Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Çatıya 1.5 Milyar Dolar Yatırıyoruz

Büyüklüğü 1.5 milyar dolara yaklaşan çatı sistemleri sektöründe, yeni trend 'renkli' çatılara yöneldi. Klasik renkleri dışında futbol takımlarının renklerinde bile üretilmeye başlayan kiremit ve çatı sistemleri, bu şekilde sektördeki daralmayı aşmayı hedefliyor. Çatı onarım ve yenilemesinin sektöre katkısı da 150 milyon doları buluyor.

Hürriyet Gazetesi
Çatıya 1.5 Milyar Dolar Yatırıyoruz

Büyüklüğü 1.5 milyar dolara yaklaşan çatı sistemleri sektöründe, yeni trend 'renkli' çatılara yöneldi. Klasik renkleri dışında futbol takımlarının renklerinde bile üretilmeye başlayan kiremit ve çatı sistemleri, bu şekilde sektördeki daralmayı aşmayı hedefliyor. Çatı onarım ve yenilemesinin sektöre katkısı da 150 milyon doları buluyor. Türkiye’de çatıların yarısı yıllardır kullanılan toprak kiremitten yapılırken, geriye kalanlar ise, selülözik levhalar ve şingıl’dan oluşuyor.

Türkiye’deki çatı sektörü yeni eğilimlerle 60 milyon metrekarelik büyüklüğe ulaşırken, çatı sistemlerinde yeni trend çok renkli çatılara kaydı. Klasik kiremit ve çatı renkleri dışındaki farklı renklere kayan sektörde, futbol takımlarının rengindeki çatılara gösterilen talep artıyor. Türkiye’de çatı sektörünün büyüklüğü 1.5 milyar dolara ulaşıyor. Onarımın sektöre katkısı ise, 150 milyon doları buluyor. Türkiye’de çatıların yarısı yıllardır kullanılan toprak kiremitten yapılırken, geriye kalanlar ise, selülözik levhalar ve şingıl ağırlıklı.

Çatı sadece kaplama değil

Braas Çatı Sistemleri Türkiye Genel Müdürü Daniş Navaro, Türkiye’de eğimli konut çatılarına yönelik üretimyapan 70-80, ithalat ve uygulama alanlarında faaliyet gösteren yüzlerce firma olduğunu belirterek, çatının çözülmesi gereken bir sistem olduğu felsefesini yerleştirmeye çalıştıklarını söyledi. Bundan on yıl önce çatının sadece belirli kaplama malzemeleriyle kaplanan bir alan olduğunu hatırlatan Navaro, bugün artış pazara sistem ürünleri sunulduğunu ve tüketicilerin de sistem mantığını kabul ettiğini ve benimsediğini kaydetti.

Navaro, çatı sistemlerinde inşaat sektöründeki küçülme paralelinde daralma yaşandığını dile getirerek, "2008’de de sektörde belirgin büyüme olmasını öngörmüyoruz. Özellikle yeni inşa edilen yüksek katlı binaların önemli bir kısmında eğimli çatı olmaması çatı pazarının istenilen ölçüde gelişmesini engelledi. Ancak toplam çatı pazarı büyümemesine karşın özellikle üst segment konut çatı pazarında pazar payları sürekli büyüyor" diye konuştu.

Çatıları aktarma kültürü yanlış

Çatıdaki yenileme pazarını da değerlendiren Daniş Navaro, her malzeme ve sistemin ekonomik ömrünün bulunduğunu, çatıda bu ömrün 20-30 yıl civarında olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Bu zaman içerisinde yapıyı dış etkenlerden koruma görevini edinmiş bir çatı, artık görevini yerine getiremediğinde, bölgesel tamiratlarla iyileştirilemeyecek. Bu yüzden belli bir zamandan sonra, altyapısından kaplamasına kadar çatının tümünün yenilenmesi daha doğru bir yaklaşım. Türkiye’de bir çatı aktarma kültürü var. Bu uygulamalarda görevini yerine getiremeyen bir kaplama malzemesi ya da bir detay yine aynı malzemeyle bölgesel olarak değiştiriliyor. Yeni uygulanan malzeme genelde var olan eski çatı yüzeyine uyum sağlamıyor ve sorun yaşanmaya devam ediyor. Bu nedenle aslında çok daha büyük olması gereken yenileme pazarının çok hızlı büyüyemiyor."

Yenileme pazarı 5 milyon metrekare

Yeni çatı sistemleri kurma yanında yağmurlar gelmeden önce çatıların yenilenmesi de sektörde önemli bir yer tutuyor. Onduline Avrasya Pazarlama Müdürü Osman Nuri Özpay, 5 milyon metrekarelik çatı yenileme pazarı bulunduğunu ve bundan en büyük payı konutların aldığını söyledi. Türkiye’de çatıları tamir etmek için temmuz, ağustos ve eylül aylarının seçildiğini belirten Özpay, şunları söyledi: "Kiremitli bir çatıda kiremitlerin aktarılması, 250-300 metrekarelik ortalama bir konut çatısı alanında altyapının tamiri gibi doğru bir uygulama ekibiyle yaklaşık bir haftada tamamlanıyor."

Çatılara 'taraftar' rengi

Renkli kiremit üretmeye başlayan Başak Grubu, 'taraftar uygulaması'yla isteyen taraftarın çatısını tuttuğu takımın renkleriyle kaplıyor. Başak Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Karık, ilk taraftar uygulamasını bu yıl Süper Lig’e çıkan Eskişehirspor için yaptıklarını söyledi. Üç yıllık bir çalışma sonunda renkli kiremit üretimine geçen Başak Grubu, futbolseverlerin çatılarını isterse tuttuğu takımın renkleriyle kaplamaya başladı. Başak Grubu, Galatasaraylı, Fenerli, Beşiktaşlı veya herhangi bir Anadolu takımı taraftarının oturduğu evin veya binanın çatısını, istendiğinde, o takımın renkleri ile kaplıyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/catiya-1-5-milyar-dolar-yatiriyoruz_62213.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!