Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Avrupa PY’den Konutta Satış Arttıran Reçeteler

Yeni bir yatırım alanı arayışında olan herkesin iştahını kabartan inşaat sektörü yepyeni bir iş kolunu da ortaya çıkardı. İş dünyasında niş bir alanı keşfeden sektörün duayenlerinden Ediz Giray’ın öncülüğünde proje yönetimi, inşaat, danışmanlık ve mühendislik konularında faaliyet göstermek üzere kurulan Avrupa PY, geliştirdiği satış formülleri ile

yapi.com.tr
Avrupa PY’den Konutta Satış Arttıran Reçeteler

Özellikle son 10 yıldır yarattığı katma değer ve istihdam olanaklarıyla Türkiye ekonomisi için lokomotif  görevi üstlenen inşaat sektörü, sadece konut üretiminde değil satış tekniklerinde de önemli gelişme kaydetti. Uzun yıllardır sektörde faaliyet gösteren firmaların yanı sıra, sermaye sahibi ve yeni bir yatırım alanı arayışında olan herkesin iştahını kabartan inşat sektörü, yepyeni bir iş kolunu da ortaya çıkardı. İş dünyasında niş bir alanı keşfeden sektörün duayenlerinden Ediz Giray’ın öncülüğünde proje yönetimi, inşaat, danışmanlık ve mühendislik konularında faaliyet göstermek üzere 2006 yılında kurulan Avrupa PY, geliştirdiği satış formülleri ile doğru satışın reçetelerini hazırlıyor ve hızlı bir satışla proje karını maksimize ediyor. Artık mimar ve mühendislerin yanı sıra proje danışmanları da inşaat sektörünün vazgeçilmezleri arasında yer alıyor.

A Plus markası adı altında, toplu konut satışı ve pazarlamasında sundukları danışmanlık hizmetleriyle müşterilerine rekabet avantajı, operasyonel verimlilik, etkin iş modelleri ve katma değer sağladıklarını belirten Avrupa PY Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Giray, “Gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren müşterilerimize, sektöre özgü çözümler sunabilmek için A Plus organizasyonunu sektörel gerçekler üzerine kurduk. Bu yaklaşım müşterilerimize rekabet avantajı, operasyonel verimlilik, etkin iş modelleri ve katma değer sağlıyor. Özellikle son yıllarda konut sektöründe arzın artmasıyla birlikte tüketici de bilinçlenmiş ve konut satın almaya yönelik davranışlarında değişiklikler gözlenmiştir. Tüketici artık her türlü detayı inceliyor, alternatifleri birbirleriyle karşılaştırıyor ve satış ofislerine sorularla geliyor, işte bu noktada devreye ortaya çıkardığınız ürünün detayları giriyor” diye konuştu.

Planlama en başta yapılmalı

Bir projenin satışında en önemli argümanın baştan itibaren doğru planlama yapmak olduğunu söyleyen  Ediz Giray, son yıllarda İstanbul başta olmak üzere tüm Türkiye’de konut üretimindeki artışa dikkat çekerek “Doğru satışın formülünü bulan  firmalar  bu işten kazançlı çıkar” dedi. A Plus markası ile satış ve pazarlamaya yönelik sundukları proje danışmanlığı hizmetini, proje başlangıcında veya devam eden projeler için gerçekleştirdiklerini anlatan Ediz Giray, bir projenin başarılı olabilmesi için firmaların doğru fiyat politikasından satış ekibinin yeterli donanıma sahip olmasına, pazarlama argümanlarının doğru seçilmesinden satış sonrası verilecek hizmetlere kadar her şeyin doğru yapılması gerektiğine dikkat çekti. Giray konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Biz projeleri inceleyince en büyük problemin baştan iyi kurgulanmamış olduğu gerçeğini görüyoruz. Oysa ürünün daha mimari proje aşamasındayken fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi çok önemli. Ortaya çıkardıktan sonra üzerinde değişiklik yapabileceğiniz bir ürün değil konut. Fonksiyonel açıdan gerçek ihtiyaçlara cevap verebilir olması çok önemli. Farklı tasarım, doğru planlama, iyi mühendislik ve satın almayla projenin başarısının sağlam temellere oturtulması şart. Sektörün geneline baktığımızda tematik projelerle farklılaşan az sayıda firma haricinde, pazarın aslını oluşturan firmalarda bu tür eksikliklere çok sık rastlıyoruz. Bu da satışta geri dönülemez başarısızlıkları beraberinde getiriyor. Biz, verimli çalışma ve kaynak israfını önlemek adına yapılması gereken her şeyi projenin en başından itibaren planlıyoruz. Daha az bütçe ve hızlı bir satışla karı maksimize ediyoruz”.

