Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu, Asırlık Tatları ve Desenleri Çağdaş Mekânlara Taşıyor

İlklerin öncüsü Marshall Boya, çağdaş mekânlarda yeniden hayat vermek üzere Osmanlı Sanatı Uzmanı Serdar Gülgün ile bir işbirliği yaparak yepyeni bir koleksiyon yarattı. 'Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu' adı ile tüketicilerle buluşacak olan yeni serinin tanıtım toplantısı, Gülgün’ün, Osmanlı ruhunu günümüz yorumu ile yaşatan, eski bir av

yapi.com.tr
4 Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu, Asırlık Tatları ve Desenleri Çağdaş Mekânlara Taşıyor

Yarım asırdır, rengin dekorasyonda kullanımına öncülük eden ve sunduğu koleksiyonlar ile insanların hayatına renk katan Marshall Boya, asırlardır canlılığını koruyan renklere, çağdaş mekânlarda yeniden hayat vermek üzere Osmanlı Sanatı Uzmanı Serdar Gülgün ile işbirliği yaptı. Bu işbirliğinden doğan Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu, kültürümüzdeki çokrenkliliğin en tatlı tarafından başlayarak, geçmişimizdeki renkleri bugüne taşıyor ve yaşam alanlarına çağdaş bir Osmanlı esintisi getiriyor.

“Bir dokunuşla bambaşka” sloganıyla gerek geliştirdiği yenilikçi teknoloji ve ürünler gerekse hayata renk ve estetik katma misyonu ile “ilk”lerin öncüsü olan Marshall Boya, şimdi de asırlardır canlılığını koruyan renklere, çağdaş mekânlarda yeniden hayat vermek üzere Osmanlı Sanatı Uzmanı Serdar Gülgün ile bir işbirliği yaptı ve yepyeni bir koleksiyon yarattı. 'Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu' adı ile tüketicilerle buluşacak olan bu yeni serinin tanıtım toplantısı, 14 Nisan Çarşamba günü, Gülgün’ün, Osmanlı ruhunu günümüz yorumu ile yaşatan, eski bir av köşkünden muhteşem bir mekâna dönüşen Çengelköy’deki evinin özel atmosferinde gerçekleştirildi.

Marshall Boya ve Vernik Sanayi A.Ş. Genel Müdürü Feridun Uzunyol, yeni ürünler ve teknolojiler geliştirme konusuna büyük önem veren Marshall’ın, Serdar Gülgün işbirliği ile Osmanlı renklerini yeniden canlandırmaktan mutluluk duyduğunu belirterek: “Marshall olarak, her zaman yenilikçi yaklaşımlarımız ile gerek ülkemiz ekonomisine ve sektörümüze gerekse insanların hayatına hep daha iyisini sunmayı hedefliyoruz. Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu da bu temel yaklaşımımızın en son eseri aslında. Tarihin, asırların gizemini taşıyan ve sadece ülkemizde değil, modern dünyamızda hala canlılığını koruyan Osmanlı kültürünün, o zengin ve değerli mirasın en tatlı renklerini bu koleksiyona sığdırmaya çalıştık. Umarız, tüketicilerimiz de bu koleksiyondan en az bizler kadar keyif alır” dedi.



“Nasıl renksiz bir hayat düşünülebilir?”

Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu fikrinin çıkış noktasının çok insani bir soru ile başladığını vurgulayan Osmanlı Sanatı Uzmanı Serdar Gülgün ise konuşmasında şunları dile getirdi:

“Renksiz insan, renksiz tabiat, renksiz tarih, renksiz mekân... Renksiz bir hayat olabilir mi? Yoksa unuttuk mu renkleri? Oysa, bugün olduğu gibi dün de hatta asırlardır renk neşe olmuş, zenginlik ve asalet ifadesi olmuş. Renge ulaşmak mutluluk olmuş, başarı olmuş ve gücün kanıtı olmuş. Ve ilham almak için şöyle bir geçmişimize bakmak kafi. Biz de, geliştirdiği teknolojiler ve yenilikçi ürünler ile sektörde lider olan, sektörün önünü açan Marshall ile birlikte tam da bu bahsettiğim yerden ilham alarak, yarattık bu koleksiyonu.”

“Lokum, akide, şerbet ve kahve” tadında bir koleksiyon

Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu, “Lokum, Akide, Şerbet ve Kahve” olmak üzere renk ya da tat olarak ifade edilebilecek 4 ana temadan oluşuyor. Serdar Gülgün, bu temaları belirlerken, 4 rengin de hem asırlara meydan okuyup bugüne gelmiş lezzetler hem de Osmanlı deyince dünyada ilk akla gelen ve Osmanlı ile tüm dünyaya yayılmış tatlar olmasından yola çıkmış. Ayrıca koleksiyonda, hikâyeleri ile göz kamaştıran; Çintemani, Kündekari, Balık Pulu, Zencirek, Nar, Lale ve Karanfil olmak üzere 7 önemli Osmanlı motifi de bulunuyor. Bunlar da boyanabilir duvar desenleri olarak, Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu’nun ayrılmaz birer parçasını oluşturuyor.

