Özellikle son 10 yıldır yarattığı katma değer ve istihdam olanaklarıyla
Türkiye ekonomisi için lokomotif görevi üstlenen inşaat sektörü, sadece
konut üretiminde değil satış tekniklerinde de önemli gelişme kaydetti. Uzun
yıllardır sektörde faaliyet gösteren firmaların yanı sıra, sermaye sahibi ve
yeni bir yatırım alanı arayışında olan herkesin iştahını kabartan inşat sektörü,
yepyeni bir iş kolunu da ortaya çıkardı. İş dünyasında niş bir alanı keşfeden
sektörün duayenlerinden Ediz Giray’ın öncülüğünde proje
yönetimi, inşaat, danışmanlık ve mühendislik konularında faaliyet göstermek
üzere 2006 yılında kurulan Avrupa PY, geliştirdiği satış
formülleri ile doğru satışın reçetelerini hazırlıyor ve hızlı bir satışla proje
karını maksimize ediyor. Artık mimar ve mühendislerin yanı sıra proje
danışmanları da inşaat sektörünün vazgeçilmezleri arasında yer alıyor.
A Plus markası adı altında, toplu konut satışı ve pazarlamasında sundukları
danışmanlık hizmetleriyle müşterilerine rekabet avantajı, operasyonel
verimlilik, etkin iş modelleri ve katma değer sağladıklarını belirten Avrupa PY
Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Giray, “Gayrimenkul sektöründe
faaliyet gösteren müşterilerimize, sektöre özgü çözümler sunabilmek için A Plus
organizasyonunu sektörel gerçekler üzerine kurduk. Bu yaklaşım müşterilerimize
rekabet avantajı, operasyonel verimlilik, etkin iş modelleri ve katma değer
sağlıyor. Özellikle son yıllarda konut sektöründe arzın artmasıyla birlikte
tüketici de bilinçlenmiş ve konut satın almaya yönelik davranışlarında
değişiklikler gözlenmiştir. Tüketici artık her türlü detayı inceliyor,
alternatifleri birbirleriyle karşılaştırıyor ve satış ofislerine sorularla
geliyor, işte bu noktada devreye ortaya çıkardığınız ürünün detayları giriyor”
diye konuştu.
Planlama en başta yapılmalı
Bir projenin satışında en önemli argümanın baştan itibaren doğru planlama
yapmak olduğunu söyleyen Ediz Giray, son yıllarda İstanbul başta olmak
üzere tüm Türkiye’de konut üretimindeki artışa dikkat çekerek “Doğru satışın
formülünü bulan firmalar bu işten kazançlı çıkar” dedi. A Plus
markası ile satış ve pazarlamaya yönelik sundukları proje danışmanlığı
hizmetini, proje başlangıcında veya devam eden projeler için
gerçekleştirdiklerini anlatan Ediz Giray, bir projenin başarılı olabilmesi için
firmaların doğru fiyat politikasından satış ekibinin yeterli donanıma sahip
olmasına, pazarlama argümanlarının doğru seçilmesinden satış sonrası verilecek
hizmetlere kadar her şeyin doğru yapılması gerektiğine dikkat çekti. Giray
konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Biz projeleri inceleyince en büyük problemin baştan iyi kurgulanmamış olduğu
gerçeğini görüyoruz. Oysa ürünün daha mimari proje aşamasındayken fonksiyonel
açıdan değerlendirilmesi çok önemli. Ortaya çıkardıktan sonra üzerinde
değişiklik yapabileceğiniz bir ürün değil konut. Fonksiyonel açıdan gerçek
ihtiyaçlara cevap verebilir olması çok önemli. Farklı tasarım, doğru planlama,
iyi mühendislik ve satın almayla projenin başarısının sağlam temellere
oturtulması şart. Sektörün geneline baktığımızda tematik projelerle farklılaşan
az sayıda firma haricinde, pazarın aslını oluşturan firmalarda bu tür
eksikliklere çok sık rastlıyoruz. Bu da satışta geri dönülemez başarısızlıkları
beraberinde getiriyor. Biz, verimli çalışma ve kaynak israfını önlemek adına
yapılması gereken her şeyi projenin en başından itibaren planlıyoruz. Daha az
bütçe ve hızlı bir satışla karı maksimize ediyoruz”.
