STRONG>E-5 Esnafına Kantar Morali
Bakan
Çağlayan ilçe ziyaretlerinin bir durağı olan
Kızılcahamam’daki gezisinde esnafa E-5 karayolunu yeniden
canlandıracağını söyledi.
Devlet Bakanı Zafer Çağlayan,
yaklaşan referandum öncesi sıklaştırdığı ilçe ziyaretleri sırasında bir yandan
halkı ‘evet’ demeye davet ederken diğer yandan da esnaf ve vatandaşların
sorunlarına çözüm aramaya devam ediyor. Bakan Çağlayan, Çamlıdere ve
Kızılcahamam’a düzenlediği gezi sırasında Kızılcahamam halkına verdiği doğalgaz
müjdesinin ardından bir iyi haber de E-5 karayolu üzerinde bulunan esnafa verdi.
Yol üzerinde bulunan benzin istasyonları ve dinlenme tesislerinin
kapanarak kaderine terk edildiği E-5 karayolu ile ilgili Çağlayan, “Kısa süre
içinde otoyollara da kantar koyarak E-5 karayolunu yeniden işler hale
getireceğiz” dedi. Ağırlık merkezlerinin olduğu yolların özellikle TIR
şoförleri tarafından tercih edilmediğine dikkat çeken Eski İstanbul Yolu
çevresindeki ayakta durmaya çalışan esnaf, çareyi Bakan Zafer Çağlayan’da aradı.
Anında Bağlantı
Esnafın sorunlarını dinleyen
Çağlayan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ı arayarak esnafın
içinde bulunduğu durumu aktardı. Çağlayan, telefon görüşmesini tamamlamasının
ardından şunları söyledi: “Sayın Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, otoyollara
kısa süre içinde kantar koyma sözü verdi. Böylece E-5 karayolunu yeniden eski
işler haline getirmiş olacağız. Biz de vatandaşlarımızın yanında canlı yayınla
görüşme ve çözüm var” dedi.
ATO Nakliyeciler Meslek Komitesi
Başkanı Kaplan Erdem, “Otobana ağırlık merkezlerinin konulması
işletmelerin ve şoförlerin yol tercihini değiştirecektir” dedi.
Asıl Sorun Kontrol
Özellikle ağır vasıtalar için
E-5 karayolun daha uygun olduğunu belirterek konuşmasını sürdüren Erdem şunları
söyledi: “Asıl sorun kontrol sayısının değişkenliğinden kaynaklanıyor. Maalesef
ülkemizde ağırlık kontrollerinde sıkıntı yaşanıyor. Belli kısımlarda kontrol
yapılıyor ve zamana ve güne göre değişiyor. Durum böyle olduğunda da haliyle hem
işletmeler hem de şoförler bu durumdan son derece rahatsızlık duyuyor sonuç
olarak da ağırlık merkezlerinin olmadığı veya az olduğu yollar ulaşım için daha
fazla tercih ediliyor.”
|