Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Arçelik 20. Yılda Ar-Ge Merkezini Basına Tanıttı

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, dünyada sektörün önde gelen oyuncularından biri olan Arçelik'in, ciro itibariyle bakıldığında Avrupa'da beyaz eşya sektöründe 3. büyük oyuncu olduğunu belirterek, geçen yıl 7 milyar doların üzerinde ciro elde ettiklerini bildirdi.

yapi.com.tr / AA
Arçelik 20. Yılda Ar-Ge Merkezini Basına Tanıttı

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Arçelik Üretim ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Sağır ve Arçelik Ar-Ge Direktörü Cemil İnan, Arçelik'in Ar-Ge bölümünün kuruluşunun 20. yılı dolayısıyla şirketin Çayırova'daki tesislerinde gazetecilerle bir araya geldi.

Şirket ve Ar-Ge çalışmaları hakkında bilgi veren Çakıroğlu, Arçelik'in dünyada sektörün önde gelen oyuncularından biri olduğunu, ciro itibariyle bakıldığında Avrupa'da beyaz eşya sektöründe 3. büyük oyuncu olduklarını ifade ederek, toplam 11 fabrikada faaliyet gösterdiklerini, Türkiye dışında Romanya, Rusya ve Çin'de fabrikaları bulunduğunu, özellikle Türkiye'deki fabrikaların çok büyük kapasite ve verimlilikle çalıştığını anlattı.

115 ülkeye ihracat yaptıklarını, portföylerinde 10 marka bulunduğunu dile getiren Çakıroğlu, Arçelik ve Beko'nun beyaz eşya sektöründe önde gelen markalar olduğunu, Grundig'in de elektronik ürünlerde ve son dönemde beyaz eşya ürünleriyle pazarda görülen markalar olduğunu kaydetti.

''Ar-Ge cesur bir adımdı''

Çakıroğlu, Arçelik için 20 yıl önce Ar-Ge'nin kuruluşunun da arkasında büyük bir vizyon bulunan cesur bir adım olduğunu ifade ederek, Ar-Ge'nin kuruluşuyla Arçelik lisans kullanma mecburiyetini geride bırakarak kendi teknolojisini geliştirdiğini ve bu şekilde de Arçelik'in tarihindeki dönüm noktalarından biri olan uluslararası açılımın da anahtarının elde edildiğini söyledi.

Levent Çakıroğlu, ''Kendi teknolojimize sahip olduğumuz için istediğimiz her pazarda faaliyette bulunabiliyor ve ürünlerimizi satabiliyoruz. Onun için 115 ülkede ürünlerimiz satılmakta'' dedi.

Son derece rekabetin yaşandığı sektörde global pazarlarda büyüme hedefiyle çalıştıklarını kaydeden Çakıroğlu, bunu yapabilmek için güçlü markalara ihtiyaçları olduğunu, markaların gücünü tüm pazarlarda yükselttiklerini anlattı.''Şunu da biliyoruz ki güçlü markalar arkasında güçlü teknoloji varsa var olabilir. Bu sebeple biz de Ar-Ge'yi markalarla birlikte odağımızda tutmaya devam ediyoruz'' diyen Çakıroğlu, Ar-Ge yatırımlarının hız kesmeden, artarak devam ettiğini söyledi.

Arçelik'in Türkiye'de en fazla Ar-Ge merkezine ve patent sayısına sahip şirket olduğunu belirten Çakıroğlu, Arçelik'in Türkiye'den Uluslararası Patent ve Fikri Haklar Örgütü'ne yapılan başvuruların üçte birinden fazlasını gerçekleştiren, dünya patent liginde ilk 500'de 95. sırada yer alan tek Türk şirketi olduğunu kaydetti.

Levent Çakıroğlu, Ar-Ge 'ye cironun 1-1,5'u kadar kaynak aktardıklarını, bunun da yıllık 70 milyon ile 100 milyon dolar arasında değiştiğini belirterek, ''Yenilikçilik bizim kimliğimizin en önemli unsurlarından birisi. Yenilikçilik kimliğimizi sürdürebilmek için teknolojik kabiliyetlerini artırmak lazım. Ar-Ge 'ye yatırım yapmamız şart ve son derece kararlıyız. Ar-Ge yatırımları artarak devam edecek'' dedi.

