Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

AOÇ’deki Hemzemin Geçide Çözüm Bulunsun

Tren yoluyla karayolunun kesiştiği çiftlikte sık sık tıkanıklıklar yaşanmakta, buradan motorlu karayolu araçları ile gidip gelmek durumunda olan tüketiciler sıkıntı yaşamaktadırlar. Ankaralılar ve tüketiciler olarak bu çarpıklığın ve amazlığın bir an önce giderilerek hem yolcuların hem de Atatürk Orman Çiftliği’nin rahatlatılmasını sabırsızlıkla

Cumhuriyet ANKARA
2 AOÇ’deki Hemzemin Geçide Çözüm Bulunsun

aman zaman ülkemizin tren hemzemin geçitlerinde tren ile motorlu araçlar çarpışarak ya da trenlerin hemzemin geçidinden geçen yurttaşlara çarparak can kaybına neden olunmaktadır. Ülkemizde ulaşım sisteminin tüketici haklarına, ülke yararına ve bilime uygun olmamasının hem maddi zararlara hem de ölüm ve yaralanmalara neden olunmasından dolayı büyük acımalar yaşanmaktadır. Bununla birlikte, çevre kirliliğine ve dışa bağımlılığa da neden olunmaktadır.

Benzer sorunlar, çarpıklıklar ve yanlışlıklar Atatürk Orman Çiftliği (AOÇ) içinde de yaşanmaktadır. Tren yoluyla karayolunun kesiştiği çiftlikte sık sık tıkanıklıklar yaşanmakta, buradan motorlu karayolu araçları ile gidip gelmek durumunda olan tüketiciler sıkıntı yaşamaktadırlar. Ankaralılar ve tüketiciler olarak bu çarpıklığın ve amazlığın bir an önce giderilerek hem yolcuların hem de Atatürk Orman Çiftliği’nin rahatlatılmasını sabırsızlıkla bekliyoruz. Konuyla ilgili olarak, Tüketici Hakları Derneği’nin de üyesi olan ve TCDD’den emekli olan değerli arkadaşımız Burhan Durdu’nun şikâyetini ve aynı zamanda önerilerini de içeren yazısını aşağıda okurlarımızın görüşlerine sunuyoruz.

Hemzemin geçidinin akıbeti ne oldu?

Ankara’nın merkezinde; Atatürk Gazi İstasyonu’nda bariyerli bir tren geçidi var. Bu tren geçidi, Gazi İstasyonu’na gelip geçen banliyö ve diğer trenler için karayolu vasıtalarına sık sık kapanır. Demiryolunun kapanmasından dolayı karayolu vasıtaları uzun müddet demiryolunun açılmasını bekler. Bu arada tren yolunun kapanmasıyla, bölgede karayolu vasıtaları uzun kuyruk oluşturur. Bu bekleyen vasıtaların içindeki yolcular ve vasıta şoförleri isyan eder, çile çeker ve feryat ederler. Bu olaya birçok kere şahit oldum. Bölgede gelecek yıllarda tren sayısının artmasıyla belki 5 dakikada bir tren hattı karayolu vasıtalarına kapanacaktır.

Basından öğreniyoruz; yeni yapılacak Ankara-Sincan arasındaki bariyerli hemzemin geçitlerin yapılacağı yerlerin ve yolların Atatürk Orman Çiftliği ve bazı kuruluşların arazisi üzerinden geçtiği için sorun çıkmıştır. Sorun; Atatürk Orman Çiftliği arazisinin köprü ve yol yapımları için değil, arazinin başka işlerde kullanılması ve yanlış yapılan plandan denilmektedir. Başkentimizin son yapılan nüfus sayımında Ankara’nın nüfusu yaklaşık 4,5 milyon olduğu ifade edilmektedir. Gelecek yıllarda başkentimizin ülkenin birçok yerinden göç alacağı ve bugünkü nüfusun birkaç katına çıkacağı aşikârdır. Ankara için son çıkan 5216 sayılı yasa uyarınca çevresi 50 kilometre sınırına genişledi. Atatürk Orman Çiftliği sahası Ankara’nın göbeğinde kaldı.

