Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İntema'da Hedef Anadolu

Eczacıbaşı İntema, 2002 yılında yaşadığı yüzde 12'lik daralmayı Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu'ya ucuz ürün satarak aşacak. Eczacıbaşı İntema

Radikal
İntema'da Hedef Anadolu

b>Eczacıbaşı İntema, 2002 yılında yaşadığı yüzde 12'lik daralmayı Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu'ya ucuz ürün satarak aşacak.
Eczacıbaşı İntema ekonomik krizde yaşadığı küçülmeyi Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine ucuz ürünler satarak aşacak. Kriz nedeniyle ekonomik ürün satışlarında yüzde 12 küçülme yaşayan İntema, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde yoğunlaşarak 2003 yılında yüzde 10 büyümeyi hedefliyor.


Ekonomik ürünler satılmadı
Deprem ve ekonomik kriz nedeniyle inşaat sektöründe son yıllarda yaşanan ciddi küçülmenin kendi sektörlerini de yüzde 25 daralttığını söyleyen Eczacıbaşı İntema Genel Müdürü Engin Bayraktar, "Ancak İntema'nın dağıtım kanalları stratejisi ve Eczacıbaşı Yapı Grubu ürünlerinin çeşitliliğinin yarattığı avantaj nedeniyle bu küçülmeyi sadece ekonomik ürünlerde yüzde 12 olarak yaşadık. Ayrıca ürün gamı ve insan kaynakları itibarıyla hazırlıklı olduğumuz renovasyon (yenileme) pazarında yoğunlaşmamız ve son iki yıldır turizmin iyi gitmesi nedeniyle bu sektörde yapılan yatırımlardan aldığımız ciddi pay da küçülmemizin yüzde 12 seviyelerinde kalmasını sağladı. Küçülmeyi de sadece ekonomik ürünlerimizde yaşadık. Orta ve üst grup ürünlerimizde bir daralma olmadı" diye konuştu.
Son yıllarda deprem ve kriz nedeniyle inşaat sektöründe yaşanan ciddi küçülmenin 2002 yılında artık dip noktasına ulaştığını düşündüklerini kaydeden Bayraktar, bu nedenle 2003 yılına daha olumlu baktıklarını söyledi. Önümüzdeki yıla ilişkin olumlu beklentiler nedeniyle yüzde 10 reel büyümeyi hedeflediklerini belirten Bayraktar, 2003 yılında 120 milyon dolarlık bir satış yapmayı planladıklarını ifade etti.


'Pazar çok büyük değil'
Eczacıbaşı İntema'nın Türkiye'deki seramik sağlık gereçleri, armatür, karo ve küvet olmak üzere dört ana gruptaki pazar payının yüzde 25 olduğunu kaydeden Bayraktar, şunları söyledi:
"Eczacıbaşı Yapı Grubu, ürünlerinin yüzde 70'ini yurtdışına satıyor ve bu
ürünlerin yurtdışındaki satışları kriz döneminde artmaya devam etti. Ancak iç piyasada yüzde 12 küçüldük. Çünkü Türkiye çok büyük bir pazar değil. Bu dört ürün grubundaki toplam pazar büyüklüğü 600 milyon dolar düzeyinde bulunuyor. Bu yüzden kapasite sorunu olmayan armatür, küvet ve seramik sağlık gereçlerinde sosyoekonomik yönden geri kalmış Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde agresif davranak ve fiyat çözümleri getirerek etkinliğimizi artırmayı planlıyoruz. 2003 yılı büyümesini de Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu'da bu ürünlerle gerçekleştirmeyi hedefliyoruz."


'Konut projesi olumlu'
AKP hükümetinin programında yer verdiği 1.5 milyon konut projesini ise akıllıca bulduklarını ve olumlu baktıklarını söyleyen Engin Bayraktar, ülkenin ciddi boyutlardaki konut ihtiyacının ve istihdam sorununun ancak bu projelerle çözülebileceğini kaydetti.
2003 yılı hedeflerinde hükümetin yeni konut projesine yönelik beklentilerin bulunmadığını vurgulayan Bayraktar, "Konut projesi hayata geçerse, ancak 2003 yılı sonunda ya da 2004 yılı başında İntema'nın büyümesine olumlu katkı sağlar. Çünkü bizim ürünlerimiz, inşaatların başlamasından 8 ay sonra devreye giriyor. Projelerin İntema'ya sağlayacağı katkı da ancak o zaman ortaya çıkar" dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/intemada-hedef-anadolu_2600.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!