Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Hukuksuzluğun Daniskası!

Karayolları Genel Müdürlüğü, imar planı hazırlanmadan 1998 yılında ihale edilen Karadeniz Sahil Yolu’nun 36.3 kilometrelik Gerze - Yakakent geçişinin inşaatına dolgu imar planı hazırlamadan başlayıp 10 kilometrelik kısmı bitirdi. Çevrecilerin başvurusu üzerine mahkeme inşaatı durdurdu ancak bu kez Karayolları projeyi küçük rötuşlarla yeniden

Milliyet Gazetesi
2 Hukuksuzluğun Daniskası!

Samsun İdare Mahkemesi, plansız ve imarsız bir şekilde deniz dolgusuyla yapılan Karadeniz Sahil Yolu Güzelçay - Sinop 1. Kısım Projesi’ni geçen yıl iptal etmişti. Ancak Karayolları projeyi küçük rötuşlarla yeniden başlattı.

Karayolları Genel Müdürlüğü, imar planı hazırlanmadan 1998 yılında ihale edilen Karadeniz Sahil Yolu’nun 36.3 kilometrelik Gerze - Yakakent geçişinin inşaatına dolgu imar planı hazırlamadan başlayıp 10 kilometrelik kısmı bitirdi. Çevrecilerin başvurusu üzerine mahkeme inşaatı durdurdu ancak bu kez Karayolları projeyi küçük rötuşlarla yeniden başlattı. Çevreciler yeni dava açarken, müteahhit firma da, denizi ikiye bölerek yolun yalnızca yol şeridini oluşturan kısmını hızla doldurmaya devam ediyor.

İki kat pahalı yolu tercih ettiler

Karayolları, müteahhit firmaya bugüne dek 59 milyon YTL ödenek verdi. Karadeniz Sahil Yolu’nun tamamlanan kısmında maliyetin çoğunlukla yüzde 50’nin üzerinde artış gösterdiği göz önünde bulundurulduğunda, yolun kilometresinin yaklaşık 15 milyon dolara mal olacağı iddia edildi.

Belediye ve çevreciler, usulsüz uygulamaya tekrar itiraz ederek dolgu imar planlarının iptali için Danıştay’a yeni bir dava açtı. Plansız ve imarsız bir şekilde deniz dolgusuyla yapılan Karadeniz Sahil Yolu Güzelçay - Sinop 1. Kısım Projesi’ne yapılan itirazı değerlendiren Samsun İdare Mahkemesi, geçen yıl, “Deniz geçkisinin, kara geçkisine oranla iki kat daha pahalı olduğu ve bu yönüyle kamuya mali külfet getireceği” gerekçesiyle projeyi iptal etmişti.

Mahkeme, yolla ilgili kararında, “Dolgu planları onaylanmadan projeye başlandığı, bu yönüyle devlet yollarının projelendirme ve yapım sürecinde uyulması zorunlu temel kriterlere uyulmadığı, davaya konu 28 kilometrelik kısmının kara yönünde projelendirme olanağı olduğu halde bu hususun değerlendirilmediği, projenin kıyı ve imar mevzuatına uygun olarak hazırlanmadığı anlaşılmış olup dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunamadığına” hükmetmişti.

Kararın ardından Karayolları, daha önce belediyelerin olumsuz görüş bildirmeleri nedeniyle bu kez belediye sınırlarına kadar olan kısmın imar planını hazırladı. Üstelik, iki ayrı noktada çok küçük bir değişiklik yaparak sanki yeni bir planmış gibi yine deniz dolgusuyla geçen bir yol projesini, belediye yerine Bayındırlık İl Müdürlüğü’ne göndererek bakanlığa sundu.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/hukuksuzlugun-daniskasi_63691.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • Vallahi içim parçalanıyor. o güzelim sahilleri mahfettiler. böyle koca kafalı idarecilerimiz var ki. yemin ediyorum hakkımı helal etmiyorum böyle projelere destek veren insanlara. o sahilleri bir daha geri alamayacağız. karadenizde sahil kalmadı utanın be. gelişmişlik sahillere dolgu yaparak yol yapmaktan geçmez. çed raporu incelenerek uygun araziden maliyeti ne olursa olsun yapılır. sahil mahfedilmez. tipik muz cumhuriyeti kafası. bu memleketi mühendis kafasıyla yönetmeye devam edin bakalım. YANITLA
  • Hukuk saygılı olmayan bir iktidarın hukuk rezaletine ilişkin örneklerden biri. çabalarınızı destekler,başarılar dilerim. YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!