''İhraç ürünleriyle bu pazarlarda pay elde etmek istiyoruz. Afrika'da fabrika yatırımı konusunu da değerlendiriyoruz''

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Ortadoğu, Afrika, Güneydoğu Asya pazarlarına odaklandıklarını belirterek, ''İhraç ürünleriyle bu pazarlarda pay elde etmek istiyoruz. Afrika'da fabrika yatırımı konusunu da değerlendiriyoruz'' dedi.

Her yıl bu pazarlardaki markalı pazar paylarını istikrarlı şekilde artırdıklarını, satışlarının yüzde 80'inin markalı olduğunu belirten Çakıroğlu, şöyle konuştu:

''Bunun yanında bir de bulunmadığımız pazarlara giriyoruz. Ortadoğu, Afrika, Güneydoğu Asya pazarlarına odaklanıyoruz. Geçen dönemde Avustralya ve Yeni Zelanda pazarlarına girme kararı verdik ve oralarda fabrika yatırımı değil, satış pazarlama şirketi kuruyoruz. İhraç ürünleriyle bu pazarlarda pay elde etmek istiyoruz. Konsolidasyon konusunda Arçelik'in güçlü bilançosu, ana hissedar Koç Holding'in stratejisi ve Arçelik'e olan desteğiyle aktif olarak potansiyel satın alma pozisyonlarını da değerlendiriyoruz. Bunları da somutlaştıkça paylaşma fırsatı bulacağız.''

Genel olarak Afrika ülkelerine ihracat yaptıklarını ve büyümeye devam ettiklerini, bu bölgelerde fabrika yatırımı konusunu da değerlendirdiklerini belirten Çakıroğlu, ''Ülke pazarlarının dinamizmine, büyüme potansiyeline, çevre ülkelere satış potansiyeline bakıp değerlendiriyoruz ve fizibilite çalışmaları yapıyoruz. Tarih verebileceğim somut bir proje yok. Pazar büyüdükçe o pazarın kaldırabileceği fabrika yatırımlarına ihtiyaç olabilir'' diye konuştu.

Bir gazetecinin ''Bir rakibinizin tasarruflu ürünlerde ÖTV indirimi yapılmasına ilişkin önerisini nasıl değerlendiriyorsunuz?'' sorusunu şöyle yanıtladı:

''Enerji verimliliği yüksek ürünlerin sağladığı enerji tasarrufunu gördük. Buzdolabında yüzde 70'leri aşan tasarruf söz konusu. Enerji ihtiyacımız her geçen gün artıyor ve enerjiyi sağlamak pahalı hale geliyor. Enerji verimliliği yüksek ürünlerin kullanılması hem ülke ekonomisi hem de çevre için çok faydalı. Bu ürünlerin kullanımının artışı paralel olarak karbon emisyonunu da önemli ölçüde azaltacak. Avrupa Enerji Komisyonu'nun yaptığı çalışmalarda ileriye dönük olarak karbon emisyonunu azaltma konusunda en önemli faktörlerden birisi olarak evlerdeki enerji verimliliği yüksek ürünlerin kullanımının artırılması. Enerji verimliliği yüksek ürünler hemen hemen bütün gelişmiş ülkelerde teşvik ediliyor, farklı yöntemlerle satışına özel teşvikler veriliyor. Elbette Türkiye'de de böyle bir teşvik yöntemi olmasını arzu ediyoruz ve bu öneriyi destekliyoruz. Bunun, enerji ihtiyacının azaltılmasına doğrudan katkısı olacağı açık.''

Çakıroğlu, Türkiye'de beyaz eşya sektörünün 2011 yılında büyümesinin devam ettirmesini beklediklerini, yüzde 10'lar civarında büyüme gerçekleşebileceğini ifade ederek, dünyada ise pazarların farklılık gösterdiğini ama dünyada da sektörün büyüyeceğinin görüldüğünü söyledi.

''Dünyaya saygılı dünyada saygın olmak''

Arçelik Ar-Ge Direktörü Cemil İnan, Arçelik'in Türkiye'de beyaz eşya, Tv ve klimada pazar lideri olduğunu, Avrupa'da ilk 3'te ve dünyada ilk 10'da yer aldığını belirterek, şirketin dünyaya ihraç edilen Türk markaları arasında başta geldiğini vurguladı.

