Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Hedef Dünya Markası Olmak

Mermer ve doğal taş, tekstil gibi nasıl dokunur? Levent’teki showroom’da söyleşi için buluştuğumuz Silkar Madencilik’in Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Akbulak, sohbete başlamadan önce bu soruyu ortaya attı, ardından “Gelin, önce ürünlere bakalım, yanıtı onlar versin” dedi. Hiç de haksız değildi Akbulak, gerçekten de daha ilk bakışta ince bir sanat

Cumhuriyet Gazetesi
Hedef Dünya Markası Olmak

Mermer ve doğal taş, tekstil gibi nasıl dokunur? Levent’teki showroom’da söyleşi için buluştuğumuz Silkar Madencilik’in Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Akbulak, sohbete başlamadan önce bu soruyu ortaya attı, ardından “Gelin, önce ürünlere bakalım, yanıtı onlar versin” dedi. Hiç de haksız değildi Akbulak, gerçekten de daha ilk bakışta ince bir sanat zevki ve zarif bir tasarım ürünü oldukları anlaşılıyordu.

* Peki kim Silkar Madencilik?

1990’lı yılların başından bu yana ürettiği her tür doğal taşı, mermeri ve graniti hem iç pazarda hem de 30’u aşkın ülkede tüketici ile buluşturan bir firma. Bilecik’te 3 üretim tesisine bu yıl Çin’de faaliyete başlayan bir yenisini daha ekledi. Silkar Grubu bünyesindeki şirketi kuran kişi ise Erdoğan Akbulak. Kendimizi doğal taş çözüm merkezi olarak görüyoruz diyen Akbulak, hedeflerinin dünya çapında global marka yaratmak olduğunu vurguluyor. Şu son krize kadar düzenli olarak her yıl yüzde 20 büyüyen Silkar Madencilik’in ürünleri yurtdışında Akdo markası ile pazarlanıyor.

İhracat 1.4 milyar dolara ulaştı

* Silkar Grubu’nun çok farklı faaliyet alanları varken doğal taş ve mermer üretimi nereden aklınıza geldi?

Biz grup olarak ihracata yönelik neler yapabiliriz diye araştırırken, Amerika’da doğal taşı satabileceğimizi fark ettik. Bunun üzerine Türkiye’de küçük bir çalışma yaptık, mermer rezervlerinin yüksek olduğunu anladık ve bu işe girmeye karar verdik. Silkar Madencilik’i 1990 yılında kurduk, ancak aynı yıl patlak veren Körfez krizi nedeniyle yatırım kararımızı biraz öteleyip işin ticari kısmından başladık. Yani hem üretici firmalardan alıp yurtdışına pazarladık, hem mermeri fason işletip ihraç ettik hem de proje ve taahhüt işlerine ve uygulamalarına soyunduk. Lüks iş merkezleri, beş yıldızlı oteller, tatil köyleri gibi yerlerin doğal taş tedariklerini gerçekleştirdik. Banyolar, mutfaklar, yer döşemeleri, duvar ve zeminler gibi pek çok alana yönelik birbirinden farklı çözümler ürettik. 1994 yılında Bilecik’te ilk granit işleme fabrikamızı kurduk. 2001 yılında da mermer ve mozaik tesislerini faaliyete geçirdik. Bursa, Aksaray ve Sıvas’ta işlettiğimiz üç ocağın yanı sıra Türkiye’den ve dünyanın çeşitli yerlerinden ithal ettiğimiz ürünleri özgün tasarımlarımızla çok farklı bir çehreye büründürüyoruz. Toplam üretim kapasitemiz 800 bin metrekare. 1990’lı yılların başında 30 milyon dolar mertebesinde gerçekleştirdiğimiz ihracat, 2008 sonunda 1.4 milyar dolara ulaştı.

Akdo dağıtım ağlarını geliştiriyor

* İhracatı arttırmak için nasıl bir politika izliyorsunuz?

Erkek kardeşim, Silkar Madencilik’in ABD’deki Akdo isimli kardeş kuruluşunun başında. Orada yaygın bir dağıtım ağı ve lojistik merkezleri oluşturduk. Akdo, bu dağıtım ağını sürekli geliştiriyor ve tüm ABD’yi kapsayacak şekilde örgütlüyor. ABD’de San Francisco ve Connecticut’ta 2 lojistik merkezimiz var. Ancak hedefimiz olan 5 bin satış noktasına ulaşabilmek için yeni lojistik merkezlerine ihtiyacımız olacak. Bunun için 2009’da 2’si Amerika ve biri Almanya’da olmak üzere 3 yeni lojistik dağıtım merkezi daha açacağız. Avrupa ülkeleri ve Amerika dışında son yıllarda Güney Kore, Yeni Zelanda, Avustralya, Katar, Çin ve Körfez ülkeleri başta olmak üzere 30 kadar ülkeye ihracat yapıyoruz.

‘Krizi İspanya'yla yaşadık’

* Kriz nasıl etkiledi?

