Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Eczacıbaşı Yapı Ürünlerinde 1 Milyar Avro Ciro ve Avrupa'da İlk 3'ü Hedefliyor

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, Vitra ve Burgbad markalarıyla Frankfurt'ta düzenlenen ISH Fuarına katıldı. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, Avrupa'da çok iyi bir oyuncu olan ve 6. sırada yer alan Yapı Ürünleri Grubu'nun hedefinin önümüzdeki dönemde yeni firma ve markaları da bünyelerine katarak ve belirledikleri pazarlarda

yapi.com.tr / AA
Eczacıbaşı Yapı Ürünlerinde 1 Milyar Avro Ciro ve Avrupa'da İlk 3'ü Hedefliyor

Fotograflar: Sergül Keskin (AA)

Bünyesinde Vitra, Artema, Burgbad, Engers ve Villeroy&Boch'u barındıran Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, Vitra ve Burgbad markalarıyla Frankfurt'ta düzenlenen ISH Fuarına katıldı. Banyo, bina, enerji ve havalandırma teknolojileri sektörlerinin nabzını tutan tasarım trendleri ve enerji tasarrufu üzerine yoğunlaşan en önemli uluslararası organizasyon olma özelliğini taşıyan fuarda, Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı, Eczacıbaşı Topluluğu Üst Yöneticisi (CEO) Erdal Karamercan'ın katılımıyla basın bilgilendirme toplantısı ve fuar ziyareti gerçekleştirildi. Toplantıda gruba ilişkin bilgi veren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, 1985 yılında 20 metrekarelik bir stant ile katıldıkları ve bugüne kadar 14 kez katıldıkları fuara bugün 1.350 metrekarelik bir alanda iki marka ile yer aldıklarını belirtti.
    
Eczacıbaşı Yapı Gereçleri A.Ş'nin 1958'de ilk kurulduğunda Vitra markalı seramik sağlık gereçleri üretip ihraç ettiğini, 1980'li yıllarda Artema markasıyla armatür üretimine geçtiklerini, 1990'larda ürün gamını genişleterek, karo seramik, küvet, banyo mobilyası gibi alanlara girdiklerini ve 2000'li yıllarda ise hem uluslararası büyüme, hem de uluslararası etkin olma stratejisi çerçevesinde değişik markaları bünyelerine kattıklarını anlatan Onanç, ilk olarak Almanya'nın en eski kuruluşlarından Engers firmasını, daha sonra da Villeroy&Boch'un karo bölümünü, 2008'de de banyo mobilyaları konusunda Avrupa'nın en önde gelen kuruluşlarından olan Burgbad'ı bünyelerine kattıklarını anlattı. Onanç, şunları söyledi:
    
''Böylece, satın almalar ve markalarımızla büyüme stratejisine geçtik. Bizim globalleşme stratejimizin arkasında hem coğrafi büyüme ve değişik ülkelerde yatırımlar, hem de yeni markaları bünyemize katarak yetkinlikleri ve pazar paylarını büyütme stratejimiz var. Biz şimdi Burgbad, Vitra, Artema olarak banyo ve karo ürünleri konusunda hemen hemen tüm ürün gamını içeren faaliyet içindeyiz. Seramik sağlık gereçleri, kompozit döküm sağlık gereçleri, banyodaki tamamlayıcı her türlü ürün, klozet kapakları, iç takımlar armatürler, aksesuarlar, gömme rezervuarlar, küvetler duş tekneleri ve banyo ürünleri ve karoda ürün çeşidi ve yetkinlik açısından pazarda çok güçlü bir konuma geldik.''
    
Rusya'ya 2 yeni fabrika
    
Bu büyümenin arkasında markalar, markaların arkasında da üretim tesisleri bulunduğunu belirten Onanç, 8'i Türkiye'de 6'sı Almanya, 2'si de Fransa'da olmak üzere toplam 16 fabrikalarının olduğunu belirtti. Faaliyette bulundukları en önemli ülkenin Rusya olduğunu ve burada 2 fabrikalarının olacağını bildiren Onanç, 30 milyon avroluk bir yatırımla kurulan karo seramik fabrikasının nisan ayında üretime başlayacağını, toplam 30 bin metrekare kapalı alana sahip olan bu fabrikada yılda 3,5 milyon metrekare üretim yapacaklarını söyledi. Onanç, bu fabrikanın hemen yanında 10 bin metrekarelik kapalı bir alan üzerine seramik sağlık gereçleri üretecek bir fabrika kurmak için de yatırıma başladıklarını bildirdi.
    
Rusya ve Hindistan'da markalara yatırım
    
Hüsamettin Onanç, Yapı Ürünleri Grubu olarak en önemli pazarlarının Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye olduğunu, bunun yanı sıra yatırım yaptıkları ve gelişme potansiyeli olarak Rusya ve Ortadoğu'daki enerji ülkelerini stratejik pazar olarak gördüklerini söyledi. Bunların dışında gelişmek istedikleri pazarların doğu, kuzey ve güney Avrupa, Uzakdoğu'da Hindistan ve Çin ile Kuzey Amerika olduğunu vurgulayan Onanç, şunları kaydetti:

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/eczacibasi-yapi-urunlerinde-1-milyar-avro-ciro-ve-avrupada-ilk-3u-hedefliyor_86360.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!