Mühendis ve mimarlar, Karadeniz Sahil Otoyolu’nun hatalı yapımı
yüzünden göz göre göre başta Giresun olmak üzere bölgede sel felaketine davetiye
çıkarıldığı görüşünde. Konuya ilişkin olarak uzmanların görüşleri
şöyle:
İnşaat Mühendisleri Odası Giresun Şubesi Başkanı Arzu
Topuz: Yol, denizden gelen felakete, su taşkınlarına karşı yüksek
yapıldı, dağdan gelen taşkınlar hesap edilmedi. Yolun güneyi yani yerleşimin
olduğu bölge 1,5-2 metre derinde kaldı. Otoyol, dağdan gelen taşkına karşı set
duvarı oluşturdu. Dağdan gelen sular yukarıdan getirdikleri ağaçları, ağaç
köklerini, hatta araçları otoyol köprüsünün önüne yığdı. Bu nedenle su denize
gidemedi. Dağlardan gelen su, kenti boğdu. Defalarca bu yolun üst kısımdan
geçirilmesini istedik, dinleyen olmadı.
Mimarlar Odası Giresun Şubesi Başkanı Serdar
Demirkan: Yol yapılırken, dağlarda çok sayıda derenin yatağı
değiştirildi. Bu değiştirme işlemi fizibilite çalışması olmadan yapıldı. 50 yıl
önce kapatılmış olan dere aşırı yağmurlar yüzünden yeniden hortladı. Derenin
yeniden canlandığı yer Sel Değirmeni Mahallesi. O derenin suları merkezi işgal
etti. Bundan 10 yıl önce felaket denizden gelmişti, şimdi ise dağlardan geldi.
Sahil yolu için yapılan dolgu kod farkı yarattı. Bu da ciddi sorunlara yol
açıyor. Eğer günün birinde sular yukarıdan, yani dağlardan değil de denizden
aşağıdan gelirse yolu belki alıp götürebilir. Karayolu geçirilirken halkın
denizle ilişkisi dikkate alınmadı.
|