Ekim ayında krizi hissetmeye başladık. Aslında ABD’den önce biz ilk kriz dalgasını İspanya’dan aldık. Hatta 2007’nin 3. çeyreğinde olayın başladığını söyleyebilirim. Mortgage krizi oradaki inşaat sektörünü doğrudan etkiledi. İspanya bizim çok iyi bir pazarımızdı, işler yüzde 70 geriledi. ABD’de ise üst gelir grubuna hitap ettiğimiz için sarsıntı çok daha sonra kendini gösterdi. Şunu söylemeliyim ki 2009, hatta 2010 doğal taş sektörü açısından zorlu yıllar olacak. Yeni proje yok artık.

* Peki krize yönelik nasıl bir strateji geliştiriyorsunuz?

Zorunlu olarak küçülmek durumundayız. İstihdam 500 kişinin üzerine çıkmıştı. Krize girdiğimizde 400 idik. Şu anda 315 kişiye düştük. Umarım bu sayıda kalırız. Silkar Madencilik olarak bu dönemde nokta atışları yapıyoruz. Yani daha önce ulaşmadığımız yeni pazar arayışları. Oralarda distribütörler oluşturmak istiyoruz. İsrail, Hollanda ve Norveç cazip görünen pazarlar. İç pazar çok sıkışık. Kredi faizleri çok yüksek, tahsilat problemi had safhada. Bu yüzden ihracat bu dönem için daha garantili gözüküyor.

‘Çin hem rakip hem pazar’

* Çin’de yeni bir üretim tesisi açtınız. Neden Çin? Ve orada ne yapmayı planlıyorsunuz?

Çin, doğal taş ve madencilik sektöründe üretim ve ihracatta dünya birincisi. Türkiye ise dünya doğal taş sektöründe üretimde yüzde 9 payla 6. sırada. Dolayısıyla Çin bizim için hem rakip hem de devasa bir pazar. Onun için Çin’e yöneldik. Ama küçük bir tesis. Henüz pilot üretim yapıyoruz.

Oradaki malzemeleri kullanmak ve Çin pazarına hitap etmek istiyoruz. Oradan yakın ülkelere ve Körfez ülkelerine ulaşmayı hedefliyoruz

* Turquality programına da başvurdunuz sanıyorum...

Evet. Silkar Madencilik’in dünyada tanınan bir marka haline gelmesinde çok büyük destek sağlayacağına inandığımız için Turquality programına başvurduk. İnceleme süreci son aşamaya geldi. Önümüzdeki günlerde karar verilecek. Silkar’ın Turquality programına kabul edilmesi durumunda sektördeki ilk ve tek Turquality çatısı altında bulunan marka olacağız.

Prestijli ihalelere giriyoruz

* Burada ürünün kalitesi ve iyi işlenmesi kadar tasarım da ön planda. Nasıl bir ekip oluşturdunuz?

Biz daha işin başında rotamızı üst gelir grubuna çevirdik. Üst segment ürün satıyoruz ve dünyadaki en prestijli projelerde ihalelere giriyoruz. ABD’de üst gelir grubuna özel ürettiğimiz ürünlerle ihracatımızı yüzde 20 arttırdık. ENKA’nın Kazakistan’da yaptığı 3 dev kulenin bulunacağı Esentai Tower’ın doğal taş döşemelerini biz üstlendik. Proje bu yıl tamamlanacak. Projedeki bütün doğal taş ihtiyaçları bizim tarafımızdan karşılanıyor ve biz monte ediyoruz. Ayrıca Yunanistan parlamentosunun yanı başında bulunan Hotel Republica’nın doğal taş ihtiyaçları da Silkar tarafından karşılandı. Tabii tüm bunlar özgün tasarım gerektiriyor. Ressam Metin Ünsal, tasarımın beynini oluşturuyor. Şirkette de 10 kişilik bir tasarım ekibimiz var. Yakın gelecekte yabancı ünlü tasarımcılarla da çalışacağız.

Erdoğan Akbulak

1958 yılında doğan Erdoğan Akbulak, orta ve lise eğitimini TED Ankara Koleji’nde, üniversite ve yüksek lisans eğitimini ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde tamamladı. 1982 yılında profesyonel yaşamına kendi aile şirketleri olan Silkar Grubu’nda başlayan Akbulak, turizm, tarım makineleri, otomotiv yedek parça, su ve kanalizasyon pompaları üretimi gibi pek çok alanda faaliyet gösteren grubun çeşitli şirket ve kademelerinde görev aldıktan sonra 1990 yılında Silkar Madencilik’i kurdu. Halen şirketin yönetim kurulu başkanı. 1990’lı yılların başından bu yana ürettiği her tür doğal taşı, mermeri ve graniti hem iç pazarda hem de 30’u aşkın ülkede tüketici ile buluşturan bir firma Silkar Madencilik. Üst gelir grubuna hitap ediyor ve bir dünya markası olmakta iddialı. Bilecik’te 3 üretim tesisine bu yıl Çin’de faaliyete başlayan bir yenisini daha ekledi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/hedef-dunya-markasi-olmak_66443.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!