Bolu Tüneli’nde 180 Kaza, Ölümlerin Hepsi Aynı Yönde
Ölümlü kazaların tamamı tünelin Ankara-İstanbul yönünde oldu. Tünelin İstanbul-Ankara yönü 23 Ocak 2007’de, Ankara -İstanbul istikameti ise 7 Mayıs 2007’de trafiğe açılmıştı. İstanbul-Ankara istikametinde ikisi yaralamalı, 22’si maddi hasarlı 24 trafik kazası olurken 11’i tek taraflı bariyere çarpma, sekizi arkadan çarpma ve beşi de çarpışma
![Bolu Tüneli’nde 180 Kaza, Ölümlerin Hepsi Aynı Yönde](http://www.yapi.com.tr/480x268.jpg)
Bolu Dağı Tüneli’nde açıldığından beri meydana gelen 180 kazada dokuz kişi öldü, 130 kişi yaralandı. Ölümlü kazaların tamamı tünelin Ankara-İstanbul yönünde oldu. Tünelin İstanbul-Ankara yönü 23 Ocak 2007’de, Ankara -İstanbul istikameti ise 7 Mayıs 2007’de trafiğe açılmıştı. İstanbul-Ankara istikametinde ikisi yaralamalı, 22’si maddi hasarlı 24 trafik kazası olurken 11’i tek taraflı bariyere çarpma, sekizi arkadan çarpma ve beşi de çarpışma sonucu meydana geldi. Ankara -İstanbul yönünde ise toplam 156 kaza oldu. Kazaların yedisi ölümlü (toplam dokuz ölü), 43’ü yaralamalı (127 yaralı), 106’sı maddi hasarlıydı.54’ü bariyere çarparak tek taraflı, 69’u arkadan çarpma, 23’ü yandan çarpma ve 10’u ise duran araca çarpma şeklinde yaşandı. Tünelin Avrupa standartlarında olduğunu ifade eden Bolu Valisi Halil İbrahim Akpınar, “Ama sürücülerimiz Avrupa standartlarında değil, kurallara uyulmuyor” görüşünde: “Tünelde hız sınırı konmuş, 70 kilometre süratle gidilebilir diye. Tünelin İstanbul istikametine 4.5 kilometrelik bir virajlı eğim var. Yüzde 4 derecelik bir eğim var. Tünel içerisinde kamyonlar genellikle 90 ile 100 kilometre, otomobiller ise 120 ile 130 kilometre sürat ile gidiyorlar. Tünel çıkışında bu sürat biraz daha artıyor. Halbuki orada hem eğim, hem viraj var. Yağışlı, karlı ve buzlu havalarda risk daha da artıyor. Tünelde, aşırı süratten kaynaklanan kaza söz konusu.” Vali, Bolu otoyolundan günde 36 bin aracın geçtiğin ve sayının bayram tatilinde ikiye katlanacağını belirtti. |