Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
SONRAKİ HABER: Belediyelere İmar Teftişi
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

Bağdat Caddesi’ne Metrobüs

Metrobüste 'Boşuna Masraf' İddiaları

Hollanda'dan alınan 230 yolcu kapasiteli metrobüslerin her biri için 1.2 milyon Euro ödenirken, rampalar tamamlanıncaya kadar metrobüs yerine kullanılmak üzere getirtilen 190 kişilik Mercedes Capacity modeli körüklü otobüslerin fiyatının yalnızca 500 bin Euro olması, tepkilere yol açtı.

Sabah Gazetesi



br/>

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Hollanda'dan satın aldığı metrobüsler deneme seferi için Türkiye'ye gelir gelmez fiyatı konusunda tartışma çıktı. Hollanda'dan alınan 230 yolcu kapasiteli metrobüslerin her biri için 1.2 milyon Euro ödenirken, rampalar tamamlanıncaya kadar metrobüs yerine kullanılmak üzere getirtilen 190 kişilik Mercedes Capacity modeli körüklü otobüslerin fiyatının yalnızca 500 bin Euro olması, tepkilere yol açtı. İETT'den yapılan açıklamada ise "Metrobüsleri körüklü otobüslerle değil tramvaylarla karşılaştırın" denildi.

Trafik kilitlenmişti
Topkapı-Avcılar arasında kurulan metrobüs hattı, hat bitirilmeden 17 Eylül günü deneme için getirilen iki metrobüs ile açılmış ancak dönüş için E-5'e geçmesi gereken metrobüsler kısa sürede trafiği kilitlemişti. Dönüş rampaları tamamlanmadan başlatılan seferler tepkilere neden olunca metrobüsler Hollanda'ya geri gönderilmiş yerine Mercedes Capacity körüklü otobüsler kullanılmaya başlanmıştı. Dönüş rampalarının tamamlanmasının ardından şimdi metrobüsler İstanbul'a geliyor, ancak beraberinde "boşuna fazladan para harcanıyor" tartışmalarını da körüklüyor. Çünkü şu an hatlarda kullanılan körüklü otobüsler, metrobüslerden sadece 40 yolcu daha az taşıyor ancak fiyatı neredeyse 3'te biri kadar. Ortalama 60 kilometrelik hıza ulaşan Phileas marka metrobüsler yön bulmayı sağlayan "flight directory" benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş sanal yörüngede hareket ediyor.

Şoförsüz hizmet veremeyecek
Araç, güzergâh üzerine çakılan mıknatıslı çubuklarla kendini denetliyor. Ancak aracın bu özellikleri İstanbul'da şimdilik kullanılamayacak. Yetkililer, altyapı ve teknik özelikler tamamlanmadığı ve hatta her an bir yayanın girme riski bulunması nedeniyle metrobüslerin şoförler tarafından kullanılacağını belirtti. Araçlar yan yaklaşarak duraklara sıfır olarak yanaşıp engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor, güvenlik kameralarıyla araç içi denetlenebiliyor.

"Tramvay ile karşılaştırın"
Mercedes otobüsler yerine fazladan para verilip metrobüs getirtildiği iddialarına açıklık getiren İETT Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Zeki Gümüş "Metrobüs bir sistem olduğu için otobüslerle değil tramvayla karşılaştırılmalıdır" dedi. Metrobüsün hibrit araç olduğu için enerji tasarrufu yaptığını da dile getiren Gümüş, metrobüslerin 20 yıllık garantisi bulunduğunu, oysa Capacity'nin sadece 2 yıllık garantisi olduğunu da sözlerine ekledi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/-metrobuste-bosuna-masraf-iddialari_58557.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Haftanın ürünü MAS IP Interkom Sistemleri

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!