Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
SONRAKİ HABER: İnşaatta Güven Azaldı
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Demir Ağların Altın Çağı

Ulaştırma Bakanlığı’nın 2010 yılı yatırımlarının sektörel dağılımlarına göre de, ilk sırayı yüzde 48’lik payla demiryolları aldı. Demiryollarını, yüzde 39’luk payla karayolları izledi. Bakanlık bütçesinde, TCDD’ye ayrılan ödenek 3.8 milyar TL olurken, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün ödeneği ise 3 milyar 73 bin TL’de kaldı. Demiryolları

Akşam Gazetesi
Demir Ağların Altın Çağı

60 yılda ilk defa demiryolu yatırımları, karayolu yatırımlarını geçti. Demiryollarının 2010 yılı yatırım ödeneği, 4.5 milyar TL ile 3 milyar TL ödenek ayrılan karayolları ödeneğini geride bıraktı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, son 60 yılda ilk defa demiryolları başlangıç ödeneğinin, karayollarını geçtiğini belirtti. Ulaştırma Bakanlığı’nın 2010 yılı yatırımlarının sektörel dağılımlarına göre de, ilk sırayı yüzde 48’lik payla demiryolları aldı. Demiryollarını, yüzde 39’luk payla karayolları izledi. Bakanlık bütçesinde, TCDD’ye ayrılan ödenek 3.8 milyar TL olurken, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün ödeneği ise 3 milyar 73 bin TL’de kaldı. Demiryolları yatırımları, Marmaray gibi dev projelerle birlikte, 4.5 milyar TL’yi buldu.

En büyük ödenek hızlı trene ayrıldı

TCDD’nin 2010 yılı yatırım programı da netleşirken, buna göre, en fazla ödenek, 609 milyon 681 bin TL ile Ankara-İstanbul arası hızlı tren projesine ayrıldı.  Bu hattı, 468 milyon 962 bin TL’lik ödenekle Ankara-Konya hızlı tren projesi izledi. Ankara-Sivas demiryolu için 160 milyon TL’lik yatırım bedeli ayrılırken, yol yapım ve yenilemeleri için ayrılan ödenek miktarı 440 milyon TL’yi aştı.

Yıldırım'ın 2023 hedefleri:

* 2012 yılına kadar 2 bin 622 kilometre hızlı tren ağı kurulacak. 2023’e kadar ise 7 bin 792 kilometre yeni hızlı tren hattı inşa edilecek.
* 2023 yılına kadar 4 bin 707 kilometre yeni konvansiyonel hat inşa edilecek.
* İstanbul-Basra, İstanbul-Kars-Tiflis-Bakü, İstanbul-Halep-Mekke, İstanbul-Halep-Kuzey Afrika, Kafkaz-Samsun-Bafra gibi demiryolu koridorları oluşturulacak.
* 6 adet Lojistik Köy kurulacak.
* Tüm liman ve organize sanayi bölgelerinin tren bağlantısı kurulacak.
* Yolcu taşımacılığında demiryollarının payı yüzde 10 artırılacak.
* Tüm hatlar sinyalli ve elektrifikasyonlu hale getirilecek.
* Trenler, gelişen teknoloji ile tek makinistli olarak çalıştırılacak.

Devlet politikası haline getiriyoruz

UlaŞtırma Bakanı Binali Yıldırım da 2003 yılında demiryollarının geliştirilmesini devlet politikası haline getirdiklerini belirterek, Türkiye’yi ilk defa hızlı trenle tanıştırarak, dünyada hızlı tren bulunan 8. ülke olduklarını söyledi. Yıldırım, Ankara-Eskişehir hattından sonra 2010’da Ankara-Konya hızlı tren hattını açacaklarını kaydederek, “Ankara-Sivas hattı devam ediyor. Eskişehir-İstanbul arası hızlı trenin de yapımı sürüyor. Bursa-Bilecik arası hızlı tren için de önümüzdeki yıl ihaleye çıkacağız. Türkiye, bölgesinde demiryolu ulaşımı en iyi olan ülke olacak” dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/demir-aglarin-altin-cagi_75304.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!