"Islak Kent / Wet City"
MSGSÜ Fotoğraf Bölümü öğretim üyesi Yusuf Murat Şen, “Islak Kent / Wet City” adlı sergisinde, dünya metropolü olma arzusuyla şekillendirilen İstanbul’un hızlı dönüşüm ve değişimini, 19. yüzyıldan kalma “yavaş” bir fotoğraf üretim tekniğini kullanarak eleştiriyor.
Sergiler

BAŞLANGIÇ TARİHİ: | 14 Kasım 2014 |
BİTİŞ TARİHİ: | 30 Kasım 2014 |
YER: | Tophane-i Amire Kültür Merkezi Tek Kubbe Sergi Salonu |
ŞEHİR: | İstanbul |
DÜZENLEYEN: | |
DİĞER BİLGİLER: |
A: Boğazkesen Caddesi, Defterdar Yokuşu No: 2 Tophane, Beyoğlu, İstanbul |
+ Ajandama Ekle |
Kentsel dönüşüm ve “soylulaştırma” (gentrification) projelerinin sunduğu yeni yapı ve yerleşim alanlarını, içerdiği tüm çelişkileriyle konu eden Yusuf Murat Şen, bu olgunun toplumun çöküşünde ve bireylerdeki psikolojik semptomların belirişinde nasıl meydana geldiğini deşifre etmeye çalışıyor.
Sanatçı, doğal, organik ve kendiliğinden oluşmuş olan yerine, legal işgaller sonrası yükselen ve yeni vaatlerle pazarlanan ve korunaklı, elit, lüks yapıların sunumuyla gelişen yeni ilişki ve sorun ağlarını tespit etme ve sunma adına plaza, avm ve kentsel dönüşüm bölgelerinde defalarca “arazi” çalışmaları gerçekleştirdi.
Şen, fotoğrafların kimya ile şekillenen üretim süreci içinde tekrarlandığında bir daha yeniden oluşturulamaz imajlar kurgularken; uyguladığı teknikler arayıcılığıyla seyircisiyle akışkanlığın, eriyip yok oluşun ve yeniden varoluşun psikolojisini paylaşarak, onları dönüşümün ezici etkileriyle yüzleştirmeyi planlıyor. Böylece sanatçı, Fenton’un “Ölüm Vadisi” fotoğrafındaki sessiz savaş metaforu ile buhran ikonası “Göçmen Ana”nın depresyonunu ıslak zeminde buluşturuyor. “Islak Kent / Wet City” sergisi, 14-30 Kasım 2014 tarihleri arasında Tophane-i Amire Kültür Merkezi Tek Kubbe Sergi Salonu’nda izlenebilir. |