Ar-Ge'nin ''Dünyaya saygılı dünyada saygın olmak'' vizyonuyla hareket ettiğini ifade eden İnan, çalışmalarını 7 Ar-Ge merkezinde sürdürdüklerini, Türkiye'de en fazla Ar-Ge merkezine sahip şirket olduklarını, hedeflerinin, yaratıcı ve buluş içeren, rekabetçi, konfor ve müşteri memnuniyetini sağlayan, kullanımı kolay ve çevre dostu ürün ve teknoloji geliştirmek olduğunu kaydetti.

İnan, 1991 yılında 30 kişinin çalıştığı Ar-Ge 'de 2010 yılında 870 kişiye ulaştıklarını belirterek, aynı yıllar içinde 4 olan patent başvurusunun 1200'ye, 20 milyon dolar olan ihracatın 2,34 milyar dolara, net satışların ise 734,7 milyon dolardan 4,62 milyar dolara ulaştığını bildirdi.

Merkez hakkında

Konuşmaların ardından Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Arçelik Ar-Ge Direktörü Cemil İnan ve Arçelik Üretim ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Sağır ile birlikte Arçelik'in Çayırova'daki Merkezi Ar-Ge binasını gazetecilere gezdirdi ve 20 yıl sonunda ilk kez basın mensuplarına kapıları açılan Ar-Ge merkezinde yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi.

İlk olarak merkezin Titreşim ve Akustik Bölümü'ne gezen gazeteciler, burada bulaşık ve çamaşır makinelerinin sessiz çalışması konusunda yapılan çalışmalar hakkında bilgilendirildi.

Arçelik'in ''akıllı ev''ine yapılan ziyaret, gelecekte beyaz eşyaların nasıl olacağını gözler önüne serdi. Yetkililer, güneş enerjisiyle aydınlatma sağlanan, yağmur sularını biriktiren ve sulamada kullanılmasını sağlayan, buzdolabını güneş enerjisiyle soğutan sistemlerle donatılan akıllı evdeki sistemi anlattı. Arçelik Ar-Ge merkezinde üzerinde çalışılan ve yakın bir gelecekte evlerde de kullanıma sunulacak akıllı şebeke hakkında bilgi veren yetkililer, akıllı evdeki beyaz eşyaların internet bağlantısının olduğu her yerde nasıl kontrol edilebildiğini gösterdi.

Yetkililer, bilgisayar veya cep telefonları aracılığıyla bir dokunuşla bulaşık veya çamaşır makinesini, fırını, kombiyi veya klimayı çalıştıran sistemin evlere yerleştirilmesi konusunda inşaat şirketlerinden teklifler geldiğini ve görüşmelerin sürdüğünü bildirdi. Akıllı evde bulunan akıllı şebeke sayesinde de akıllı ürünler elektriğin ucuz olduğu zaman çalışıyor, pahalı olduğu zaman çalışmıyor.

Merkezi Ar-Ge'de kiri pişirmeyen, sadece tencereyi ısıtan indüksiyon ocaklar da üzerinde yumurta pişirilerek tanıtıldı.

Arçelik, 20 yıllık Ar-Ge yolculuğunu ve bu yolculuğun öğrettiklerini ''Bir Ar-Ge Yolculuğu - Bilim, Teknoloji ve Rekabetin Sularında Yaratıcılığı Yönetmek'' adlı bir kitapta bir araya getirdi. Kitap, Ar-Ge bölümünün kurucularıyla ve bu süreçteki ilk yol arkadaşlarıyla yapılan söyleşilerin yanı sıra Koç Holding ve Arçelik'in yöneticileri ile Arçelik Ar-Ge ekibinin bilgi, anı ve tanıklıklarıyla hazırlandı. Kitap, Arçelik Ar-Ge'nin öyküsü yanında Türkiye'de Ar-Ge kavramının oluşması ve Ar-Ge çalışmalarının kurumsallaşması sürecinin ipuçlarını da sunuyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/arcelik-20-yilda-ar-ge-merkezini-basina-tanitti-_88258.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!