Koleksiyonun renk kartelasını ve boyanabilir duvar desenlerini görmek için lütfen ilerleyiniz.





 

 

 

 

 


 

 

 



Tarifi hala bir sır gibi saklanan, ünü dünyayı aşan Türk Lokumu



Osmanlı’nın hoş kokulu şekerlemesi olan lokum, bu koleksiyonun ana temalarından biri. Koleksiyonda, gül, limon, fıstık ile lezzetlendirilerek yapılan bu rengarenk şekerlemenin temsil ettiği pudralı renkler kullanılıyor. Rahatü’l – Hulkum“boğazı rahatlatan” anlamına gelen bu kelime, zaman içinde “latilokum” ve “lokum”a dönüşerek, günümüze ulaşıyor. Uluslararası şöhreti olan lokumun tarifini Avrupalılar senelerce merak ediyor ve bu tarifi ilk ele geçiren kişi Yunanistan Kralı I. Otto’nun şekercibaşısı oluyor. Doğu şekerciliğini araştırmak için İstanbul’a gelen şekercibaşı, esrarengiz olarak tanımladığı Türk Lokumunun nişasta, su, limon suyu ve gülyağından ibaret olduğunu keşfederek, 1838’de kitabında yayınlıyor. Bugün bile pek çok lokum imalatçısı yaptıkları lokumun tarifini bir sır olarak saklamaya devam ediyor. Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu’ndaki lokum ise içinde, kullanıldığı mekânlara, romantizm ve masumiyet katan rüya gibi renkler barındırıyor.


Padişaha bağlılığın simgesi, bir saray şekerlemesi: Akide



En sevilen Türk şekerlemelerinden biri olan akide ise koleksiyonun ikinci teması olarak öne çıkıyor. Tarçın, portakal ve susamla lezzetlendirilmiş bu şekerlemenin temsil ettiği grup, mekâna aydınlık ve canlılık katıyor. Güneş ve baharat tonlarını sevenlerin vazgeçilmez renkleri olmaya şimdiden aday. Topkapı Sarayı’nda her üç ayda bir maaşların dağıtılması için düzenlenen Ulufe Törenleri kapsamında Yeniçeriler, devlete bağlılıklarını göstermek için Padişah ve devletin ileri gelenlerine o devrin parası şeklinde dökülmüş olan kendi yaptıkları akide şekerlerini sunarlarmış. Bu şekerin akide olarak anılmasının sebebi ise Yeniçerilerin padişaha bağlılık akdini temsil etmesinden geliyor. Daha sonraki yıllarda manevi değeri de olan bu saray şekerlemesi, saray dışındaki şekerlemecilerde de imal edilmeye başlıyor.

Koleksiyonun renk kartelasını ve boyanabilir duvar desenlerini görmek için lütfen ilerleyiniz.



 

 

 

 

 



 

 

 

 



İngiliz, İtalyan ve Fransızlar’ı imrendirecek şerbet tadında lezzetli mekânlar



Osmanlı’nın en sevilen içeceği şerbet, koleksiyonun da en leziz 3. temasını oluşturuyor. Temada, olgun meyvelerden, güzel kokulu çiçeklerden, lezzetli yemişlerden elde edilen bu güzel içeceğin temsil ettiği saraylara layık renkler bulunuyor. Osmanlı Dönemi’nde İstanbul’a gelen İngiliz seyyah ve sefirler, geleneksel Osmanlı şerbetini çok sevmiş ve bu içeceği kendi memleketlerine adıyla birlikte götürmüş. Böylece İngiltere’de şerbet, Sherbet oluyor, İtalya’da ise Sorbetto adını alıyor. Fransızlar ise öğrendikleri bu tarifle karlı ya da buzlu şerbetin benzeri olan buzlandırılmış şerbeti geliştirerek, bir tür meyveli dondurma olan Sorbet’yi ortaya çıkarıyor. Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu’ndaki şerbet de sahip olduğu tüm bu gizemli ve sevilen tadı ile özellikle çekici ve cazibeli mekânların vazgeçilmez renklerinden olacağa benziyor.


Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı vardır



Osmanlı’dan Avrupa’ya yayılmış gizemli içecek. Kakule, misk ve hatta amber gibi kıymetli baharatlarla tatlandırılan bu içeceğin temsil ettiği grup mekâna, ağırbaşlılık, asalet ve derinlik kazandırıyor. Kahve ikramı Osmanlı Sarayı’nda büyük bir törenle yapılıyor. Padişah’a kahve ikram edileceği zaman kahvecibaşı elindeki askıya oturttuğu kahvedan ile padişahın huzuruna geliyor. İkinci kahveci ise koluna attığı yuvarlak, üzeri nakışlı kahve örtüsü ile ikrama katılıyor. Onu takip eden üçüncü kahveci de bir tepsi içindeki boş fincanları kahvecibaşına getiriyor. Kahvecibaşının gözetimi ile bu kahve sunma töreni tamamlanıyor. İşte o dönemlerden bugüne vazgeçilmez bir keyif olan kahve de koleksiyonda, hatırı sayılır bir şekilde yerini alıyor.

