Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan,
İstanbul Boğazı’na yapılması planlanan 3.
köprünün 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak
yapılmasının öngörüldüğünü söyledi. Turhan, Adapazarı-Tekirdağ
arasında trafik yoğunluğunun günden güne arttığına dikkati çekerek, bu
güzergahta yüksek standartta bir yolun yanı sıra İstanbul Boğazı’na 3. bir köprü
yapılması ihtiyacının ortaya çıktığını belirtti.
İstanbul Boğazı’na 3. bir köprünün yapılmasının yatırım programına 1993’te
alındığını hatırlatan Turhan, "3. Boğaz Köprüsü ile Kuzey Marmara Geçişi
Otoyolu Projesi" kapsamında belirlenen güzergahın İstanbul Büyükşehir
Belediyesinin imar planlarına işleneceğini söyledi. Turhan, "En geç Eylülde
projeyi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale etmeyi planlıyoruz" diye
konuştu.
Köprüde demiryolu da olacak
Karayolları Genel Müdürü Turhan, İstanbul boğazına yapılacak 3. köprünün
yaklaşık 1300 metre, otoyolun ise yaklaşık 300 kilometre uzunluğunda olacağını
bildirdi. Projenin toplam maliyetinin 4 milyar dolar olarak hesaplandığına
dikkat çeken Turhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Projenin yapım süresinin 5 yıl olmasını planlıyoruz. Otoyol, İstanbul
sınırları içinde 2x4 şerit, İstanbul dışında Gebze-Adapazarı ve Hadımköy-Kınalı
arasında ise 2x3 şerit olarak yapılacak. İstanbul Boğazı’na yapılacak 3.
köprünün ise 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak inşa
edilmesi öngörülüyor. Köprü yapılmasının planlandığı güzergaha yakın yerlerde
zaten demiryolu ağı bulunuyor. Ayrıca 3. köprüdeki demiryolunun Marmaray’a da
bağlanması hedefleniyor."
Turhan, inşa edilecek otoyoldan araç geçişi için YİD modeliyle yapılacak
ihalede garanti verileceğini ve garanti edilen rakamın altında kalınması
durumunda farkın devlet bütçesinden ödenmesinin planlandığını da söyledi. Otoyol
ve köprüyü kullanacak araçların ödeyeceği tavan fiyatların da belirleneceğini
dile getiren Turhan, ihaleye katılacak firmalardan işletme yılı süresinin talep
edileceğini vurguladı.
|