Daha az bütçe, daha hızlı bir satış süreci
Yapılması gerekenlerin sadece planlamayla yeterli olmayacağına değinen Giray,
rekabet ortamında firmaların doğru fiyat politikasından satış ekibinin yeterli
donanıma sahip olmasına, pazarlama argümanlarının doğru seçilmesinden
satış sonrası verilecek hizmetlere kadar her şeyin doğru yapılması gerektiğine
inanıyor. Verimli çalışma ve kaynak israfını önlem adına yapılması gereken her
şeyin kendi firmaları tarafından sağlandığını söyleyen Ediz Giray , “Tüm bu
sebepler sonucu oluşacak kaynak israfı A Plus Proje Yönetimi’nin vermiş olduğu
hizmetlerle engelleniyor. Daha az bütçe daha hızlı bir satış süreci ile üretici
firmanın karı maksimize ediliyor. Firmalar günümüzde en az beton, demir
kadar önemli bir yer tutan pazarlama bütçelerini minimize etmek istiyorlarsa
muhakkak bu tip bir danışmalık hizmetini projenin en başından itibaren almak
zorundadırlar. Ya bu hizmeti alarak konforlu ve efektif bir satış süreci
oluşturacaksınız ya da bu hizmeti almadan devam edecek ve sonuçlarına
katlanacaksınız” diyerek konunun önemine işaret etti.
Reorganizasyon
Özellikle satışa başlanmış ama bir şekilde satış sıkıntısı yaşayan
projelerde, reorganizasyon yaptıklarını belirten Ediz Giray, hastasındaki
belirtilerden yola çıkarak teşhis koyup tedaviye geçen bir doktor gibi
çalıştıklarını anlattı. Bu projelerde ilk adım olarak projenin tamamını tüm
yönleriyle masaya yatırarak sorunun kaynağını tespit ettiklerini, sonrasında da
sorunların ortadan kaldırılmasını sağladıklarını ve yeni satış stratejileri
oluşturarak müşteriye sunduklarını kaydetti.
20 bin konutluk satış
Toplu konut satışı ve pazarlamasında ülkenin en deneyimli ekipleri ile
faaliyet göstererek yaklaşık 20 bin konut satışına imza attıklarını söyleyen
Ediz Giray, bir projenin başarılı olabilmesi için rekabet ortamında
firmaların doğru fiyat politikasından satış ekibinin yeterli donanıma sahip
olmasına, pazarlama argümanlarının doğru seçilmesinden satış sonrası verilecek
hizmetlere kadar her şeyin doğru yapılması gerektiğine dikkat çekti. Bugün çok
kaliteli bile olsa iyi planlanmayan projelerin ekonomik krizin de etkisiyle
satış zorluğu çektiğine işaret eden Giray, danışmanlığını yaptıkları projelerin
bazılarını şöyle sıraladı:
“Şu anda piyasada var olan ve gayet başarılı projeler üreterek sahipleriyle
buluşan Doğa Tepe, Real İstanbul, Doğa Park, Kartal Projesi, Spradon Bahçeşehir,
Dreamcity, Bizimevler, İkebana, Avrupa Konutları Ispartakule, KentPlus Ataşehir,
Elvan Çarşı, Mavişehir İzmir, Yıldızkent, Misstanbul, İdealistkent, Uphill Court
ve My World referanslarımızdan bazıları.”Global ekonomik krize rağmen yüzde 800
oranında büyüme göstererek bir rekora imza attıklarını ifade eden Giray,
“Şirketimiz ISO 9001-2008 kalite belgesine sahip. Bir proje üretme merkezi olan
şirketimiz, yurtdışı yatırımcılara da oldukça avantajlı yatırım seçenekleri
sunmaktadır” şeklinde sözlerini tamamladı.
|