.

Uluslararası Finansal Yönetim Enstitüsü’nün, 21 Ekim 2009 tarihinde Four Seasons Bosphorus’ta düzenlediği panele, UFE Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Philip Morris Türkiye Finans, Bilişim Hizmetleri ve İdari İşler Direktörü Taner Kerman, Gelir İdaresi Grup Başkanı Arif Yıldırım, etkinliğin sponsorları arasında da bulunan Ernst & Young Türkiye Genel Müdürü Osman Dinçbaş, KordSa Global Finans ve Satınalma Başkan Yardımcısı Bülent Bozdoğan ve IBM Türk Mali ve İdari İşler Genel Müdür Yardımcısı Selim Taşo konuşmacı olarak katıldı. Oturum başkanlığı Prof. Dr. Güler Aras tarafından yapılan panelde, kriz sonrası toparlanma sürecinde firmaların ve bankaların e-fatura sistemiyle maliyetlerini nasıl azaltacakları, söz konusu sistemin Türkiye uygulamaları ve maliyet azaltma yöntemleri masaya yatırıldı.

Kağıtsız muhasebe, kayıtdışılığı önlemede önemli katkı sağlayacak!

Süreç verimliliği sağlamanın ve gereksiz süreç maliyetlerinden kurtulmanın en önemli unsurlarından birisi olarak doğru teknolojilerin, doğru yerlerde kullanılması gösteriliyor. Elektronik fatura ve elektronik imza gibi uygulamalardan oluşan ve ‘kağıtsız muhasebe’ olarak adlandırılan sistemlerin kullanılması işletmelere sadece tasarruf sağlamakla kalmayıp aynı zamanda insan gücünün farklı alanlarda kullanımına fırsat tanıyor. Örneğin; kayıtdışılığı önlemede önemli bir katkı sağlayacak olan e-fatura sisteminin Şubat 2008 yılından bu yana 6 firmada pilot olarak devam ettiğine vurgu yapan UFE Yönetim Kurulu Başkanı Taner Kerman, bu uygulama sayesinde şirketlerin 719 milyon adet fatura basımından tasarruf ettiğine dikkat çekerek, bunun parasal büyüklüğünün yaklaşık 3 milyon dolar olduğunu söyledi.

Artık orijinal evrak fakslamaya gerek yok…

Kağıda basılı faturaların şekil ve şartlarını düzenleyen Vergi Usul Kanunu’nun 1961 yılında yasalaşmasının ardından tam 48 yıl sonra elektronik faturaya geçiş yapılmasını büyük bir adım olarak yorumlayan Kerman, yeni sistemin finansal çevrelere çağdaş, çevreci ve etkin bir alternatif olacağına inanıyor. UFE Yönetim Kurulu Başkanı Taner Kerman, sözlerini şöyle sürdürdü:

‘Elektronik imza, yasalarımıza göre hukuki olarak kanunların merasimi veya üçüncü şahısların şahitliğini gerektirdiği evlilik, veraset ve intikal, emlak alım satımı gibi işlemler hariç ıslak imzanın geçerli olduğu her alanda kullanılabiliyor. Örneğin, işletmelerin bankacılık işlemlerinde e-imza kullanmaları evrak fakslama ve orijinal belgeleri bankaya ulaştırma masraflarını ortadan kaldırıyor, hız sağlıyor, imza yetkililerinin bulunduğu herhangi bir yerden onay verebilmelerini olanaklı kılıyor ve en önemlisi taklit edilebilmesi mümkün olmadığı için suistimal riskini ortadan kaldırıp iç kontrolleri güçlendiriyor.’

Sırada ‘akıllı satış üniteleri’ ile stok kontrolü var…

Bilişim sektörü teknolojinin son zamanlarda geldiği seviyeyle, bir malın üretiminden, rafta tüketiciye sunulmasına kadar geçen süreçte kaynağından hızlı veri toplama, verileri değerlendirme ve sonuçlarını hızla iletme yönünde önemli aşamalar kaydetti. Mikro-chip, RFID ve 3G gibi teknolojilerin gelişmesiyle birlikte stok takibi yapan, stok belirli bir seviyenin altına düştüğünde sipariş emrini hazırlayan ve tedarikçi firmaya bilgi gönderen, topladığı verilerle tüketici talebinin tahmin edilmesini kolaylaştıran ‘akıllı satış ünitelerinin’ örnekleri yakın gelecekte endüstrinin kullanımına sunulacak. 2007 yılından bu yana devam eden çalışmalar 2009 sonuna kadar tamamlanıyor.



Panelde, ‘e-Fatura Türkiye Uygulamaları’ başlıklı bir konuşma yapan Gelir İdaresi Grup Başkanı Arif Yıldırım ise şunları söyledi:

‘Gelir İdaresi Başkanlığı olarak, elektronik fatura alt yapısının oluşturulması amacı ile yürüttüğümüz çalışmalar 2007 yılının haziran ayından beri devam ediyor. Çalışmalar kapsamında başlangıç adımı olarak tasarlanan ve sınırlı sayıda firma ile uygulamaya alınan Elektronik Fatura Kayıt Sistemi, bizlere nihai çözümü şekillendirirken oldukça önemli fikirler ve ipuçları sağladı.

Bu yıl sonuna kadar devreye almayı planladığımız nihai elektronik fatura uygulaması, tanımlanan standartlara uygun olarak hazırlanmış elektronik fatura mesajlarının taraflar arasında dolaşımını sağlayacak bir yapıyı sunmayı hedefliyor. Mesajlaşma altyapısının entegrasyona açık bir şekilde tasarlanması ve tüm standartların kamuoyu ile paylaşılacak olması nedeni ile, önümüzdeki günlerde özellikle kurumsal firmalar açısından faturalaşma süreçlerini etkileyecek ciddi bir dönüşümün yaşanacağını söylemek mümkün. Ayrıca ödeme entegrasyonu ile farklı teknolojik açılımlar da bu sürece önemli katkılar sağlayacaktır. Son olarak elektronik fatura uygulamasına uygun entegrasyonu sağlayamayacak mükelleflerimizin için hazırlanan bir portal uygulaması, internet üzerinden kullanıma sunulacak bu ise e-Fatura projesinin genel kullanımını ve erişilebilirliğini kolaylaştıracaktır.’

Uluslararası Finansal Yönetim Enstitüsü hakkında

Uluslararası Finansal Yönetim Enstitüsü Derneği üyelerini bir araya getirerek aralarındaki mesleki ilişkileri güçlendiriyor. Ahlak, gelenek ve ilkelerin esasları ve standartların oluşmasına, gelişmesine ve devamına katkıda bulunuyor. Üyelerinin mesleki faydalarını ve bağımsızlıklarını korumak, ulusal ve uluslararası alanda mesleki gelişmeleri izlemek ve bu gelişmeler hakkında bilgi vererek, eğitim çalışmaları yaparak üyelerinin mesleki ilerlemelerine yardımcı olmak, sektörün nitelikli elemanlar tarafından yürütülmesini sağlayacak çalışmalar organize etmek, teori ve pratiği geliştiren çalışmalar yapmak, meslekle ilgili kamu ve özel kuruluşlar nezdinde üyelerini temsil etmeyi amaçlayan UFE, 20 Haziran 2006 tarihinde kuruldu.

ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/e-faturayla-3-milyon-dolarlik-tasarruf_73601.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!