Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

"Gayrimenkulde Geleneksel Bakış Açısı Değişmeli"

FYP Proje Geliştirme Pazarlama Satış Kurucusu Füsun Yılmaz Phillipson, yabancı bireysel yatırımcının ilgisinin arttığını, ancak buna karşın iç piyasanın da hareketlendirilmesi gerektiğinin altını çizdi.

yapi.com.tr
"Gayrimenkulde Geleneksel Bakış Açısı Değişmeli"

Gayrimenkul sektöründe 2019’un ilk üç çeyreğin durgun geçeceğini belirten FYP Proje Geliştirme Pazarlama Satış Kurucusu Füsun Yılmaz Phillipson, Türkiye’nin dünyada gelişen gayrimenkul trendlerine göre hareket etmesi gerektiğini ve bunun için geleneksel bakış açısının değiştirilmesi gerektiğini savundu.

Phillipson, projeye başlarken en iyi kullanım değerlendirmesinin yapılmasının en önemli nokta olduğunun, projenin başarısının bu noktada başladığını belirtti. Arazi, arsanın konumlandığı bölgenin beklentisi, imar hakkının sunduklarını m2 yoğunluğu yerine değer katma ile bütünleştirerek bakılması, doğru fonksiyonların projeye entegrasyonu, projenin hikayesinin oluşturulması ve finansal değer analizi bu çalışmanın en önemli kısımlarını oluşturuyor. Projenin hikayesini doğru yazabilmek sekörün en önemli sorunlarından biri. Bu dönem yoluna devam eden projeler üzerinde; yeniden pozisyonlama ve planlama yeni fonksiyonlarla yeniden hayata kazandırma gibi çalışmalar görüyor olacağız. Dünya da yeni trendlerde mevcut yapıları yeniden pozisyonlama üzerinde yürüyor“ dedi. 

Kriz değil temkinli durgunluk
Yaşanan durgunluğun temkinli bir durgunluk olduğunu ve gayrimenkul sektörünün dinamiklerine inandığını dile getiren Phillipson, “Avrupalı yatırımcı da gayrimenkulü hala en iyi yatırım aracı olarak görüyor. Ancak sektörün çeşitlenmeye ihtiyacı var. Sadece konut, ofis ve alışveriş merkezleri değil; öğrenci yurtları, sağlık binaları&yaşlılar evi, servis apartmanlar, esnek kullanımlı ofisler, ortak yaşam alanlı residence&servis ofisler (coliving&co working) residencelar gibi sürekli ve istikrarlı gelir getirecek projeler olmalı" hatırlatmasında bulundu. FYP Proje Geliştirme 2018 ile başlayan ve 2019’da da devam eden pek çok projenin hazırlandığını, sektörde pozisyonlamak ve satışa açmak için doğru zamanlamanın beklendiğini belirtti. Gayrimenkule ve sektöre olan inancın kurumsal firmalar tarafında devam ettiğini, mevcut stoğun eritilmesi için yoğun çalışmaların yapılacağını, fazlanabilir projelerde yeniden planlama ve fonksiyonlama çalışmaları ile yenilik getirilebileceğini, faiz oranlarındaki esnemelerin artması ile ve önümüzdeki dönemdeki yapılabilecek yeni kampanyalar ile bu durgun dönemin geçirilebileceğini söyledi.

Yabancı kurumsal yatırımcının Türkiye’de görebilmemiz için güven ortamının sektördeki durumun stabil olmasına, değişmeyen kanun ve kararlara ve güven ortamının sağlanmasına ihtiyaç olduğunu vurguladı. Sunulan projelerin uluslararası beklentileri karşılayacak değerlerde ve içerikte olması gerektiğini, bugün yabancı yatırımcının ilgisinin; konut, ofis projelerinde değil daha çok sürekli gelir getiren öğrenci yurdu, sağlık sektörü, turizm sektörü üzerinde yoğunlaşabileceğini söyledi.

Füsun Yılmaz Phillipson

İnsan ölçeğine ve tüketiciye dönme günü
25 yıldır gayrimenkul sektörünün içinde olduklarını ve yönetim kurulu seviyesinde danışmanlık hizmeti verdiklerini söyleyen FYP Proje Geliştirme Pazarlama Satış Kurucusu Füsun Yılmaz Phillipson, gayrimenkul sektöründe konut, ofis, alışveriş merkezleri ve projeleri destekleyen tüm özel konularda, çocuk eğlence, müze, turizm, yeme-içme sektörlerinde konsept planlamadan uygulamaya kadar her aşamada önemli gruplara ve projelere hizmet verdiğini belirtti. Phillipson, “En büyük özelliğimiz çoklu grup ve projelerde çalışmak değil, uzun süreli ilişkiler yaratmak. Uluslararası ilişkilerimizin de desteği ile yeni konseptleri sektöre tanıtmak, başladığımız projelerin her başlığında yönetimin oturmasına kadar içinde kalmayı önemsiyoruz. Bizim için en önemli konu, insan ölçeği ve yaşam, projelerdeki toplumsal ve sosyal katkıyı sağlamak…"

Phillipson, “Yeni dünyada insan ölçeğine, ortak yaşam değerlerine, toplumsal katkıya deepr veren projeler öne çıkacaktır. Sağlıklı, mutlu ve sürdürülebilir yaşamı destekleyen projeleri arayan bilinçli bir tüketicimiz olduğuna inanıyorum. Tüketici artık katalogda ve reklamda gördüğüne değil, projeleri yaşama geçirilebilen köklü markalara inanıyor. Yani artık insan ölçeğine, onların değerlerine ve onların taleplerini dinlemeye dönme günü.” diye konuştu.

Füsun Yılmaz Phillipson, merkez noktada mahalle duygusunu yansıtan lokasyonlardaki ilginin ve satış ivmesinin bugün hala korunduğunu, mahallede yaşama, yürüyerek hareket etmeye, esnafı görmeye, pazarı görmeye özlemin devam ettiğini, projeler geliştirilirken, mevcut dokunun korunması gerektiğini vurgulayarak, iş birliği içinde olduğu benzer projelerden; Yenigün İnşaat tarafından hayata geçirilen Bomonti The House Residence ve The House Hotel ile Krea Gayrimenkul tarafından gerçekleştirilen Tomtom projelerinden bahsetti. Phillipson, Tomtom projesinin kentsel dönüşümden öte bir renovasyon projesi olarak uygulandığını belirtti ve Bomonti ile Tomtom’un yeni nesil gayrimenkul trendlerini yakalamış iki proje olduğunun altını çizdi.