Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

En Büyük 3'üncü Ada Olacak

Günlerdir kamuoyunu meşgul eden “İstanbul’a çılgın proje”nin ne olduğu merak edilirken, Habertürk, ünlü mimar Sinan Genim’in Başbakan Erdoğan’a “Haliç’e Mega Kanal Projesi’ni sunduğunu ortaya çıkardı. Sadece İstanbul’da değil, Ankara’da da gündemolan, tüm internet medyasının Habertürk’tenmanşetlere taşıdığı projeye olumlu bakanlar da oldu,

Gazete Habertürk
1 En Büyük 3'üncü Ada Olacak

Günlerdir kamuoyunu meşgul eden “İstanbul’a çılgın proje”nin ne olduğu merak edilirken, Habertürk, ünlü mimar Sinan Genim’in Başbakan Erdoğan’a “Haliç’e Mega Kanal Projesi’ni sunduğunu ortaya çıkardı. Sadece İstanbul’da değil, Ankara’da da gündemolan, tüm internet medyasının Habertürk’tenmanşetlere taşıdığı projeye olumlu bakanlar da oldu, temkinli yaklaşıp karşı çıkanlar da, “Öncelik deprem” diyenler de...

Projenin en ilginç yanı

Projeyi inceleyen uzmanlar, en ilginç yanlarından birinin ortaya çıkacak ada olduğunu ve bu adanın 85 ila 100 kilometrekarelik yüzölçümü ile Türkiye’nin en büyük üçüncü adası olacağını öngörüyor.

5 ilçeli ada

Haliç’in devamında 15-20 kilometrelik kanalla Büyükdere’de Boğaz’la buluşacak olan yeni ada; Beyoğlu, Şişli, Kağıthane, Beşiktaş ve Sarıyer ilçelerini de barındıracak. Yeni İstanbul adası, bu ölçekle, 279 kilometrekarelik Gökçeada ve 117 kilometrekarelik Marmara Adası’ndan sonra Türkiye’nin üçüncü büyük adası olacak. Kıyaslama için Yunanistan’a ait bazı adaların büyüklükleri ise şöyle: Girit 8 bin 336 kilometrekare, Midilli 1631 kilometrekare, Rodos 1401 kilometrekare.

’İkinci Boğaz’a uzmanlar ne dedi?

‘Manhattan’a öykünmenin faydası yok

Prof. Dr. Deniz İncedayı (Mimar Sinan Ünv. Mim. Bölüm Bşk.):

İstanbul gibi çok kültürlü, tarihi değerleri dünyaya mal olmuş bir kültür kentinde böyle projeler gerçekleştirirken sorunlara tekil olarak bakmamak gerekir. Sadece ulaşımı çözecek biçimde bakamayız yani. Sivil toplum örgütlerinin sürecin başından sonuna kadar işin içinde olması doğru olur. Manhattan’a ya da Dubai’ye öykünmenin hiçbir faydası yok. Sansasyonel ve sürpriz biçimde kente müdahale değil, kamusal yararları gözetmek gerekir.

‘Bu proje rahatlama değil kaos getirir

Oktay Eekinci (Bahçeşehir Ünv. Öğrt. Üyesi, eski Mimarlar Odası Başkanı):

Bilimselliği ve etkilerinin olumlu olup olmayacağı meçhul bir fantezi. Böyle bir proje İstanbul’un dokusunu daha da tahrip eder, rahatlatma bir yana daha da kaos yaratır. Haliç ve Boğaziçi’nde deniz taşımacılığını hâlâ değerlendiremezken kanalla trafiği çözmek tam hayal. Çılgın değil aklı başında projelere ihtiyaç var. Deprem bekleyen kentin topografyasına hassas yaklaşmak gerekir.

‘Proje ilginç ama deprem riski dikkate alınmalı’

Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp (Mimar ve Kentbilimci):

İlginç bir düşünce, turistik açıdan İstanbul’a ilave bir getirisi olabilir. Ancak uygulama için çekincem var. İstanbul ciddi deprem tehdidi altında. Bütün enerjinin depreme kanalize edilmesi öncelikli konu. 20 milyar dolar maliyetin geri dönüşü olacak mı, hesaplanmalı. Doğal dengeye artı ve eksileri çok ayrıntılı araştırılmalı. Projeyi ve fikri alkışlıyorum.

‘Boğaz’ın korunması öncelikli sorun’

Eyüp Muhcu (Mimarlar Odası Genel Başkanı):

Kentin geleceğini derinden etkileyecek proje için kapsamlı araştırma gerekir. Uluslararası gayrimenkul yatırım ortaklıklarının öngördüğü trendler doğrultusunda bir kentin kanalla adaya dönüştürülmesi fikri radikal bir öneridir. Şehrin topografyasını etkileyecek müdahale kimsenin iki dudağı arasında olmamalı. Biz her gün yeni bir yağma yaşayan Boğaz’ın korunması sorununu öncelikle çözmeliyiz.

‘20 milyar dolarlık süs kanalı’

Prof. Dr. Semih Tezcan (Boğaziçi Ünv. İnşaat Fak. Öğrt. Üyesi)

Boğaz’a açılacak kanal hiçbir şekilde akmaz. Yıllar önce hidrolikçiler tarafından da bu incelenmiştir. Haliç’in temizlenmesi bununla mümkün değildir. Bu kadar para vererek İstanbul’un yeşil alanının tahrip edilmesi; yeni göçler, yeni yerleşimler anlamına gelir. İstanbul’u kurtarmak için yapılacak tek şey köstebek gibi yerin altına girip metro yapmaktır. Şehircilik amacıyla süs niteliğinde bir kanal olur. Sahil şeridi olan İstanbul’un sahilini uzatmak yerine İstanbul’un 400-500 kilometre metroya ihtiyacı vardır.

Harita mühendisleri

‘Kanal 15-20 kilometre ada 100 kilometrekare’

Habertürk’ün görüşlerine başvurduğu harita mühendisleri, henüz proje aşamasında olan kanalın yaklaşık 15-20 kilometrelik bir mesafesinin olacağını tahmin ettiklerini söyledi. Mühendislere göre oluşacak adanın yüzölçümü ise yaklaşık 85-100 kilometrekare arasında.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/en-buyuk-3uncu-ada-olacak_83086.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Çok lüzumsuz, çok gereksiz, çok lüks bir proje. o kadar parayı olası istanbul depreminin hazırlığına veya güneydoğuya yatırım ve alt yapı için harcasınlar. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!