Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
SONRAKİ HABER: İnşaatta Güven Azaldı
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Metrobüs Şeridini Köprü Kaldırır mı?

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Beylikdüzü-Kozyatağı arasında planladıkları 52 kilometrelik metrobüs sistemiyle, günde 1 milyon yolcu taşımayı hedeflediklerini açıkladı.

Hürriyet Gazetesi/Hasan AY
Metrobüs Şeridini Köprü Kaldırır mı?

stanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Beylikdüzü-Kozyatağı arasında planladıkları 52 kilometrelik metrobüs sistemiyle, günde 1 milyon yolcu taşımayı hedeflediklerini açıkladı.

Topbaş, Boğaziçi Köprüsü’ndeki şerit aralıklarını daraltarak köprüye ilave şerit eklemeyi düşündüklerini de söyledi. Ancak uzmanlar köprüye şerit eklemenin tehlikeli olabileceğine dikkat çekti.

Şerit eklemek mümkün değil

Prof. Dr. Ergun Gedizoğlu (İTÜ İnşaat Fakültesi): Boğaziçi Köprüsü’ne şerit eklemek mümkün değil. Köprü inşa edilirken maliyeti yüksek olduğu için şeritler zaten dar tutuldu. Yapılması gereken, köprünün iki şeridinin otobüslere ayrılması. Metrobüs çalışması doğru, ancak geç kalınmış bir proje. Yaygınlaştırılması İstanbul için kesinlikle yararlı. Eskiden, Taksim-Zincirlikuyu ve Aksaray- Topkapı otobüs yolları vardı. Aksaray-Topkapı şu an raylı sistem olarak çalışıyor.

Güvenlik açısından soru işaretleri var

Eyüp Muhcu (Mimarlar Odası İstanbul Şube Başkanı): Köprünün taşıma kapasitesi sınırsız değil. 35 yılda yapıda bir yorulmanın olabileceği de önemli bir veri. Son zamanlarda yapılan bakıma rağmen bu yorulmanın ortadan kaldırıldığı söylenemez. Bu, köprüye yeni yükler getirecektir, köprünün güvenliği açısından soru işaretleri yaratacaktır. Ulaşıma önemli bir rahatlama getirmesi de söz konusu olmayacaktır.

Bunun iyi etüt edilmesi gerekir

Prof. Dr. Güngör Evren (Okan Üniversitesi Uluslararası Lojistik Bölümü): Köprünün üzerinde otobüslere şerit ayrılması, ilke olarak doğru. Ancak uygulamada dikkatli ve bilimsel hareket edilmesi gerekli. Şeritlerin daraltılarak bir şerit eklenmesinin iyi bir şekilde etüt edilmesi gerekiyor.

Asıl sıkıntı bağlantı yollarında oluyor

Prof. Dr. Haluk Gerçek (İTÜ İnşaat Fakültesi): Prensip olarak doğru. Ancak köprüde şerit ayırmadan mevcut trafikle birlikte çalışması mümkün olabilir. Trafiğin asıl sıkıntı noktası köprüye bağlantı yolları. Köprü bağlantı yollarında şerit bırakılabilir, köprü üzerinde mevcut trafikle gidilebilir.

http://www.yapi.com.tr/haberler/metrobus-seridini-kopru-kaldirir-mi_59339.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!