Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

DHL: İnşaat Gönderileri Katlandı, Afganistan'da Talep Patlaması Var

Hızlı hava taşımacılığında yurtdışına günde 7 bin gönderi ulaştıran, Türkiye’ye ise 5 bin gönderi taşıyan DHL Express’in kriz sonrası 2009’un son çeyreğinde başlayan gönderi artışı, bu yıl da devam ediyor. Yılın ilk yarısında özellikle inşaat sektörünün gönderilerinde ciddi artış olduğunu vurgulayan DHL Express Türkiye Direktörü Michel Akavi,

Radikal Gazetesi
DHL: İnşaat Gönderileri Katlandı, Afganistan'da Talep Patlaması Var

DHL Express Türkiye Direktörü Michel Akavi, 'İlk yarıda inşaat gönderileri patladı. Afganistan'da yapılan her 10 binanın sekizini Türk firmaları yapıyor' dedi

Hızlı hava taşımacılığında yurtdışına günde 7 bin gönderi ulaştıran, Türkiye’ye ise 5 bin gönderi taşıyan DHL Express’in kriz sonrası 2009’un son çeyreğinde başlayan gönderi artışı, bu yıl da devam ediyor. Yılın ilk yarısında özellikle inşaat sektörünün gönderilerinde ciddi artış olduğunu vurgulayan DHL Express Türkiye Direktörü Michel Akavi, inşaat şirketlerinin dört-beş tonluk yüksek ağırlıktaki mallarını taşıdıklarını söyledi.

İnşaat sektöründe daha önce hiç görülmemiş şekilde yüzde 100’ü aşan gönderi artışları olduğuna dikkat çeken Michel Akavi, “Bu artışın yüzde 80’i de Afganistan’dan kaynaklanıyor. O bölgede ciddi bir patlama var. Şu anda Afganistan’da dikilen her 10 binanın sekizini Türk firmaları yapıyor. Yani Afganistan’ı neredeyse Türkiye inşaa ediyor” diye konuştu.

‘Artık büyük sipariş gelmiyor’

Krizde daralan ihracat ve ithalat gönderilerinin yılın ilk yarısı artmaya başladığını kaydeden Michel Akavi, özellikle ithalatta yüzde 29’luk artış olduğunu, ihracatta ise yüzde 3 gibi hafif bir yükseliş gözlediklerini ifade etti.

Özellikle Çin, Kore ve Uzakdoğu’dan gelen gönderilerin arttığını belirten Michel Akavi, “Avrupa pazarları hâlâ krizin etkisini tam olarak atlatamadı. Avro dolar ve TL’ye karşı değer kaybedince fiyatlar arttı, rekabet zorlaştı. Özellikle Fransa ve İtalya’da düşüş var” dedi. Artık yurtdışından büyük çaplı siparişler gelmediğinin altını çizen Akavi, kimsenin stok tutmak istemediğini, tekstilde de yeniden Çin ve Bangladeş’in öne çıktığını ifade etti.

Ortadoğu, Afrika ve Rusya gözde

Krizde öncelikli ihracat pazarlarının da değiştiğini hatırlatan Michel Akavi, şunları söyledi:

“İhracatçılarımız krizde Avrupa’dan yeni ihracat pazarlarına kaymaya başladı. Özellikle komşu ülkeler, Ortadoğu, Afrika ve Rusya ihracatçıların yeni gözdesi oldu. Bu bölgelere yapılan gönderilerde yüzde 30-40’lık artış var. Suriye’de de sürpriz artışlar yaşanıyor. Eskiden talep olmayan bölgelere şimdi bir TIR yerine iki TIR’lık gönderiler yapıyoruz. Özellikle Ortadoğu’da Başbakan Erdoğan’ın ‘one minute’ çıkışından sonra Türkiye’ye talep arttı. Bunu ciddi şekilde görüyoruz. ‘Bize gelin, mal satın’ diyorlar. Bu fırsatları değerlendiriyor Türkiye de. Hatta Uzakdoğu’ya da mal satıyoruz. Tereciye tere satılır mı derler ama satılır.”

‘Otomotiv hâlâ toparlanamadı’

Yılın ilk yarısında yaşanan toparlanmaya rağmen, krizde ağır darbe yiyen otomotiv sektörünün hâlâ yüzde 7’lik düşüşler yaşadığına dikkat çeken Akavi, bunun yanında kimyasal maddelerin ve ağır sanayi ürünlerinin öne çıktığını ifade etti. Bu yılın ikinci yarısında da artışın süreceğini öngören Akavi, “İhracatta küçük de olsa büyüme bekliyoruz. Avrodaki düşüş ve Türk Lirası’nın güçlenmesi ihracat tahminimizi sınırlı tutuyor. Ancak ithalattaki artış ise en az yüzde 20’yi bulur” dedi. 

‘Türkiye avantajlarını değerlendiremiyor’

Türkiye’nin lojistikte köprü görevi gördüğüne de değinen Akavi, hava ve deniz ulaşımının Türkiye’yi merkezi bir konuma taşıdığını ancak ağır bürokrasi ve karayollarındaki eksiklikler nedeniyle bu avantajları değerlendiremediğini kaydetti. Türkiye‘nin son dönemde başta vize olmak üzere diğer ülkelerle yaptığı politik açılımların lojistikte de elini güçlendirdiğini ifade eden Akavi, Türkiye’de de Dubai ve Singapur modelleriyle serbest ticaret bölgeleri kurulması gerektiğini söyledi. (Radikal)

‘Ben de paramı TL’ye yatırıyorum’

Kendisinin de artık güçlü Türk Lirası’na yatırım yaptığını anlatan Michel Akavi, şunları söyledi: “Geçenlerde yabancı bir yatırım uzmanıyla konuştum. ‘Paramı dolara mı avroya mı yatırsam daha kârlı olur’ dedim. ‘Kesinlikle Türk Lirası’nda tutmalısın. Şu anda ve orta vadede en güçlüsü TL’ dedi. Ben de artık yatırımlarımı bu yönde değerlendiriyorum.”

Birkaç yıldır Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’yla yaptıkları kampanyalardan da olumlu geri dönüşler aldıklarını anlatan Michel Akavi, “Bugüne kadar hem gönderi paketlerimizle hem de TIR’larımızı kaplayarak, yurtdışında ‘Türkiye’ye yatırım’ tanıtımı yaptık. Turizmde de benzer bir kampanya yapmıştık. Şimdi de AB ilgili projeler geliyor. Bu tekliflere açığız. Günde 7 bin gönderi taşıyoruz yurtdışına, paketlerimiz niye boş gitsin ki” diye konuştu.

 

ETİKETLER: ekonomi firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/dhl-insaat-gonderileri-katlandi-afganistanda-talep-patlamasi-var_80774.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!