Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Mobilya “Markalaşma” Yolunda

1 milyar doları aşan üretim değeri ve bunun ötesinde Türkiye’nin üçüncü büyük sektörü haline gelebilecek potansiyeli ile gelecek vaat eden Türk Mob

Ticaret



b>1 milyar doları aşan üretim değeri ve bunun ötesinde Türkiye’nin üçüncü büyük sektörü haline gelebilecek potansiyeli ile gelecek vaat eden Türk Mobilya Sektörü’nün, dünya pazarlarında marka ve imajını güçlendirmek için bir araya gelen sektör temsilcileri tek yumruk oldu.

Türkiye mobilya ihracatı istikrarlı bir büyüme trendi gösteriyor. 1996’da 75 milyon dolar olan ihracat, 2000 yılında yüzde 116’lık artışla 162 milyon dolara ulaştı. 2003’ün ilk dokuz aylık döneminde de 2002 yılına oranla yüzde 50’lik bir artış kaydeden ihracat rakamları 309 milyon civarında gerçekleşti. Bunun yanı sıra, sektörde ihracata yönelik çalışan firmaların, pazarlarını da hızla genişlettiği gözleniyor.

1999’da Türkiye’den mobilya ihraç edilen ülke sayısı 109 iken, bir yıl sonra bu sayı 125’e yükseldi. Öte yandan, üretim miktarı da istikrarlı bir şekilde artış gösteriyor.

Ancak, mobilya sektörünün yarattığı değer, dolar bazında, istikrarlı bir şekilde düşüyor. Türkiye mobilya sektörünün 1995 üretiminin değeri 1 milyar 207 milyon dolardı. Buna karşılık, 1999’da, 100 bin ton daha fazla mal üretilmiş olduğu halde, dolar cinsinden değeri, 1 milyar 125 milyon dolarda kaldı. 2000 yılı rakamları, dolar cinsinden 1995 hasılatına yaklaşıyor. Ancak bu hasılat için yaklaşık 1,5 kat fazla üretim yapıldığı kaydediliyor.

Mobilya sektöründe Türkiye’nin önünde çok açık bir ufuk görünüyorsa da, sektörün genel yapısı, dünyaya geniş ölçüde açılımı engelliyor. Yıllardır farkında oldukları bu problemlere artık bir çözüm bulmak isteyen mobilya sanayicileri, Türk mobilyasının hak ettiği yere gelmesi için ortak akıl çerçevesinde birleşerek, "birlikten kuvvet doğar" sözünü bir kez daha doğrulamak istiyor.

Bu amaç doğrultusunda bir araya gelen 26 sektör temsilcisi Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) adı altında bir dernek kurdu. Sektörün önündeki engelleri kaldırmak ve Dünya’da Türk mobilya markalarının imajını güçlendirerek, bu amaca yönelik gerekli tanıtım faaliyetlerini organize etmek için Türkiye’nin önde gelen 26 mobilya sanayicisinin Mart 2003 tarihinde kurduğu MOSDER, sektöre kalite bilincini yerleştirerek 2004 yılı için mobilya ihracatını yüzde 100 arttırmayı hedefliyor.

MOSDER’in şu anki üyeleri arasında Türkiye’nin önde gelen mobilya markalarından Alfemo, Bellona, Casa, Çilek, Doğtaş, İdaş, İpek, İstikbal, Poli, Mobi, Seray, Tepe ve Yataş yer alıyor.

AMAÇ "TÜRK MOBİLYASI" VİZYONU OLUŞTURMAK

MOSDER Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüten ve aynı zamanda Çilek Mobilya Genel Müdürü olan Muzaffer Çilek, Mart 2003 tarihinde 26 mobilya sanayicisinin katılımıyla kurulan MOSDER’in amacının Türk mobilya markalarının ve ürünlerinin olgunlaşmasını ve dünyaya açılmasını sağlayarak "Türk mobilyası" vizyonunu oluşturmak olduğunu söyledi.

