Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Gülay Dindoruk: Müşteri Memnuniyeti Herşeyden Önemli

Mardav Pazarlama Müdürü Gülay Dindoruk ile yalıtım sektörünü, yeni ürünlerini ve ileriye dönük beklentilerini konuştuk.

yapi.com.tr/Mesut TUFAN
Gülay Dindoruk: Müşteri Memnuniyeti Herşeyden Önemli

Yalıtımın yanısıra dekorasyon, çatı ve cephe alanlarında da uzman olan Mardav, Uluslararası Yapı 2007 İstanbul Fuarı'na üç yeni ürün ile katılıyor. Stoper (membran), Insta Stick (ısı yalıtım levhası yapıştırıcısı) ve Prosonic (akustik düzenleme ve ses yalıtım sistemleri), Türkiye'de ilk kez Uluslararası Yapı 2007 İstanbul Fuarı tüketicilerinin beğenisine sunuluyor. Mardav Pazarlama Müdürü Gülay Dindoruk ile yalıtım sektörünü, yeni ürünlerini ve ileriye dönük beklentilerini konuştuk.

Yılın neredeyse yarısını geride bıraktık. Sizin için nasıl geçti, bir değerlendirme yapabilir misiniz?

Biliyorsunuz, yalıtım sektörü, inşaat sektörüne paralel olarak, ama ondan daha hızlı gelişen bir sektör. Çünkü, artık inşaat sektörü daha kaliteli binalar yapmak zorunda. Ciddi bir rekabet var ve bu yarış içerisinde de mutfağınızın İtalyan olması ya da vitrifiyelerinizin şu olması ile öne çıkamıyorsunuz. Artık müşterilerinizi, yapılarınızın gerçekten konforlu, standartlara uygun, yalıtımlı olduğuna ikna etmek zorundasınız. Dolayısıyla, inşaat sektöründeki yatırımcılar daha kaliteli ürünler üretiyorlar. Bunun yanısıra, yalıtım sektöründe ciddi bir renovasyon var. Bu bağlamda, gerek bizler, gerekse dernekler tarafından yalıtım bilincinin gelişmesine yönelik önemli çalışmalar yapılıyor ve meyveleri de toplanıyor. Sektör istediğimiz şekilde gelişiyor. Bu bilinçlenme, müşteri memnuniyetine de yansıyor ve tavsiye yoluyla müşteri kazanımlarımız artıyor. Binalarına yalıtım yaptıranlar o kadar memnun oluyorlar ki, diğerlerine de tavsiye ediyorlar. Bu çok sevindirici. Hedeflerimizi inşaat sektörüne paralel olarak geliştiriyoruz; yılın ilk dört ayı itibarı ile değerlendirecek olursak, yüzde yüz olarak gerçekleştirdiğimizi söyleyebiliriz. Bu anlamda çok memnunuz.

Özellikle son ayların en önemli gündem başlıklarından birisi küresel ısınma. Bunun yalıtım sektörüne yansıması nasıl oldu?

Yalıtımın en önemli argümanlarından birisi, kişisel konforu öne çıkarması ve ekonomik olmasının yanı sıra, çevreye duyarlı olması ve bu anlamda ülke ekonomisine katkısı. Daha az yakıt kullanımı, dolayısıyla çevreye daha az zarar verilmesi ve ülke ekonomisine destek olunması. Bu, küresel ısınmayla birlikte gündeme gelen bir argüman değil, hep kullandığımız bir konuydu ve sürekli de anlatıyorduk. Gönül istiyordu ki, bunları anlatabilecek daha geniş mecralar da bulabilelim. Ulusal gazete ve televizyonların bu konuya biraz daha fazla ilgi göstermeleri gerekiyor, onların bu konuyu henüz istediğimiz boyutuyla ele alabildiklerini söyleyemeyeceğim. Umuyorum gelecekte daha geniş yer verecekler.

Gülay Dindoruk, Prosonic uygulanmış odada

Kullanılan en önemli argümanlardan birisi de, yalıtımın bir maliyet unsuru olmadığı, aksine bir yatırım unsuru olduğu. Bu, son kullanıcılar için ne kadar ikna edici?

