Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

1915 Çanakkale Köprüsü’nde Asya Kule Keson Temeli Batırıldı

18 Mart 2022’de hizmete açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde önemli aşamalardan; Asya yakası kule keson temeli -45 metredeki deniz tabanındaki yerine batırıldı ve kule keson temellerinin batırılması tamamlanmış oldu.

yapi.com.tr
1915 Çanakkale Köprüsü’nde Asya Kule Keson Temeli Batırıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM)tarafından Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen ve inşaat çalışmaları Daelim, Limak, SK&EC ve Yapı Merkezi ortaklığı tarafından yürütülmekte olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde bir aşama daha tamamlandı. 25 Mayıs günü, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan’ın başlattığı operasyonla Asya yakası kule keson temeli deniz tabanındaki yerine oturtuldu. Asya yakası kule temeli -45m, Avrupa yakası kule temeli -37m derinliğe oturuyor. Bu aşamadan sonra köprü kuleleri temellerin üzerinde yükselmeye başlayacak.

Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.) Yönetim Kurulu adına Ebru Özdemir “Bilindiği üzere, dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü Projesi'nde önemli aşamaları bir bir tamamlarken, finansmanın temini sürecinde de ‘referans’ olarak nitelendirebileceğimiz bir başarıya imza attık. Projemize, %70’i yurtdışı kaynaklı olmak üzere toplam 2.2 milyar Avro kredi sağlandı. İki yabancı ortağımızla birlikte Projeye 900 milyon Avro’dan fazla sermaye yatırımı sağlayacağız.” Özdemir ayrıca, 1915 Çanakkale Projesi’nin şimdiden PFI Reuters, Bonds&Loans, IJ Global, IFN, EMEA Finance, Proximo gibi dünyanın saygın kurumlarının verdiği 11 ayrı ödüle layık görüldüğünü belirtti.

Köprünün özellikleri;

-1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü kez, toplamda ise altıncı kez birleştirilmiş olacak. Çanakkale Boğazı’nı geçmek için bayram ve tatil dönemlerinde saatlerce sürebilen feribot bekleme süreleri ve yaklaşık bir saat süren seyahat süresi, 6 dakikaya inmiş olacak.

-1915 Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik tepe noktası yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü unvanını alacak. Köprünün ayakları arasındaki 2023 metre ana açıklığı Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. Kuruluş Yılı’nı sembolize edecek.

-Deniz seviyesinden itibaren 318 metre kule yüksekliği ise Türk milletinin bağımsızlığını kazanmasındaki en önemli tarihlerden biri olan 18 Mart Çanakkale Zaferi’ni sembolize edecek.

-1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün toplam uzunluğu 2.023 metre ana açıklık, 770’er metre yan açıklıklar ve 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber 4.608 metre olacak. Köprünün kule temelleri Asya yakasında -45 metre derinliğe, Avrupa yakasında -37 metreye iniyor.

-Kule temellerinin bulunacağı bölgede yapılan zemin güçlendirme çalışmaları kapsamında Asya kule temelinde 165 adet ve Avrupa kule temelinde 203 adet 2,5 metre çapında çelik kazık çakıldı.

-Köprünün tasarımı Danimarkalı tasarım firması COWI tarafından gerçekleştiriliyor.  Tasarımın bağımsız denetçiliği ise ARUP&AAS-JAKOBSEN tarafından yürütülüyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/1915-canakkale-koprusunde-asya-kule-keson-temeli-batirildi_173012.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!