MOSDER çatısı altında oluşturulan birlikteliğin geç kalınmış olmasına karşın çok önemli olduğunu vurgulayan Çilek, "Ülkemizin ve mobilya sektörünün böyle bir oluşuma gerçekten ihtiyacı vardı. Biz ülke ekonomisine ve mobilya sektörüne önemli katkılar yapabileceğimize inanıyoruz. İlk etapta, sektörün ilgili dernek ve kuruluşlarıyla işbirliği yaparak, gelenekselleştireceğimiz istikrarlı ve ticari potansiyeli çok yüksek bir uluslararası İstanbul mobilya fuarını ülkemize ve sektörümüze kazandırmayı amaçlıyoruz" diye konuştu.

Türkiye’nin tanınmış mobilya markalarının derneğin kurucu üyeliğini yaptığını ifade eden Çilek, şunları söyledi: "MOSDER’in en önemli özelliği; Türkiye’nin kurumsallaşmada ve markalaşmada yol almış, kapasitesi ve istihdamı yüksek, iç ve dış piyasadaki pazar payı ile önemli yüzdeye sahip, aynı zamanda temsil yeteneği yüksek, fakat sayıca az üyeden oluşan bir dernek olmasıdır. Şu anki üyelerimiz mobilya sektöründe kendini kanıtlamış Alfemo, Bellona, Casa, Çilek, Doğtaş, İdaş, İpek, İstikbal, Mobi, Poli, Seray, Tepe ve Yataş’dan oluşuyor. Fakat; MOSDER bu markalar ile sınırlı kalmayacaktır. Derneğimize yeni üyeler katmayı da düşünüyoruz. Derneğimizin öngördüğü belirli şartları taşıyan bütün firmalar bizim üyemiz olabilirler."

SEKTÖR GELECEK VAAT EDİYOR

Mobilya sektörünün yükselen ve gelecek vaat eden sektörlerden biri olduğunu belirten Muzaffer Çilek, sektörün son yıllarda büyümenin motorlarından olan "ihracat" alanında da kayda değer başarılar elde ettiğini söyledi. Mobilya ihracatının büyük kısmının dünyanın ikinci büyük mobilya üreticisi olan Almanya’ya yapıldığına dikkat çeken Muzaffer Çilek, "Mobilya sektörü ihracat oranlarına baktığımızda 2003’ün ilk dokuz aylık döneminde 2002 yılına kadar yüzde 50’lik bir artışla, 309 milyon dolar civarında gerçekleştiğini görüyoruz. Dünyanın ikinci büyük mobilya üreticisi olan Almanya’ya büyük miktarlarda ihracat yapıyoruz.

Yine, Türk mobilyası Amerika ve AB ülkelerinde, Ortadoğu coğrafyasında önemli satış rakamlarına sahiptir.

Bizim, MOSDER olarak gerek yurtdışında sektörü temsilen yaptığımız ve yapacağımız çalışmaların dolaylı şekilde sektöre ivme kazandıracağına inanıyoruz" diye konuştu.

2004 yılı için mobilya ihracatını yüzde 100 arttırarak 1 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini anlatan Çilek, bu yıl içinde düzenleyecekleri yurtiçi ve yurtdışı fuarlarla tanıtım ve ihracat çalışmalarına hız vereceklerini dile getirdi.

"Türkiye’ye özgü bir mobilya imajının oluşması her şeyden önce ülke imajına, daha sonra da firma ve marka imajına bağlıdır" diyen Çilek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Biz, MOSDER olarak markalaşmaya ve tasarıma özel önem veriyoruz. Üyelerimiz bu alanlarda başarı sağlamak için yüksek miktarlarda Ar-Ge yatırımları yapmış firmalardır. Tasarım dünya piyasalarında olmazsa olmaz bir katma değerdir ve dünya mobilya pazarında var olmanın yolu özgün tasarımdan geçmektedir. Bu anlamda Ar-Ge’nin ortaya koyacağı çözümlerin bir taraftan maliyeti düşürürken, fonksiyonelliği arttıracağını, diğer taraftan estetiği yükseltebileceğini görmekteyiz. Bu anlamda derneğimiz ilgili üniversite bölümleriyle işbirliği içinde iç mimarlık, endüstriyel tasarımcılık alanlarında ödüller vermeyi ve yarışmalar düzenlemeyi düşünmektedir."

http://www.yapi.com.tr/haberler/mobilya-markalasma-yolunda_8733.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!