Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Alptekin: Pimaş, Özgün Bir Marka

Pimaş Genel Müdürü Oktay Alptekin, Pimaş’ın özgün bir Türk markası olduğunu belirterek, yıl sonu için vergi öncesi karlarının da yüzde 7-9 seviyele

NTV-MSNBC



b>Pimaş Genel Müdürü Oktay Alptekin, Pimaş’ın özgün bir Türk markası olduğunu belirterek, yıl sonu için vergi öncesi karlarının da yüzde 7-9 seviyelerinde olacağını söyledi.

Türkiye’nin önde gelen boru üreticisi Pimaş’ın Genel Müdürü Oktay Alptekin, yaşanan krizlerin ardından bu yıl sonunda 50 trilyon Lİralık bir ciroya ulaşacaklarını belirtti. Bir Enka Holding kuruluşu olarak 1963 yılında kurulan Pimaş’ın faaliyetleri hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Alptekin, Pimaş’ın bu yıl 40. yılını kutladığını söyleyerek, yıl sonu için vergi öncesi karlarının da yüzde 7-9 düzeyinde olacağını ifade etti.

Pimaş ve Pimapen markalarının artık jenerik isimler haline geldiğini söyleyen Alptekin, bu markaların, Türkiye’de doğmuş özgün Türk markaları olduğunu kaydetti.
Türkiye’de PVC pencere sistemleri üreten firma sayısının 70’i bulduğuna işaret eden Alptekin, “Bugün için sektörde hiçbir sorun yok, ancak gelecekte bazı tehditler var. Almanya’da sektörde 50 firma varken bugün sayıları 10’a indi. Bu, 5 yıl sonra yarıya inecek. Türkiye de Avrupa’daki gelişmeleri izleyecektir” dedi.
Yeni ürünleri hakkında da bilgi veren Alptekin, Fantasia adlı 6 odacıklı 3 camlı ürünün soğuk havayı, sesi dışarıda hapsettiğini, 40 santimetrelik duvarın ısı yalıtımına eşit bir pencere olduğunu söyledi.

KRİZ DÖNEMİNDE ENKA’NIN DESTEĞİ
Alptekin, krizden ciddi etkilenen ve geçen yıl zarar eden Pimaş’ın nasıl kara geçtiğini şöyle anlattı:
“Uzun vadelerde pencere satıyorduk ve maliyetlerimizde döviz girdileri vardı. Krize yabancı para cinsinden büyük borçla girdik. Öz sermayemiz negatife döndü. Faiz borcumuz kur farkıyla çok arttı. Önlem olarak şirket verimliliğini artırmaya gittik, krizde eleman çıkardık. Pimaş sektörde en düşük maliyetle üretim yapan şirkettir. Enka, sermayemizi artırmamız konusunda bize destek oldu. Gayrimenkullerimizi nakte çevirdik. Enka’ya 1 milyon dolar civarında gayrimenkul sattık.”
2003 yılında sermayelerinin düzeldiğini, kredi borçlarının azaldığını belirten Alptekin, yüzde 20’lere varan büyüme neticesinde karlılığın ortaya çıktığını, kurlardaki gerilemenin de burada olumlu etkisi olduğunu kaydetti. Alptekin, “Belki ilk 6 ayda kar daha fazla olurdu ama vergi affı bunu düşürdü. Vergi affından yararlandık. Bu, 2003 bilançosuna 600 milyar lira gider olarak yansıdı” dedi.

‘PİMAPENI DÜNYAYA SATIYORUZ’
PVC pencere sistemlerinde sektörün ihracat açısından çok ciddi tehlike ile karşı karşıya olduğuna da işaret eden Alptekin, ihracatta miktar artışı sürmesine karşın fiyatların çok hızlı düştüğünü belirtti.
Alptekin, “Türkiye’nin endüstriyel alanda imajı oldukça kötü. Türkiye’de endüstriyel ürün yapan firmaların özgün Türk markalarını yurtdışında tanıtması, bunun için yatırım yapması lazım. Biz Pimapen markasını dünyanın dört bir yanında satıyoruz” dedi. Yabancı ortaklık düşünmediklerini ifade eden Alptekin, yurtdışında yatırım yapma konusunda ise çekmecelerinde hazır diyebilecekleri projeleri bulunduğunu kaydetti.
Oktay Alptekin, “Bu yıl sonunda 50 trilyon lira ciro yapmış olacağız. Karlılığımızın vergi öncesi yüzde 7-9’larda olabileceğini düşünüyorum” diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/alptekin-pimas-ozgun-bir-marka_6357.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!