
Ulaştırma Yatırımlarının Yüzde...

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu’nun...

Ankara-Sivas YHT Hattı Yıl...

Ispartakule-Çerkezköy Demiryolu...

Demiryolu’nun Dolgu Malzemesi...

Avrupa, Demiryolu Hattının...

Ankara-Sivas YHT Hattı Yaza Açılacak

Ankara-Sivas YHT Hattına 2...

Demiryolu Sektörü için Türkiye’de...

Halkalı-Kapıkule Demiryolu...

Ankara-Sivas Hızlı Treni,...
Demiryolu Hedefi Önce Küçüldü, Sonra Ötelendi
İktidarının 2018 seçimlerindeki vaadi olan "2023 yıllında 25 bin kilometre demiryolu hattı" hedefi önce 16 bin 775 kilometre olarak küçültüldü; ancak küçültülen hedefe de ulaşılamayınca demiryolu hattı vaadi 2053 yılına ötelendi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 2053 yılında demiryolu hattı uzunluğunun 28 bin 590 kilometre olacağını açıklaması AKP'nin önceki yıllarda duyurduğu seçim vaatleriyle çelişti. CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, yaptığı çalışmada iktidarın demiryollarında önce hedef küçülttüğünü, sonra küçülen hedefe ulaşılamayınca ötelendiğini ortaya koydu. Sözcü’de yer alan habere göre; AKP'nin 2018 yılındaki Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimlere ilişkin seçim beyannamesinde 25 bin kilometre demiryolu hattının yapılacağı vaadi yer aldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan da 2018 seçiminden önce 21 Haziran 2018 tarihinde “2023 yılında 25 bin kilometre demiryolu hattı olacağına” ilişkin seçim vaadini kamuoyuna duyurdu. ‘YHT hatlarının açılışı sözde kaldı’ Söz konusu hiçbir hat Nisan 2022 yılı itibarıyla hizmete açılamadı. Vaatler arasında 2023 yılına kadar 18 kentin yüksek hızlı tren hatlarıyla birbirine bağlanacağı yer alırken, bugün yalnızca İstanbul, Ankara, Eskişehir, Karaman ve Konya arasında yüksek hızlı tren hattı bulunuyor. ‘Dört yılda 282 kilometre hat yapıldı’ ‘Hedef 16 bin 775 kilometreye küçültüldü’ ‘Küçülen hedef de tutmayınca 30 yıl ötelendi’ ‘Yeni hedefe bu hızla 151 yılda ulaşılıyor’ 2002 yılında Türkiye'deki mevcut demiryolu hattı uzunluğunun 10 bin 959 kilometre olduğu dikkate alındığında 20 yılda toplam 2 bin 63 kilometre uzunluğunda hat yapıldı. Buna göre AK Parti yılda ortalama 103 kilometre demiryolu hattı yapıyor. Bu hızla 2053 hedefine ancak 151 yılda ulaşılabiliyor. |