Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Dededen Toruna Devredilip Bitmeyen Yollara 19 Milyar TL

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 1990 ile 2002 arasında ihale ettiği 145 projenin yapımı uzayınca maliyet 2.5 kat arttı. Toplam 7.8 milyar liraya ihale edilen projelerin maliyeti 19 milyar lirayı aştı. 20 yıldır ulaşıma açılamayan otoyolların bedeli 11.4 milyar TL arttı. Projeler için bugüne kadar 14 milyar lira ödeme yapan Karayolları Genel

Sabah Gazetesi
Dededen Toruna Devredilip Bitmeyen Yollara 19 Milyar TL

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 1990 ile 2002 arasında ihale ettiği 145 projenin yapımı uzayınca maliyet 2.5 kat arttı. Toplam 7.8 milyar liraya ihale edilen projelerin maliyeti 19 milyar lirayı aştı. 20 yıldır ulaşıma açılamayan otoyolların bedeli 11.4 milyar TL arttı. Projeler için bugüne kadar 14 milyar lira ödeme yapan Karayolları Genel Müdürlüğü, müteahhitlere 5 milyar lira daha ödeyecek. Yıllardır bitmeyen yolların maliyetinin her geçen gün artması Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ı çileden çıkardı.

Alışkanlık değişmedi

Sabah'a konuşan Bakan Yıldırım, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'na göre alınan kamu ihalelerinin bir türlü bitmemesinden yakındı. 2886 sayılı Kanunu yürürlükten kaldıran 4734 sayılı Kamu İhale Kanu'nun çıkmasına rağmen müteahhitlerin eski alışkanlıklarını sürdürmek istediğini belirten Yıldırım, "Ölmez evlat gibi" dedi.

Ömürlük şantiye

"Ölmez evlat" sözüne de açıklık getiren Bakan Yıldırım, şöyle konuştu: "Bizim oralarda böyle sürekli gelir getiren işlere 'ölmez evlat' derler. Bir anne babanın güvencesi evladıdır. Bunun için evladına gözü gibi bakar, sürekli evladı için harcar. Evlat da yetişince anne babasına karşılık beklemeden destek olur. Bu işler de aynen onun gibi. İşi aldığı zaman adam, onun evladı gibi, güvencesi oluyor. Sürekli gelir getiriyor, geçimini sağlıyor. Eskiden 'Ben bir devlete kapağı atayım, bir ocak tütsün devletin bahçesinde, sonra ömür boyu şantiye açık. Temeli bir attın mı, sen gidiyorsun çocukların geliyor, onlar da gidiyor torunların geliyor. Ölmez evlat gibi bir durum. Şimdi de eski alışkanlıkları sürdürmek isteyenler oluyor."

436 milyona başlayıp 1.5 milyar lirayı aşan var

K.Maraş-Andırın Yolu: 1990'da 33 milyon TL'ye ihale edildi, 75 milyona çıktı.
Nallıhan-Göynük: 61.5 milyona ihale edildi. 131 milyon harcandı. 143 milyon liraya bitecek.
Bursa-İnegöl-Bozüyük: 1990'da 66 milyona ihale edildi, 106 milyon ödendi bitmesi için daha 12 milyon lira ödenmesi gerekiyor.
Diyarbakır-Siverek-Şanlıurfa Yolu: 40 milyon liraya ihale edildi, maliyeti 132 milyon liraya çıkarken bugüne kadar 94 milyon ödeme yapıldı, 37 milyon daha ödeme yapılacak.
Erbaa-Reşadiye: 63 milyona ihale edildi, 295 milyona çıktı. 3 yıl sonra bitecek.
Hasdal Kavşağı-Kemerburgaz-Yassıören: 1994'te 61 milyon liraya ihale edildi, 16 yılda maliyeti yüzde 475 artarak 291 liraya çıktı. Bitmesi için 2 yıla ihtiyaç var.
Çayeli-Ardeşen-Hopa Yolu: 1997'de 436 milyon liraya ihale edildi. 13 yılda maliyeti 1 milyar 550 milyon liraya çıktı.
Espiye-Çarşıbaşı Yolu: 1994'te 107 milyon liraya ihale edildi, 16 yılda maliyet yüzde 190 artarak 314 milyon liraya çıktı.
Antalya Çevre Yolu: 1997'de 95 milyona ihale edildi. 445 milyon liraya yükseldi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/dededen-toruna-devredilip-bitmeyen-yollara-19-milyar-tl_76024.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!