Biz geçmişte, daha çok projelere dönük çalıştık. Bu anlamda, hedef kitle olarak daha çok mimarları, yatırımcıları ve kamuyu hedeflemiştik. Bunları yapmak gerekiyordu, çünkü onların neyi nasıl yaptıkları da bireysel anlamda tüketiciyi yönlendiriyor. Halkın, son kullanıcının bilinçlendirilmesinin de çok önemli olduğunu bildiğimiz için, son kullanıcıya gidebileceğini düşündüğümüz ürün gruplarında daha kapsamlı tanıtım çalışmaları yapmaya başladık. Fark etmişsinizdir, son üç yıldır özellikle Blue'Safe Mavi Kale için gerek sektörel gerek ulusal mecralarda, ciddi tanıtımlar yapıyoruz. Ancak, en nihayetinde bu bir inşaat malzemesi, duvarın arkasında kalıyor. Bu nedenle, herhangi bir tüketim malzemesi gibi faydalarını anlatmak çok da kolay değil. Bu anlamda ürünün kendinden çok, faydalarını aktaracak bir yol izliyoruz. Örneğin Blue'Safe Mavi Kale'de ilk iki yıl sektörle ve derneklerle paralel olarak enerji tasarrufunu öne çıkardık.

Artık yeni ürün sunmanın yanısıra, bazı hizmetler de sunmaya başladık. Bunun farklı gerekçeleri oldu. Öncelikle ürün yeni ve onun tanınmasını istiyoruz. İkinci olarak da, yeni tanınmaya başlanan bir ürünün sorunsuz uygulanması gerek, bir problem yaşanmamalı. Bu anlamda son dönem çalışmalarımızı, örneğin Blue'Safe Mavi Kale'de, bu ürünü daha iyi nasıl uygulatabiliriz, doğru ürün nasıl seçilir üzerine yoğunlaştırıyoruz. Ayrıca ürün paketlerinin sadece bazı ürünlerin bir araya getirilmesi anlamına gelmediğini, bunların birbiriyle en doğru çalışacak ürünler olduğunu vurguluyoruz. Bunun, Avrupa standartlarında çeşitli testlerle sınanmasını da önemsiyoruz.

Öte taraftan, süreç, uygulama ile bir bütün olarak düşünülmeli. Dolayısıyla uygulama eğitimlerimizi ve seminerlerimizi, daha geniş ölçekli kurguluyoruz. Şimdi de, Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte yaptığımız çalışma ile Milli Eğitim Bakanlığı sertifikalı ustalar yetiştiriyoruz. Doğru ürün kadar, doğru uygulamanın da önemli olduğunu vurguluyoruz.

Tabi pazarlama araçlarını da kullanıyoruz, argümanlarımızı genişletmeye çalışıyoruz. Çünkü zaten bütün firmalar ürün garantisi veriyor. Pek çok firma, iş sürecinde gerek uygulamanın kalitesi, gerek bitirilip bitirilemeyeceği gibi konularda çeşitli endişeler yaşıyor. Bu endişeleri ortadan kaldırmak amacıyla bir sigorta firması ile anlaştık. Müşterilerimize, uygulama süreci ve onu izleyen bir yıl için sigorta garantisi veriyoruz. Sigorta, sadece ürünü değil, uygulamayı, uygulama sürecinde olabilecek çeşitli olumsuzlukları da kapsıyor. Bizce müşteri memnuniyeti her şeyden önemli, bunun için müşteri memnuniyeti kazanacağımız işler yapıyoruz.

Insta Stik
Fuara nasıl hazırlandınız, öne çıkan ürünleriniz nelerdir?

