Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

VitrA'dan Mimarlara İstanbul...

Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Genel Müdürü Şadi Burat: Avrupa Tamam, Sıra Dünya Liderliğinde

Çalışmalarıyla Vitra'yı Avrupa'nın en büyük üreticisi durumuna getiren, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Sanayi ve Ticaret Genel Müdürü Şadi Burat, Vitra'

Dünya



b>Çalışmalarıyla Vitra'yı Avrupa'nın en büyük üreticisi durumuna getiren, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Sanayi ve Ticaret Genel Müdürü Şadi Burat, Vitra'nın yeni hedefinin dünya liderliği olduğunu söyledi.

Dünya Gazetesi okurları tarafından yılın "Yılın Profesyonel Yöneticisi" seçilen Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Sanayi ve Ticaret Genel Müdürü Şadi Burat, "Vitra, şu an 55 ülkeye ihracat yapıyor. Hedefimiz en büyük rakibimiz İtalyanlar'ı geride bırakarak, sektörde dünya lideri olmak" dedi.

Yapı gereçleri sanayiinin yaptığı ihracatın yüzde 55'ini Vitra'nın gerçekleştirdiğini belirten Burat, "Türkiye özellikle seramik sağlık gereçleri alanında Avrupa'nın en büyük üreticisi oldu" diye konuştu. Vitra'nın birçok yeniliklere imza attığını belirten Burat, Vitra olarak, bu yıl özürlüler için tasarlanan klozet takımları, idrar analizi yapan klozet ve içinde televiziyonu bulunan akıllı banyo üretimine başlayacaklarını söyledi.

Üretici olmanın büyük bir başarı, ancak üretilen malı pazarlamanın da çok büyük bir maharet olduğunu vurgulayan Şadi Burat, Vitra'nın sektörde en büyük ihracatçısı konumuna geldiğini ve şirketin Türkiye'nin aydınlık yüzü olduğunu kaydetti. Vitra'nın ürettiği banyo mobilyaları, sağlık gereçleri, lavobalar, klozetler, eviyeler, pisüvarlar ve banyo mobilyaları gibi önemli ürün gamları olduğunu belirten Burat, yapı kimyasalları alanında da büyük başarılar elde ettiklerini belirtti.

Dünya pazar payları

Sektördeki ihracatın yüzde 55'e yakınının kendileri tarafından yapıldığını anlatan Burat, "Türkiye Avrupa'nın, Vitra da Türkiye'nin en büyük ihracatçısı. Bundan büyük gurur duyuyorum" dedi. Burat, seramiğin, katma değeri çok yüksek olan bir ürün olduğunu, bu nedenle de yapılan ihracatta ülkeye çok büyük girdiler sağladığını ifade ederek, "Bir dolarlık ithalatla 20 dolarlık ihracat yapıyoruz" diye konuştu.

Vitra'nın Türkiye'de yüzde 25'in üzerinde pazar payının bulunduğunu belirten Burat, üst segmentlerde ise bu payın yüzde 50'lere ulaştığını kaydetti. Vitra'nın dünya pazarlarında da önemli pazar payları olduğunu ifade eden Burat, Almanya pazarında yüzde 12.5, İngiltere'de yüzde 6, Amerika'da ise yüzde 4'lere varan bir pazar payımız var. Fransa'da bu pay yüzde 3.5'lara ulaştı, İtalya'da da iddialıyız. Ayrıca İsrail'de yüzde 10, Yeni Zellanda'da yüzde 8, Kuzey Avrupa'da 3 önemli ülkede yüzde 10'a yakın pazar payına ulaştık" dedi.

"55 ülkeye ürün satıyoruz"

İtalya'nın sağlık gereci ya da kaplama sektöründe çok bilinen bir ülke olduğunu hatırlatan Burat, İtalya'daki 7 milyon adetlik bir üretime karşılık, Vitra'nın tek başına 5.2 milyon adet üretim yaptığını belirtti. Burat, 2 yıl içinde Vitra'nın üretiminin İtalya kadar olacağını ve hedeflerinin bu ülkeyi geçmek olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti:

"Vitra, dünyanın 55 ülkesine ürün satıyor. 55 ülkeye ürün satmak her yerde var olmak demek. Güney Afrika'dan tutun, Avusturalya'ya kadar Vitra'nın showroomlarını görebilirsiniz. Vitra'nın dünyada kendine özgü 30'a yakın showroomu var ve 2 bin satış noktasında teşir ediliyor. Vitra markası bugün giderek gelişen bir değer. Vitra'nın hedefleri belli, dünyanın en tanınan banyo markası olmak istiyoruz. Vitra'nın çok büyük bir avantajıda banyo ile ilgili her türlü ürünü üretmesi. Dünyada hiçbir kuruluşta bu kadar entegre bir üretim yok. Ürettiği bütün ürünler dünyede kalitede tasarımda öncü. Bütün bu özellikleri bir araya getirdiğiniz zaman neden dünyaca tanınmış bir marka olmak iddiasıyla yola çıkıyor ve 5 yıldır bu hedefin peşinde koşuyor. Her geçen gün bu hedefe biraz daha yaklaşıyor. Çünkü bu kadar entegre, bu kadar kaliteli, bu kadar kapsamlı çalışan başka bir müesse yok. Bu avantajı biz kullanmak istiyoruz."

Rusya'ya yatırım

Vitra'nın bir diğer özelliğinin de dünyada yapılanmak olduğunu kaydeden Burat, dünyadaki pek çok ülkeden sonra, Rusya'da da bir teşkilat kurduk ve bir kum tesisi yapma çalışmalarımız var. Vitra adına da, Türkiye adına da, Rusya adına da çok önemli bir yatırım olacak. Vitra markasını Rusya'da da en önde markalar arasına sokabilmek içinde marka yatırımlarımız bütün gücümüzle sürüyor" diye konuştu.

Rusya'nın seramik konusunda Avrupa'nın en büyük tüketicisi olacağını kaydeden Burat, başlangıçta bu ülkeye 20-25 milyon dolar civarında bir yatırım yapacaklarını söyledi. Vitra'nın artık teknolojisini kendi yaratır hale geldiğini dile getiren Burat, AR-GE çalışmaları için dünyadaki tüm kuruluşlarla işbirliği içinde olduklarını bildirdi. 2004 yılında yüzde 25'lik bir kapasite artışı kaydettiklerini belirten Burat, artırılan bu kapasiteyi de 1 yıl içinde sattıklarını söyledi.

"Duygusallığa önem veriyoruz"

Türkiye'nin en önemli sorunlarından birinin de marka yaratmak olduğunu belirten Burat, bunu gerçekleştirmeden gerekli katma değeri almanın mümkün olamayacağını söyledi. Marka olabilmenin en önemli özelliklerinden birinin de tasarım konusu olduğunu ifade eden Burat, "Tasarımın muhtelif tanımları var. Tasarım denince ergonomik özelliği var. Fonksiyonel olma, çevre, maliyet özellikleri var. Duygusal ölçütü var. Vitra duygusal özelliğine çok önem veriyor, insanla ilişkisine çok önem veriyor" dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/eczacibasi-yapi-gerecleri-genel-muduru-sadi-burat-avrupa-tamam-sira-dunya-liderliginde_22321.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!