Küresel krizde turizmi darbe yemeyen nadir ülkelerden biri oldu Türkiye.
Sevinmeli ama aynı zamanda da üzülmeli. Türkiye hâlâ gerçek
potansiyeline yakışır turizm geliri elde edemiyor. Antalya’nın,
Akdeniz bölgesinin rağbet görmesinin ötesinde, diğer bölgelerine turist
çekemiyor.
Dünyada gişe rekorları kıran, Troia filminden bile Türkiye
nemalanmayı beceremedi. Dahası dünyaya öykünün vatanının Anadolu olduğunu bile
anlatamadı. Troia, Assos, İda (Kaz Dağı), Zeus Sunağı,
Kapadokya kadar Türkiye’nin markası olması gereken zenginlikleri.
Maalesef ki, yerli turisti dahi doğru düzgün çekemiyor.
Geç kalınmış da olsa Çanakkale hattında, turizme gönül verenler harekete
geçti. Adatepe’deki Hünnap Han Oteli’nin sahibi, Çanakkale Turizmi
Geliştirme Platformu, Çanakkale Tarih Kültür Vakfı ile Çanakkale Sanayi ve
Ticaret Odası Turizm Komitesi Başkanı Muzaffer Bayraktar kolları
sıvadı, bölgenin turizmdeki geleceğini ortaya koymak, vizyon
geliştirmek, yol haritası çizmek için sektörün ilgili çevrelerini bir araya
getirmeye çalışıyor. Arama konferanslarında Türkiye’nin tek
markası Oğuz Babüroğlu’nun yönetiminde bölgenin turizm anayasası
oluşturulacak.
Yol haritası çizilmesinde Çanakkale Valisi Abdülkadir Atalık,
Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, 18 Mart Üniversitesi Rektörü Prof. Ali
Akdemir en önemli desteği veriyor.
Muzaffer Bayraktar, “Ortak aklın hakim olduğu düşünce
birlikteliği iyi yönetilirse bölgemiz, yurtiçi ve yurtdışı turizmde ilk akla
gelen iddialı, sürdürülebilir turizmin odağı olur” diyor. Bir de şunları
anlatıyor: “Bölgesinin kontrollü gelişmesinde, önümüzdeki yıllar için uzun bir
yol haritasının çizilmesi acil ve önemlidir. Bu yol haritasının gerçekleşmesinde
yapılacak ilk hareket arama konferansıdır. Konferans sonucu çıkacak
verilerlerle, bölgemizin turizm master planı gerçekleştiğinde 100 yıllık bir
seyir haritamız olur.” Vurguyu da yapıyor, Muzaffer Bayraktar: “Geleceğini
belirlediğimizde, bölgemizde yaşayan insanlarımızın, sosyal yaşam kalitelerinin,
satın alma güçlerinin arttığı, yüzlerinin güldüğü huzurlu bir toplum
oluşacaktır.”
THY, Troia, İda isimlerini kullanamaz mı?
Muzaffer Bayraktar, Çanakkale ve çevresindeki arkeolojik alanların
günümüz yaşamına kavuşturulmasının önemine dikkat çekiyor. Dünya
markası olabilecek, Troia, Assos, İda (Kaz) Dağı ile tanıtım bombardımanı
yapılması, yurtiçi ve yurtdışı destinasyonlarda bu markalarımızın öne
çıkarılması tavsiyesinde bulunuyor. Muzaffer Bayraktar şu fikri de ortaya
atıyor: “Dünya markası olan THY uçaklarına, Troia, Assos, İda isimlerini
verebilir.” Bugün için bir hayal olarak görülen, ‘Troia köyü’
projesi de hayata geçirildiğinde, bölge turizmdeki gücünü artırarak,
hak ettiği pastadan payını alacaktır.
Elbette bölgenin en büyük sorunu ulaşım. Uluslararası
niteliği olmayan Çanakkale Havaalanı’nın yetersizliği bir yana, bölge insanının
en büyük tesellisi, Edremit Havaalanı’nın bu yıl yaz sezonunda ‘uluslararası’
uçuşlara hizmet verebilecek şekilde inşa ediliyor olması.
|