Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

İZODER Başkanı Levent Ürkmez: "Yalıtım Lüks Tüketim Değildir"

30. Uluslararası Yapı İstanbul Fuarı'nda stand tasarımı ve ürün çeşitliliğiyle öne çıkan BTM A.Ş.'nin Genel Müdürü, İZODER Başkanı Levent Ürkmez küresel ısınmayla daha da önem kazanan yalıtım konusuna bilinçli yaklaşmamız gerektiği görüşünde.

yapi.com.tr/A. Selen Akıner
İZODER Başkanı Levent Ürkmez: "Yalıtım Lüks Tüketim Değildir"

alıtım sektörünün lider kuruluşlarından BTM A.Ş., 30. Uluslararası Yapı İstanbul Fuarı'nda stand tasarımı ve ürün çeşitliliğiyle fuarın da öne çıkan katılımcılarından. Firmanın Genel Müdürü Levent Ürkmez, yalıtım bilincinin geliştirilmesi için fuarın çok önemli bir araç olduğu vurguluyor. "Elbette öncelikle bizlerin örnek olması gerekiyor. Mümkün olduğu kadar tedbirli davranmaya çalışıyoruz. Bu nedenle ses ve görüntü kirliliği yaratmayacak bir standımız var." Yalıtımın sadece ekonomik yönüyle değil, çevre kirliliğiyle mücadelede de çok önemli bir unsur olduğunu dile getiren Ürkmez, "Yalıtım, konforlu bir yaşam sağlamasının yanında, iklimlerin değişmesine neden olan çevre kirliliğiyle mücadelede de çok önemli bir unsur. Pek çok nedenle ve ısınma ihtiyacıyla havaya karışan zararlı gazlar sera etkisi yaratıyor. Bunun sonuçları korkunç boyutlara varabilir ve yalıtım dolaylı da olsa ciddi bir önlem" yorumunu yapıyor.




Sektörün önemli temsilcilerinden biri olarak fuar üzerine bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?
Yapı Fuarı son beş yılda ulusal fuarcılıktan uluslararası fuarcılığa döndü. Geçmişte bizi sadece yurt içi müşterilerimiz ziyaret ederken bugün bir çok farklı ülkeden yeni ziyaretçiler gelmekte ve bir çok iş bağlantıları yapmaktayız. Bu yıl da aynı şekilde gerçekleşiyor. Fuarın ilk üç gününde müşterilerle görüşmeler yaptık, önümüzdeki iki gün içerisinde de yine randevularımız var ve bir çok görüşme yapacağız. Tabii ki bunlar gurur verici gelişmeler. Avrupa'daki en önemli fuarlarda ziyaretçi ya da katılımcı olarak yer alıyoruz ve diyebilirim ki, şu anda bizim yapı fuarımız da o fuarlardan aşağı kalmayacak durumda.

Fuarın gelişmesini sağlayacak önerileriniz var mı?
Bizim her konuda olduğu gibi bu konuda da tanıtım eksikliğimiz var. Daha iyi bir şekilde tanıtırsak inanıyorum ki, 'Avrupa fuarları' diyerek örneklediğimiz fuarların bile önüne geçeceğiz. Çok iyi bir yerdeyiz. Yurt dışından daha çok katılımcı aldığımızda daha da iyi olacak.

Siz birden fazla sektörel derneğin başkanlığını yürütüyorsunuz. Sektörün bugünkü durumuna dair değerlendirmenizi alabilir miyiz?
Dediğiniz gibi İZODER ve BİTÜDER'in başkanlığını ve bir diğer derneğimiz XPS Isı Yalıtımcıları Sanayi Derneği'nin de yönetim kurulu üyeliğini sürdürüyorum. Yani 35 yıldır bilfiil yalıtım sektörünün her alanında faaliyet gösteriyoruz.

Yalıtım konusu küresel ısınmayla farklı bir boyuta taşınıyor diyebilir miyiz?
Küreselleşme, petrol fiyatlarının artması ve enerji dar boğazlarıyla beraber yalıtım tüm dünya çapında gündemin önemli konularından biri olmaya başladı. Dolayısıyla Türkiye için de çok büyük önem arz ediyor. Türkiye'nin bir yılda ithal ettiği enerji miktarı 29 milyar dolar ve bu rakamın yüzde 33 kadarı bina ve konutlarda kullanılıyor. Bunun da tutarı 11-12 milyar dolar. Şayet ülkemizdeki tüm bina ve konutların ısı yalıtımı olmuş olsaydı 5.5 milyar dolar civarında bir enerji tasarrufumuz söz konusu olacaktı.

Bu basit bir hesapla yarı yarıya demek.
Evet yüzde 50 oranında bir kazanç elde edilecekken şu anda ülkemizdeki konut ve binaların yaklaşık yüzde 91'inde yalıtım yok. Biz dernekler ve sektör temsilcileri olarak ısı yalıtımının Türkiye'de yaygınlaştırılması, kullanımının artırılması ve insanlarımızın yalıtım bilincini kazanması için çok çaba sarf ediyoruz.

Tüketiciyi bilinçlendirmek adına bir çalışmanız var mı?
En büyük yük derneğimize düşüyor. Dernek olarak bundan iki yıl önce bir milyon dolarlık bir tanıtım kampanyası düzenlemiştik ve gayet başarılıydı. Bu yıl da dokuzuncu aydan başlamak üzere yine iki yıllık ve bir buçuk milyon dolarlık bir kampanya organize ediyoruz. Görsel ve yazılı medya aracılığıyla yürütülecek olan kampanyamızda seminer ve konferanslar, toplantılar ve farklı medyalar üzerinden tanıtımlar yapılarak, yalıtım bilinci oluşturmak istiyoruz.

Yalıtımın lüks tüketim olarak algılanmasına ne diyeceksiniz?
Bu çok yanlış bir tutum. Bina inşası sırasında yapılan bir yalıtımda yüzde üç civarında bir gider söz konusu olur. Sonraki üç yıl içerisinde harcayacağınız yakıt parasındaki azalmayla bunu amorti edersiniz. Sonrasındaysa yüzde 50'lik bir tasarrufla paranız havaya uçmamış olur.

ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/izoder-baskani-levent-urkmez-yalitim-luks-tuketim-degildir_53816.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!