Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Banliyö Hatları Kapatılıyor

Marmaray Projesi kapsamında TCDD banliyö hatlarının 2 yoldan 3 yola çıkartılması ve rehabilite edilmesi etabının 8 Aralık 2008’de resmen başlaması ile İstanbul’un banliyö hatları tamamen kapatılacak. Hatlar yaklaşık 2 yıl devre dışı kalacak, inşaat için garlardaki tarihi binalar, tarihi kargir köprüler, alt geçitler, demiryolu kenarındaki tarihi

Cumhuriyet Gazetesi
2


Marmaray Projesi kapsamında TCDD banliyö hatlarının 2 yoldan 3 yola çıkartılması ve rehabilite edilmesi etabının 8 Aralık 2008’de resmen başlaması ile İstanbul’un banliyö hatları tamamen kapatılacak. Hatlar yaklaşık 2 yıl devre dışı kalacak, inşaat için garlardaki tarihi binalar, tarihi kargir köprüler, alt geçitler, demiryolu kenarındaki tarihi evler yıkılacak. Bunun yanı sıra İstanbul’un trafiği de felç olacak.

TCDD müdürlüklerine gönderilen yazılı emre göre 8 Aralık 2008 tarihinden itibaren Haydarpaşa-Gebze, Sirkeci-Halkalı arasında tüm tren işletmeciliği en az 2 yıl süreyle durdurulacak. CR1 inşaaatı olarak adlandırılan TCDD banliyö hatlarının 3 yola çıkartılması inşaatı için AMD konsorsiyumu, taşeron firmalara istasyonları bölüştürmüş durumda. DLH Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Marmaray Projesi’nin inşaatı 8 Aralık tarihinde demiryollarının içine girmiş olacak.

Haydarpaşa Dayanışma Platformu bileşenleri, 5793 sayılı torba kanun ile çıkartılmak istenen Demiryolu Yasası’nda TCDD Yönetim Kurulu’na sınırsız yetki verildiğini belirttiler. Koruma kurullarının yapılarının değiştirildiğine dikkat çeken platform yetkilileri, “Kurullardan istediklerini geçirecekler, demiryolu kanunu ile de TCDD arazi ve gayrimenkullerinin satışları konusunda ve özelleştirme konusunda yürütme erkine sınırsız yetkiler verilmiş olacak. Böylelikle tarihler 8 Aralık’ı gösterdiğinde, hukuken karşı çıkma şansı da kalmayacak. Ne Marmaray’ı durdurmak için ne de Haydarpaşa’nın gar olarak kalması için!” dediler.

İnşaat için hatlar kapatıldıktan sonra çoğu tescilli kültür ve tarihi yapı olan istasyon binalarının, depolarının yıkılacağı, özellikle Haydarpaşa-Gebze arasındaki demiryolu güzergâhının yanında yer alan yeşil alanların yok edileceği anlatıldı. İnşaatla birlikte, İstanbul trafiğinin felç olacağı, çevre ve gürültü kirliliği yaşanacağı; elektrik, haberleşme gibi iletişim araçlarında arızalar meydana geleceği ifade edildi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/banliyo-hatlari-kapatiliyor_62989.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • Tarihi evlerin zaten bir işlevi yok. Zamanın gereği neyse o yapılır. YANITLA
  • O tarihi binalar yıkılmak için mi yapıldı, ray hattının çok yakınında imar izni alınmış,içinde insan oturan birsürü ev var, dükkanlar var, bunlar ne olacak? nasıl bir planlamadır bu? yıkıp yeniden yapacağınıza yeni yerleşim yerlerine ray hattı döşeseniz ya.. Sarıgazi-Yenidoğan-Sultanbeyli gibi nüfus artışı yaşanan yerlerİ dikkate alsanız ya.. olmaz di mi, oralara sadece 3 şeritli otoyol yapılır, 5-10 sene o yollar yeniden yapılır, sonra aradan hafif metro adında ucube bir yol geçirilir, belki sonra ray döşenir. BIKTIK ARTIK,BIKTIK. YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!