Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Burası Tam Bir Fırsatlar Ülkesi Değerlendirmek İçin Yatırım Yaptım

Yabancı yatırımcıların Türkiye'ye ilgisi her geçen gün artıyor. Alman devi Bosch'un ardından, klima, kombi, kat kaloriferi ve panel radyatör üretimi yapan İtalyan Ferroli Grubu, Düzce'yi üretim üssü seçti. Maliyeti 25 milyon Euro'yu bulan tesis 250 kişiye iş imkanı sağlayacak.

Zaman Gazetesi



abancı yatırımcıların Türkiye'ye ilgisi her geçen gün artıyor. Alman devi Bosch'un ardından, klima, kombi, kat kaloriferi ve panel radyatör üretimi yapan İtalyan Ferroli Grubu, Düzce'yi üretim üssü seçti. Maliyeti 25 milyon Euro'yu bulan tesis 250 kişiye iş imkanı sağlayacak. Yeni tesiste üretilecek çelik panel ve kombilerin yüzde 75'i Avrupa ülkeleri ve Rusya'ya ihraç edilecek.

Türkiye'yi Avrupa ülkesi olarak gördüğünü belirten Ferroli Grubu'nun kurucusu Dante Ferroli, ekonomide yakalanan istikrarın kendisine cesaret verdiğini ve yatırım kararında etkili olduğunu söylüyor. Ferroli, "Sadece ısıtma-soğutma sektöründe değil her alanda ülkeniz fırsatlar ülkesi." diyor.

Türkiye Ferroli yüzde 133 ciro artışıyla Avrupa'daki 17 şirket içinde 'en iyi performansı gösteren' ülke oldu. Türkiye'deki şirket, Avrupa'da en hızlı ve yüksek ivmeyle büyüyen ısıtma-soğutma sektöründe dikkat çekici başarılara imza atıyor. Çetin Çakmakçı başkanlığındaki ekibin yükselişi Dante Ferroli'nin de gözünden kaçmadı. En iyi üç kombi markasından biri olan şirket, özellikle arıza yüzdesinin çok düşük olmasıyla diğer markalar arasında öne çıkıyor. Tüketicilerden gelen olumlu tepkiler de Ferroli'yi Türkiye'ye çeken bir başka etken oldu.

Kendi tecrübelerinden yola çıkarak yatırım kararı aldığını belirten Ferroli, yerinde ve doğru bir karar verdiğine inanıyor. 19 yerleşim yerinde doğalgaz kullanıldığını kaydeden işadamı, 2006 yılı içinde gaz verilmesi planlanan yerleşim birimi sayısının 28 olduğunu ve pazarın giderek büyüyeceğini söylüyor. Yeni doğalgaz bölgelerinden İzmir ve Gaziantep'te bölge müdürlüğü açılmasını planladıklarını kaydeden Ferroli, özellikle yeni gaz gelen bölgelerle ilgili yapılanmaların tamamlandığını, satış ve teknik servis ekiplerinin güçlendirildiğini ifade etti. "2006'da yerimizi sağlamlaştırarak sektör ikinciliğine oynayacağız." diyen Ferroli, pazardaki gelişmelere bakarak bu rakamların çok üstesinde bir ciroyu hedeflediklerini dile getiriyor.

Dante Ferroli, Çin'in bütün sektörlerde olduğu gibi ısıtma-soğutma pazarında da tehdit oluşturduğu görüşünde. Ferroli, ancak bu durumu pozitif fırsatlara dönüştürmeye çalıştıklarını anlatıyor: "Çinliler teknolojiyi kopyaladıkları için zorlanıyoruz. Ancak grup içinde yaptığımız çalışmalarla durumu kendi lehimize çevirebiliyoruz." Çin'de su ısıtıcıları üzerine yatırımı bulunan grubun aynı zamanda Polonya, İtalya ve Almanya'da da fabrikaları var. Ev tipi split klimalar, jakuzili küvetler ve duş teknikleri üretiminde adından söz ettiren grubun etkili olduğu alanlardan birisi de yoğuşmalı kombiler.

Sıcak su sağlamada yüzde 10-15, ısınmada ise yüzde 20-25 tasarruf sağlayan yeni kombiler tüketiciye cazip fiyatlarla ulaşıyor. Fiyat politikasında kaliteden ödün vermediklerini kaydeden Ferroli, ancak fiyatın taleple doğru orantılı ilerlediğini söylüyor ve ekliyor: "Bir ürüne karşı talep artınca birçok oyuncu pazara giriyor. Sektörde birdenbire marka sayısı artıyor. Ancak biz fiyat değil, değer satmaya çalışıyoruz. Uzun ömürlü ürünler sayesinde kullanıcı rahat ediyor. Kaliteden ödün vermeden makul fiyata ürünlerimizi satmaya çalışıyoruz."

56 yıllık geçmişi bulunan firmanın başarısında yatan sırrı başkalarına söylememeye kararlı olan Ferroli, “Nazar boncuğu zaman zaman yardım ediyor." diyor. Türk nüfusunun gençlerden oluştuğunu dikkate alan tecrübeli patron, ayrıca girişimci gençlere, "Cesaretli olun, yeni fikirlerin peşinden koşun, doğru ve dürüst çalışın." nasihatinde bulunuyor.

200 ülkede müşterisi var
İtalya'nın Verona şehrinde kurulan Ferroli Grubu, 100 metrekarelik alanda faaliyetlerini sürdürüyor. Havalandırma, ısıtma, elektrik motorları ve hidromasaj ürünlerini tasarlıyor ve üretiyor. 500 bin kombi üreten şirketin 2 bin 300 çalışanı, 200 ülkeye yayılan satış ağı bulunuyor. Sürekli büyüyen ciroya sahip şirketin 18 yıl önce girdiği Türkiye pazarındaki satışları ise şöyle: Yüzde 90'lık payla kombi satışlarında ilk sırada yer alıyor. Klima satışlarında ise yüzde 7'lik pay sahibi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/burasi-tam-bir-firsatlar-ulkesi-degerlendirmek-icin-yatirim-yaptim_48444.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!