Sektör olarak sürekli yeni oluşan ihtiyaçlara cevap verebilmek gerekiyor. Dolayısıyla bu yönde çalışmalarımız devam ediyor. Ortaklarımızdan Daw, Ar-Ge çalışmaları konusunda lider bir kurum. Onların Amerika ve Almanya'da çalıştıkları bir ürün grubu vardı, burada, Mavi Kale sistemimiz içerisinde onu lanse ettik. Insta Stik'in konut sektöründe bir çığır açacağını düşünüyoruz. Sektöre, poliüretan esaslı, tüp halinde bir yapıştırıcı sunuyoruz. Ürünün avantajı, öncelikle çok hızlı bir yapıştırıcı olması. Bir tabanca aracılığı ile duvara püskürtüyorsunuz ve yarım saat sonra uygulama için hazır hale geliyor.

Özellikle yaz aylarında uygulamacı bulmak konusunda sıkıntı yaşanıyor, iyi uygulamacılarımız birkaç ay sonrasına randevu vermek zorunda kalıyorlar. Bu ürünle birlikte, daha kısa sürede kaliteden ödün vermeden daha yaygın hizmet verilebilecek. Öte taraftan, biliyorsunuz çimento esaslı ürünlerin beş derecenin altında uygulanması mümkün değil. Dolayısıyla, Insta Stik'in kış aylarında da büyük bir avantaj sağlayacağını düşünüyoruz. Bir tüp 10 kilo ağırlığında ve bir tüple 60 - 70 metrekare arası uygulama yapmak mümkün. Bu da şantiyede büyük bir iş gücünden kurtulmanız anlamına geliyor. Diğer önemli bir nokta da, yüksek katlarda çok daha güvenli tutunma sağlaması. Böyle yeni bir ürün sunmaktan, bunun da Yapı Fuarı'nda olmasından çok memnunuz.

Yapı kültürü bir dönüşüm içerisinde. Bu yalıtım sektörüne ne ölçüde ve nasıl yansıyor?

Yalıtımın birçok alt başlığı var biliyorsunuz. Yeni büyük ölçekli projeler, yalıtım sektörü açısından güzel projeler. Bu projelerde her türlü detaya ve standarda dikkat ediliyor. Buralarda yalıtım sektörüne gelecek bazı yeni olanaklar da söz konusu. Örneğin, rezidanslarda insanlar bir arada ayrı hayatlar yaşamak istiyorlar. Burada ses yalıtımı öne çıkıyor. Ses yalıtımı, Türkiye'de inanılmaz bakir bir alan. Ses yalıtım ürünleri sunan firmalar var, ancak uygulamaya, paket ürünlere dönük sunumlar oldukça zayıf. Son kullanıcılar bir yana, profesyoneller bile henüz neyin ne olduğunu bilir durumda değiller. Biz, bu yönde de çalışmalarımızı yapıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde bu alanda önemli gelişmeler olacağını düşünüyoruz.

Fuarı nasıl buldunuz, izlenimleriniz nedir?

Yapı Fuarı, kendi sektöründe Türkiye'nin en büyük fuarı. Gerek katılımcı firma sayısı, gerekse ziyaretçi sayısıyla, ki bu yıl 100 bin kişiyi hedefliyor, çok önemsediğimiz bir fuar. Burada olduğumuz için çok mutluyuz. Son yıllarda fuar çeşitliliğinin arttığı bir gerçek. Bunun faydalarının olduğu kadar bazı zararlarının da olduğunu, sektörel fuarcıların bir derlenip toparlanmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.

Son olarak, kısaca ileriye dönük beklentilerinizden bahsedebilir misiniz?

Mardav, 1989 yılından bu yana yalıtım sektöründe faaliyet gösteren bir firma. Son 3 - 4 yıldır, sadece yalıtımda değil, ama inşaat sektöründe bir çözüm ortağı olmayı hedefliyoruz. Özellikle üzerinde durduğumuz başlıklar ise yalıtım, çatı, cephe ve dekorasyon. Burada özellikle cephe üzerinde duruyoruz, bu nedenle en çok öne çıkardığımız ürünlerden birisi Mavi Kale. Ancak yalıtımı sadece sıvalı yüzeyler anlamında düşünmemek gerek. Cephe ürünlerimizi daha da çeşitlendirmek istiyoruz.

http://www.yapi.com.tr/haberler/gulay-dindoruk-musteri-memnuniyeti-herseyden-onemli_53797.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!