Daha az bütçe, daha hızlı bir satış süreci

Yapılması gerekenlerin sadece planlamayla yeterli olmayacağına değinen Giray, rekabet ortamında firmaların doğru fiyat politikasından satış ekibinin yeterli donanıma sahip olmasına,  pazarlama argümanlarının doğru seçilmesinden satış sonrası verilecek hizmetlere kadar her şeyin doğru yapılması gerektiğine inanıyor. Verimli çalışma ve kaynak israfını önlem adına yapılması gereken her şeyin kendi firmaları tarafından sağlandığını söyleyen Ediz Giray , “Tüm bu sebepler sonucu oluşacak kaynak israfı A Plus Proje Yönetimi’nin vermiş olduğu hizmetlerle engelleniyor. Daha az bütçe daha hızlı bir satış süreci ile üretici firmanın karı maksimize ediliyor. Firmalar  günümüzde en az beton, demir kadar önemli bir yer tutan pazarlama bütçelerini minimize etmek istiyorlarsa muhakkak bu tip bir danışmalık hizmetini projenin en başından itibaren almak zorundadırlar. Ya bu hizmeti alarak konforlu ve efektif bir satış süreci oluşturacaksınız ya da bu hizmeti almadan devam edecek ve sonuçlarına katlanacaksınız” diyerek konunun önemine işaret etti.

Reorganizasyon

Özellikle satışa başlanmış ama bir şekilde satış sıkıntısı yaşayan projelerde, reorganizasyon yaptıklarını belirten Ediz Giray, hastasındaki belirtilerden yola çıkarak teşhis koyup tedaviye geçen bir doktor gibi çalıştıklarını anlattı. Bu projelerde ilk adım olarak projenin tamamını tüm yönleriyle masaya yatırarak sorunun kaynağını tespit ettiklerini, sonrasında da sorunların ortadan kaldırılmasını sağladıklarını ve yeni satış stratejileri oluşturarak müşteriye sunduklarını kaydetti.

20 bin konutluk satış

Toplu konut satışı ve pazarlamasında ülkenin en deneyimli ekipleri ile faaliyet göstererek yaklaşık 20 bin konut satışına imza attıklarını söyleyen Ediz Giray,  bir projenin başarılı olabilmesi için rekabet ortamında firmaların doğru fiyat politikasından satış ekibinin yeterli donanıma sahip olmasına, pazarlama argümanlarının doğru seçilmesinden satış sonrası verilecek hizmetlere kadar her şeyin doğru yapılması gerektiğine dikkat çekti. Bugün çok kaliteli bile olsa iyi planlanmayan projelerin ekonomik krizin de etkisiyle satış zorluğu çektiğine işaret eden Giray, danışmanlığını yaptıkları projelerin bazılarını şöyle sıraladı:

“Şu anda piyasada var olan ve gayet başarılı projeler üreterek sahipleriyle buluşan Doğa Tepe, Real İstanbul, Doğa Park, Kartal Projesi, Spradon Bahçeşehir, Dreamcity, Bizimevler, İkebana, Avrupa Konutları Ispartakule, KentPlus Ataşehir, Elvan Çarşı, Mavişehir İzmir, Yıldızkent, Misstanbul, İdealistkent, Uphill Court ve My World referanslarımızdan bazıları.”Global ekonomik krize rağmen yüzde 800 oranında büyüme göstererek bir rekora imza attıklarını ifade eden Giray, “Şirketimiz ISO 9001-2008 kalite belgesine sahip. Bir proje üretme merkezi olan şirketimiz, yurtdışı yatırımcılara da oldukça avantajlı yatırım seçenekleri sunmaktadır” şeklinde sözlerini tamamladı.

ETİKETLER: gayrimenkul firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/avrupa-pyden-konutta-satis-arttiran-receteler_81247.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!