Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Eczacıbaşı İtalyan Seramik Markası Avında

Türkiye’nin markalaşması gerektiğini belirten Eczacıbaşı CEO’su, seramikten örnek vererek teknolojinin merkezinden şirket almak istediklerini kaydetti.

Cumhuriyet Gazetesi
Eczacıbaşı İtalyan Seramik Markası Avında

KoçSistem - Capital işbirliğiyle üç yıldır gerçekleştirilen CEO Profil araştırmasının ardından gerçekleşen CEO Profil etkinliğinde Eczacıbaşı Topluluğu CEO Erdal Karamercan, Koç Holding CEO Turgay Durak, Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, grup hedefleri yanı sıra dünya ve Türkiye ekonomisine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Visa Europe Bölge Genel Müdürü Berna Ülman ve Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu’nun da konuşma yaptığı toplantıda Karamercan ile Uğur, grup hedeflerine ilişkin bilgi verdi:

Katma değer önemli

Karamercan: İkinci bir dibin gelmesi durumunda bile durum çok dramatik olmayacak... Gelişmekte olan ülkeler arasında hızla yükselen bir yıldız var. Bu ülke Türkiye. Bunun farkında olarak stratejimizi yapmamız gerekiyor. Diğer ülkelere bakıldığında Türkiye’nin büyüme oranını yakalayabilecek ülke yok. Ancak Türkiye’nin katma değer yaratmada özürlü olması sorunu var. Mesela biz 5 liralık malı 7 liraya sattığımız zaman inanılmaz mutlu oluyoruz. Ama bizim fason sattığımız malı, alan kişi marka yapıp 15 liraya satıyor. Güney Kore, Çin ve Hindistan yıllarca fason üretim yaptı, hala da yapıyorlar. Ama katma değerlerini yaratmaya başladılar. Türkiye’nin de yapması gereken budur...

Artık biz de katma değeri yakalamanın yolunu bulduk, yurtdışından markalar satın aldık. Markalarımızı teknoloji ile desteklememiz lazım. Seramik sektöründen örnek vereyim: Geliştirmeye çalıştığımız sektör. Dünyada seramiğin teknoloji merkezi İtalya’dır. Orada yüzlerce şirket vardır, üniversiteler vardır, araştırma geliştirme merkezleri vardır. Hepsi burada doğal bir kümelenme oluşturmuştur. Şimdi amacımız orada bir şirket satın almak bizim. Teknolojiye en çabuk ulaşmanın yolu da o.

Borusan’ın Facebook’u

Uğur: Kaynağımızı mevcut işkollarının daha da büyümesi için kullanıyoruz. İş yapış şekillerinde çok farklı bir boyuta gerekiyor. Borusan Grubu’nun kendi facebook’unu yaratması için çalışmalara başladık. Doğru stratejiler ve doğru yerde rekabet edebilmek için planlarımızı oluşturuyoruz.

ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/eczacibasi-italyan-seramik-markasi-avinda_83627.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!