Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Dekorasyonda Sınır Kalmadı

1930'lardaki Büyük Buhran'dan etkilenen Amerikalılar, dönemin tasarruf odaklı ruhunu ifade eden ve modernizm diye bilinen işlevsel bir Avrupa tasarım tarzını benimsemişti. Eğer tasarım kültürel iklimin ölçüsüyse, son ekonomik çöküş ve endişeli toparlanma dönemini nasıl yansıtacak? Bunun bir cevabı, Christiane Lemieux'un geçenlerde yayınlanan

Sabah Gazetesi, New York Times
Dekorasyonda Sınır Kalmadı

930'lardaki Büyük Buhran'dan etkilenen Amerikalılar, dönemin tasarruf odaklı ruhunu ifade eden ve modernizm diye bilinen işlevsel bir Avrupa tasarım tarzını benimsemişti. Eğer tasarım kültürel iklimin ölçüsüyse, son ekonomik çöküş ve endişeli toparlanma dönemini nasıl yansıtacak? Bunun bir cevabı, Christiane Lemieux'un geçenlerde yayınlanan "Undecorate" (Dekorasyonu Kaldır veya Karşı-Dekor) adlı kitapta bulunabilir.

Ev mobilyası firması DwellStudio'nun kurucusu Lemieux "Karşı-Dekor" kavramını, son ekonomik kriz sırasında inanılmaz çeşitlikteki amatör tasarımların ön plana çıkmasını ifade etmek için ortaya attı. Modernizm müşkül zamanlarda nasıl bir tutumluluk idealini temsil ettiyse, karşı-dekor hareketi de tasarım müessesenin durgun inceliğine karşı bir tür popülist otantiklik getiriyor.

"Tasarımın demokratikleştirilmesi" yıllardır moda olan bir ifade. Belki de artık bu kavram pratiğe geçmiştir. Tasarım sektörünü takip eden Medya Sektörü Gazetesi'ne göre 2007 ile 2010 arasında bir düzine dekorasyon dergisi kapandı ve kalanların da reklam sayfaları yüzde 30 oranında azaldı. Bu süreçte becerikli bir nesil tasarımcı ise interneti malzeme bulmak ve kendilerini pazarlamak için kullanırken ürünlerini çok ucuza satmaya başladı. Sonuç ev işi indirimli yaratıcılığın hızla yayılması. Kahve çuvallarıyla kaplı kanepeler, Ikea salata kâselerinden yapılma stereo hoparlörler, daimi dekoratif unsurlar olarak kullanılan parti süsleri. Bu amatör hevesliler tasarımla ilgili internet sitelerinde uzmanların rolünü çalmış durumda. Lemieux, "Amatörler belli bir iç tasarım seviyesine ulaşmaya can atan, fakat profesyonel yardıma parası çıkışmayan insanlardı. Ancak şimdi otorite onlar" diye konuşuyor.

Yeni nesil kuralları çiğnemekten korkmuyor. Uyum ve denge unutuldu. Aşırılık teşvik ediliyor. Kumaşların yakışmasına gerek yok. Sınır yok. Örnek olarak Chicagolu bir çift çatı katına Airstream marka bir karavan park etti. Modernizm, muntazam dikey çizgiler ve sınırlı bir renk çeşidi kabul ediyordu. Karşı-dekor ise evlerde anarşiden zevk alıyor. Ev tasarım blogu Apartment Therapy'nin kurucusu Maxwell Gillingham-Ryan, "Artık ortada iyi veya kötü yok. Bu yeni açıklık hali, olayın temelinde yatıyor. Hepimiz girdap misali dönüp duruyoruz" diyor.

Karşı-dekor hareketinin vermeye çalıştığı mesaj şu: Kişisel ifade, profesyonel ciladan daha önemlidir. Karşı-dekorcuların kahramanı ise fotoğrafçı Todd Selby. Selby'nin web sitesi, geleneksel tasarımın en önemli dergisi Architectural Digest'in alternatif bir versiyonu gibi görünüyor. Selby, "Bu süreç henüz popüler kültürün bir parçası değil. Ancak yavaş yavaş etkisini hissettirmeye başladı" diyor. Hiç değişmeden kalmış gibi görünen modernizmin aksine amatörler tarafından yönlendirilen yeni tasarım dönemi hayatın sürekli bir değişimden geçtiğini kabul ediyor. Tek kural, hiçbir kuralın olmaması.

ETİKETLER: dünyadan
http://www.yapi.com.tr/haberler/dekorasyonda-sinir-kalmadi_86833.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!