"Haritada Boş Noktalar: Devletin Gizliliği ve
Görünürlüğün Sınırları", İTÜ Mimarlık Fakültesi’nde gerçekleştirilecek.
Garanti Galeri ve Platform Garanti tarafından
düzenlenen "Disiplinlerötesi" ve 11. Uluslararası İstanbul
Bienali'nin "Kırmızı İplik Konuşma ve Sohbetler Dizisi"
etkinlikleri kapsamındaki konferans, Coğrafya uzmanı ve sanatçı Trevor
Paglen’ı konuk edecek.
ABD'deki devlet sırlarının, örtülü ödeneklerin, gizli askeri üslerin ve
"kayıp edilmiş" insanların dünyasında, askeri oluşumların ve istihbarat
kurumlarının içyüzünü bilen kişilerce "kara dünya" olarak adlandırılan bir
alandan bahsedecek olan sanatçı, çalışmaları boyunca ürettiği ve topladığı
yüzlerce imgeyi kullanarak, "kara dünya"nın iç çelişkilerinin, güncel zamanlar
hakkındaki düşüncelerimizin bağlamını oluşturan tuhaf görsel, estetik ve
epistemolojik kuralları nasıl yarattığını gösterecek.
Konferansın dilinin İngilizce olduğu ve simültane çevirinin yapılacağı gelen
bilgiler arasında.
Trevor Paglen
Trevor Paglen Berkeley, California'da yaşayan bir sanatçı, yazar ve
California Berkeley Üniversitesi Coğrafya Bölümü'nde çalışan bir deneysel
coğrafya uzmanı. Paglen, dünyayı anlamak üzere alışılmadık, ancak üzerinde
titizlikle çalışılmış yöntemler inşa etmek için toplumsal bilimler, güncel sanat
ve daha karanlık disiplinler arasındaki sınırları bilerek bulanıklaştırıyor.
Sanatçının işleri, Berlin'de Transmediale.08 Festivali'nde, Pittsburgh'da
Andy Warhol Müzesi'nde (2007), Philadelphia'daki Güncel Sanat Enstitüsü'nde
(2007) ve Kunstraum Munich'te (2006) sergilendi.
Paglen'in, A.C. Thompson ile birlikte yazdığı ve 2006 yılında Melville House
tarafından yayımlanan ilk kitabı Torture Taxi: On the Trail of the CIA's
Rendition Flights (İşkence Taksisi: CIA'in Hayalet Uçuşlarının İzinde), ABD
Merkezi Haber Alma Teşkilatı'nın (CIA) "olağandışı teslimat" programı hakkında
sistematik bir bilgi sunan ilk kitap oldu. Yine Melville House tarafından 2007
yılında yayımlanan ikinci kitabı I Could Tell You But Then You Would Have to be
Destroyed by Me (Sana Anlatabilirdim Ama Sonra Seni Yok Etmem Gerekirdi) ise
okurlarına "kara" askeri programların görsel kültürünü inceleyen bir çalışma
sunuyor.
|