Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

‘Değnekçi, Sorunu Çözmez’

Ankara’nın otopark krizi her geçen gün içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Çözüm üretemeyen yerel yönetim, bazı caddelerin sağ şeritlerini otopark yapma yoluna gidiyor. Başkentteki bu sorunu araştıran Atılım Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Zafer Savaş Şahin, “Otopark sorunu krize dönüşmüş durumda, bunu resmi değnekçiyle çözme şansı yoktur”

Cumhuriyet Ankara
‘Değnekçi, Sorunu Çözmez’

Ankara’nın otopark krizi her geçen gün içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Çözüm üretemeyen yerel yönetim, bazı caddelerin sağ şeritlerini otopark yapma yoluna gidiyor. Başkentteki bu sorunu araştıran Atılım Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Zafer Savaş Şahin, “Otopark sorunu krize dönüşmüş durumda, bunu resmi değnekçiyle çözme şansı yoktur” değerlendirmesini yapıyor. Şahin, Türkiye’de kişi başına düşen araç sayısında Ankara’nın il bazında birinci olduğunu, başkentte 1 milyonu aşkın aracın yarattığı otopark sorununun ulaşım politikalarının sonucu olduğunu vurguladı.

Sürekli artan otopark ihtiyacı

Şahin ulaşımın otomobil odaklı olması nedeniyle otopark sorunun sürekli artarak sorun olmayı sürdüreceğini dile getirdi. Farklı ulaşım sistemlerinin bütünleşik hale getirilmemesinin sorunu büyüttüğünü anlatan Şahin, “Her noktaya otomobil ile ulaşılmaya çalışılıyor. Otomobil sayısı arttıkça bu eğilim güçleniyor, anlık otopark ihtiyacı artışları oluşuyor” dedi.

‘Değnekçilik krizi büyütüyor’

Mevcut otopark yönetmeliğinin gerektiği gibi uygulanmadığını ve çağdışı kaldığını dile getiren Şahin, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Belediye eliyle taşeron otopark işletmeciliği, otopark krizini derinleştiriyor. Uygulama ana arterleri tıkıyor, kent merkezine araç gelişini özendiriyor. Kent girişlerinde dolu ve boş otopark miktarı bildirilmeli, otoparklar verimli kullanılmalı. Çağdaş dünya böyle yapıyor.”

Yargı ‘park ettirdi’, dinleyen yok

Anakent Belediyesi, 14 Haziran 2009 tarihinde aldığı karar ile cadde ve sokaklarda ücretli otopark sistemi uygulamaya başladı. Belediye başkentin en işlek caddelerini ve sokaklarını 22 yıl süre ile bir belediye şirketi olan Ankara Altınpark Limited Şirketi’ne (ANFA) kiraladı. Çankaya Belediyesi, Anakent Belediyesi’nin kararının iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle Ankara 1. İdare Mahkemesi’ne dava açtı. Yürütmenin durdurulması kararında “Otopark uygulaması yapılabilecek cadde, sokak ve bulvarlarda yol genişliği ile ilgili detaylı bir çalışma yapılarak geniş kapsamlı bir rapor hazırlanmadığı, belde sakinlerinin araçlarını evlerinin önüne park ettikleri zaman otopark ücreti ödemek zorunda olup olmadıklarına ilişkin daha önceden yapılmış detaylı bir proje çalışması da yapılmadan otopark alanı oluşturulduğu anlaşılmaktadır” denildi.

Karara karşın ücret toplanıyor

Mahkeme kararına karşın sokak ve caddelerin sağ taraflarındaki ücretli otopark uygulaması sürüyor. Anakent Belediyesi yargı kararının gereğini yerine getireceklerini, ancak kararın tebliğ tarihi olan 2 Mayıs tarihinden itibaren karara itiraz için 1 ay sürelerinin olduğu açıklamasını yaptı. Çankaya Belediye Başkanı Bülent Tanık ise düzenlediği basın toplantısında, “Bu yollarda para toplanmaya devam edilmesi işlemi suça dönüşmüştür. Derhal durdurulması gerektiğini bir kez daha ilgililere iletiyorum” dedi.

ETİKETLER: kurum kent
http://www.yapi.com.tr/haberler/degnekci-sorunu-cozmez_87345.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!