Başkentin oksijen deposu

Atatürk Orman Çiftliği arazisi başkentin oksijen deposu, yeşillik alanı, aynı zamanda piknik alanıdır. Ankara halkı tatil günlerinde ailesiyle dinlenmek ve eğlenmek için bir piknik yeri arıyor. Arabası olan vatandaşlar Ankara’nın dışında 70, 80, 90 ve 100 km uzaklıklardaki piknik alanlarına gidebiliyorlar. Arabası olmayan vatandaşlar ise maddi olanakları olmadığından ya evlerine kapanıyor ya da Atatürk Orman Çiftliği’ne gidiyorlar. Ben bir vatandaş olarak Atatürk Orman Çiftliği arazisinin bugünün 4,5 milyon nüfusa ve geleceğin 10-15 milyon olacak Ankara halkının tümüne hizmet verecek bir konuma getirilmesini canı gönülden arzu ediyorum.

Başkent Ankara hızlı şekilde yapılanıyor ve gelişiyor. Bu büyük kentin demiryolu, karayolu ve metro sistemlerinin yeniden yapılmasına acil ihtiyaç duyulmaktadır. Ayrıca, yıllarca bunlara benzer sorunların yapılmayanları da var. Atatürk Orman Çiftliği arazisi üstünden geçecek demiryolu, karayolu ve metro için yapılan plan uygun, rant çıkarı yok ise bu plana karşı çıkacak bir yetkili ve kuruluş göremiyorum. Şahsi kanaatim budur.

Ankaralı yıllarca işkence çekti

Gelişen ve büyüyen başkentte yukarıda söz konusu ulaşım yollarının hangisine ihtiyaç duyuluyorsa kısa zamanda uygun olarak yapılacak plana izin verilmesi gerekir. Gazi Tren İstasyonu’nda bulunan bariyerli tren hemzemin geçidi yüzünden Ankara halkı yıllarca çok işkence ve çile çekti. Bu güzergâhta hızlı tren seferleri de başladı. Tıkanıklık nerede ise çare bulunsun ve yetkililer bu geçitlerin yapımına hemen başlanmasını sağlasınlar.

Atatürk Orman Çiftliği arazisi üzerinde konut yapımlarına ve çeşitli kişilerin kendi çıkarı için yapılacak işlere karşıyım. Bugün Ankara’da yaşayan bütün vatandaşların ailece kullanacağı güzel bir yer olmasını arzu ediyorum. Hatta, Atatürk Orman Çiftliği’ni 70 milyon insanımızın merakla görmeye arzu ettiği, dünyadaki fuarları aratmayacak güzel bir yer olarak yapılmasını ve halkımızın emrine sunulmasını yetkililerden halkım adına arz ve talep ediyorum.

Turhan Çakar / Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı

http://www.yapi.com.tr/haberler/aocdeki-hemzemin-gecide-cozum-bulunsun_75070.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • Bu sitede böyle bir yorum okumayı rüyamda görsem bile inanmazdım. Bu bana bazı şeylerin artık değişmeye başladığını gösterdi. Evet, yapılmasını beklediğimiz yol Ankara B.B.nın yıllardır programında olan Celal Bayar Bulvarının Sincan'a kadar uzatılmasıdır. Sadece Atatürk Orman Çiftliği geçişi değil... İstanbul yolu yoğun saatlerde artık araç trafiğini kaldıramamaktadır. Ancak buradan Sincan'ın yükü alınırsa ve bilahare raylı sistem Sincan'a ulaşırsa İstanbul yolunun üzerindeki trafik normalleşebilir. YANITLA
  • Söz konusu problem artık başkentin yüz karası haline gelmiştir. Yıllarca AOÇ arazisinin halka açılması yerine, Spor kulüplerine, devlet kuruluşlarına, özel kuruluşlara peşkeş çekilmesina göz yumanlar; hatta koca arazilerin, başka yer yokmuş gibi bazıları için mezarlık olarak kullanılmasına ses çıkarmayanlar, şimdi hemzemin geçidi devre dışı bırakacak yol yapımı için yaygara yapıyorlar. Ayıptır beyler... Derhal AOÇ arazisi özel ve resmi kurumlardan temizlenerek halka dair projeler geliştirilmeli ve yol yapımına başlanmalıdır. YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!