Koleksiyonun renk kartelasını ve boyanabilir duvar desenlerini görmek için lütfen ilerleyiniz.



Serdar Gülgün kimdir?

İstanbul doğumlu olan Serdar Gülgün, Saint Benoit Fransız Lisesi’nden mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde lisans eğitimini tamamladı. Osmanlı Sanatı’na olan tutkusu, Gülgün’ü, Londra’ya sürükledi ve Gülgün, yüksek lisansını, Londra Üniversitesi SOAS’te (Doğu ve Afrika Çalışmaları Bölümü - School of Oriental and African Studies) gerçekleştirdi.

Gülgün, bu sayede, Osmanlı Hat Sanatı, Osmanlı Tekstili, Tarihi Osmanlı İç Tasarımı ve Dekorasyonu konularında uzmanlaşma fırsatı buldu. Gülgün, Osmanlı Sanatı Uzmanı olarak, Sotheby's London İslam Sanatı Departmanı’nda bir süre hizmet de verdikten sonra İstanbul’a döndü.     

İstanbul’a döndükten sonra, Topkapı Sarayı’nda özel koleksiyonları için sergiler düzenlemeye başlayan Gülgün’ün Osmanlı Hat Sanatı, Osmanlı İşleme Sanatı ve Tekstili, Osmanlı Yemek Sanatı, Osmanlı Kaligrafları’nın eskiz çalışmaları ve Osmanlı Tarikatları’nın Kaligrafik Aile Ağacı’ndan oluşan 8 adet sergisi bulunuyor.

2 yıl boyunca Yaşamda Osmanlı Sanatı Belgeseli’ni hazırlayan Gülgün, 4 yıl da Louis Vuitton’un Avrupa Şehirleri Rehberi’nin İstanbul Bölümü’nü kaleme aldı. Osmanlı Tekstili konusundaki uzmanlığı sayesinde Vakko’dan aldığı teklif ile başlayan işbirlikleri, 15 yıldır başarıyla devam ediyor ve Gülgün, bu ünlü marka için döşemelik kumaşlar tasarlıyor. Gülgün’ün bir diğer tasarım projesi ise Macar Porselen markası Herend için yarattığı Osmanlı laleleri ve karanfilleri olmak üzere 2 grup porselen deseni, dünyanın dört bir yanında Gülgün adıyla satışa sunuluyor ve insanlarla buluşuyor.         

Bir Osmanlı Sanatçısı ve Tasarımcısı olarak Gülgün, aynı zamanda, tarihi Osmanlı binalarının restorasyonunu yapıyor ve içlerini dekore ediyor. Gülgün’ün bu alanda layık görüldüğü pek çok da ödülü bulunuyor. Gülgün tüm bu çalışmalarının yanı sıra The British Museum’da, yüksek lisans öğrencilerine İslam Sanatı dersleri de veriyor.

Marshall Boya hakkında

Marshall Boya bugün, Türkiye’nin yanı sıra başta Rusya Ukrayna, Kazakistan, Özbekistan, Tacikistan, Bulgaristan, Kosova, Makedonya ve Arnavutluk olmak üzere toplam 15 ülkede faaliyet gösteriyor. Marshall ürün grupları arasında; iç cephe boya ve astarı, dış cephe boya kaplama ve astarları, ahşap metal boya, tutkallar, macunlar, özel amaçlı ürünler, tinerler, dış cephe ısı yalıtım sistemleri, ahşap koruyucu ve vernikler yer alıyor. “Bir dokunuşla bambaşka” sloganıyla ürün ve hizmetlerini sunan Marshall, üretimden son kullanıcıya ulaştığı süreç içerisinde nihai ürün faydaları dahil olmak üzere, insan sağlığı ve çevreye karşı duyarlılığını uluslararası standartları referans alarak ön planda tutuyor.

Koleksiyonun renk kartelasını ve boyanabilir duvar desenlerini görmek için lütfen ilerleyiniz.



 

 

 

 

 

 

 

 





Koleksiyonun boyanabilir duvar desenlerini görmek için lütfen ilerleyiniz.




 

 

 

 

 

 

 

 

 





http://www.yapi.com.tr/urunhaberleri/marshall-osmanli-renkleri-koleksiyonu-asirlik-tatlari-ve-desenleri-cagdas-mekanlara-tasiyor_78614.html

Read Comment Section
4 Yorum Yorum Yaz
  • adrese katalog / alisamiyen sok. no.11 saadet zihinsel ilkokulu ici mecidiyekoy saruhansingen@msn.com YANITLA
  • renkler herdaim vardı lakin renkler kullanıldığı ustaya yere ve akıl ile birleşince değerlenir bu değeri osmanlı imparatorluğu yaptı marshall sadece bu değeri tekrar hatırlatmak istedi YANITLA
  • süleymaniyeyi, selimiyeyi, mimar sinanı medeniyete kazandıranlardan bahsediliyor. fanatiklik yapmayın !..... YANITLA
  • renkleri daha once bilmiyorduk da osmanli mı kesfetti? YANITLA
4 yorumdan 4 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!