Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

"GRC’nin Merkezini Türkiye Olarak Pozisyonlandırmamız, Bunu Ülkece Yapmamız Gerekiyor"

1966 yılında kurulan ve dünya çapında 20 ülkeden GRC (fiber takviyeli beton) üreticilerinin üyesi olduğu Uluslararası Fiber Takviyeli Beton Birliği’nin (IGRCA - International Glassfibre Reinforced Concrete Assetion) 16. Dünya Kongresi, 04 - 08 Eylül 2011 tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleştirildi. Beni Kohen, kongre sürecini ve aldıkları

yapi.com.tr
"GRC’nin Merkezini Türkiye Olarak Pozisyonlandırmamız, Bunu Ülkece Yapmamız Gerekiyor"

1966 yılında kurulan ve dünya çapında 20 ülkeden GRC (fiber takviyeli beton) üreticilerinin üyesi olduğu Uluslararası Fiber Takviyeli Beton Birliği’nin  (IGRCA - International Glassfibre Reinforced Concrete Assetion) 16. Dünya Kongresi, 04 - 08 Eylül 2011 tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleştirildi. Çin’den ABD’ye, Avusturalya’dan Dubai’ye kadar çeşitli ülkelerden 150 delegenin katıldığı kongrede verilen 3 ödülün 3’ünü de Fibrobeton aldı. Firma, sektöre sağladığı katkılar nedeniyle 'en başarılı firma' ödülünü alırken, Fibrobeton Kurucu Onursal Başkanı Ayhan Babacan da Fibrobeton’un çeyrek asırda sektörde dünyanın en büyük şirketlerinden biri haline gelmesi nedeniyle İngiliz Ian Morison ile birlikte 'en başarılı kişi' ödülünü aldı. Dış ve iç cephesi Fibrobeton tarafından kaplanan ve tasarımı mimar Zaha Hadid tarafından gerçekleştirilen Moskova’daki Capital Hill projesi ile de 'en başarılı proje' ödülünü alan firma, aynı ödüle daha önce de Metrocity projesiyle değer bulunmuştu.

24.Yapı Fuarı - Turkeybuild Ankara'daki Fibrobeton stantında sorularımızı yanıtlayan Beni Kohen, kongre sürecini ve aldıkları ödülleri www.yapi.com.tr için değerlendirdi. Kongrede, özellikle GRC olarak adlandırılan cam elyaf takviyeli prekast beton elemanı üreticilerinin sektöre kattıkları yeniliklerin, akademik ve pratik anlamda yapılan sunumlarla işlendiğini aktaran Kohen, malzemenin çevreye karşı katma değerinin, karbon salınımı açısından dikkat edilmesi gereken noktaların ve üretim sürecinde yapılabilecek yeniliklerin ve geri dönüşüm konusunun tartışıldığını bildirdi.

Kongrenin ilk iki gününde teorik ve akademik sunumların yapıldığını, üçüncü gününde ise İstanbul'da gerçekleştirilmiş ya da gerçekleştirilmekte olan 15 önemli GRC proje uygulamasının yerinde görüldüğü şantiye ziyeretlerinin gerçekleştirildiğini ifade eden Kohen, dördüncü gün ise isteyen ziyaretçilerin üreti
mi yerinde görmesi için fabrika ziyareti düzenlendiğini söyledi ve şöyle devam etti:

"Toplamına bakıldığında, hem İstanbul, hem de Türkiye GRC sektörü açısından önemli bir zirve gerçekleştirdik. Fibrobeton açısından ise, marka bilinirliği ve uzun vadede dünya liderliğine oynadığımız bir noktada, önümüzü açabilecek bir kongre oldu. Adından söz ettirir bir şekilde ülkemizi temsil ettik ve geleceğe dair çok önemli adımlar attık".



Öncelikli hedef Düzce'deki fabrika yatırımını tamamlamak

Öncelikli hedeflerinin Düzce’deki fabrika yatırımının tamamlanması olduğunu belirten Kohen, Ocak 2011'de ilk fazı devreye alınan fabrikanın ikinci fazının da 2014'te tamamlanmasının planlandığını sözlerine ekledi. Kohen, söz konusu yatırım için maddi ve manevi büyük bir efor harcadıklarını, teknolojik anlamda bir benzerinin olmadığını vurguladı ve "Hedefimiz pozisyonumuzu korumak, GRC sektörüne ufkunu açacak katkılarda bulunmak. GRC’nin merkezini Türkiye olarak pozisyonlandırmamız, bunu ülkece yapmamız gerekiyor" dedi.

"Kalıp üretim, proje üretim ve uygulama bazında, dünyada ilk sırada olduğumuzu söyleyebiliriz. Kapasite açısından belki bir firma daha olabilir, o da Çin’dedir. Proje çeşitliliği açısından ise açık ara öndeyiz. Çünkü diğer ülkelerde, tek proje odaklı, büyük ve özel imalatlar yapılıyor. Biz ise aynı anda örneğin 35 farklı projeye odaklanabiliyoruz; haliyle bizim çapımızda iş yapan başka bir firma yok. Kendi bünyemizde yaptığımız patentsel çalışmaları ve her türlü inovatif girişimimizi, proje çözüm kabiliyetimizi yurt dışına taşımak istiyoruz. Bugün artık Afrika da önemli bir pazar haline geliyor. Aynı şekilde Arap yarımadası da öne çıkıyor. Bu farklı coğrafyalarda da adımızı duyurur hale gelmemiz gerekiyor".

ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/grcnin-merkezini-turkiye-olarak-pozisyonlandirmamiz-bunu-ulkece-yapmamiz-gerekiyor_89305.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!