Kriz dönemlerini fırsata çevirmeyi bilen ve 14 yılda
Türkiye genelinde 80 mağazaya ulaşarak kadın giyimin önde gelen markalarından
olmayı başaran Journey, inşaat sektörüne de göz dikti. Firma,
inşaat sektöründe konuttan ziyade iş merkezleriyle yer almayı
planlıyor. Şu an öncelikli hedeflerinin tekstil sektöründe daha bilinir marka
haline gelmek ve Journey tabelalı mağaza sayısını hızla artırmak olduğunu
belirten Journey Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Görür,
birkaç yıl içinde inşaat alanında da önemli projeler gerçekleştireceklerini
söyledi. İnşaat sektöründe öncelikle ticari gayrimenkul alanında faaliyet
göstereceklerini anlatan Görür, bu alanda taşeron firma veya müteahhitlik
şirketleriyle ortak hareket edebileceklerini belirtti. Şirket olarak kriz
dönemlerini sevdiklerini ifade eden Görür, "Biz bu dönemleri fırsata çevirmeyi
biliyoruz. Çünkü zorlu şartları aşıp bugünlere geldik. Tekstile girdiğimizde
'sektör bitti' deniyordu ama biz Journey gibi bir marka yarattık ve 14 yılda
ciddi satış yapan bir şirket haline getirdik. Şimdi de 'inşaat bitti' deniyor
ama bu dönemde yeni fırsatlar yaratılabileceğini düşünüyoruz" dedi.
Hedef 100 milyon TL'lik ciro
14 yıl önce günlük 50 adet olan üretimi bugün 3 bin 500 adetlere
çıkardıklarını dile getiren Görür, mağazacılıkta da iddialı olduklarını
kaydetti. Kadın giyiminde artık Journey markasının da adının geçtiğini ve bugün
80 olan mağaza sayısını 2 yıl içinde 100'e çıkaracaklarını ifade eden Görür, 55
milyon TL'lik cirolarında ise hedeflerinin 100 milyon TL olduğunu söyledi.
İki yıl sonra artık Journey markasının ilk etabı geçmiş olacağını ve büyüme
yolunda daha sağlam adımlarla ilerleyeceğini ifade eden Görür, "Henüz daha yeni
yeni tanınmaya başlayan Journey markasına satın alma teklifleri de aldık. 2008
yılında markayı almak üzere birkaç istek oldu, ancak verilen fiyatlar bizim
kazandığımızın gerisindeydi. Neticede o dönem marka satın almak veya nabız
yoklamak moda olmuştu. Satılan markalar da cirosu ve satışları düşmüş, ancak
marka bilinirliği yüksek markalardı. Bizim ise ciromuz ve satışlarımız daha yeni
yükselmeye başlamış, marka daha yeni bilinir olmaya başlamıştı. Markanın
potansiyelini bildiğim için ve gelecekte daha da güçlenmek için satmayı
istemedik" dedi. İşe dört makine ile başladı
İş hayatına 14 yıl önce işlerin kötüye gitmeye başladığı tekstil sektörüyle
adım attıklarını belirten Ercan Görür, o dönem 80 mağazaya ulaşan ve 55 milyon
TL'lik ciroya sahip bir markanın başında olmayı hayal bile etmemiş. 1996 yılında
kardeşi Erkan ile bu işe girdiklerinde küçük bir sermayeleri olduğunu anlatan
Görür, şunları söyledi: "Bu sermaye ile 4 dikiş makinesi ve biraz da kumaş
alabildik. 80 metrekarelik bir atölye tuttuk. Üzerinde 'gömlekten şorta kadar
her türlü giysi üretilir' yazan bin adet kart bastırıp dağıttık. Şort ürettirmek
isteyen bir kişi geldi. Böylece üretim çarkları dönmeye başladı." 2000 yılında
üretimin yanında mağazacılığa da el attıklarını anlatan Görür, "Hedefimiz 10
makine alabilecek noktaya gelip rahat bir şekilde geçimimizi sağlamaktı. Geçen
14 yılda geldiğimiz noktaya baktığımda doğru kararlarla bugünlere geldiğimizi
düşünüyorum" dedi.
|